Suzuki Vitara 1.6 Experience (2018)

autoreview

Suzuki Vitara 1.6 Experience (2018)

Signalement

UitvoeringVitara 1.6 Experience
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf35.000 km
KM-stand laatst40.000 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

aanschaf en eerste kilometers

  • 40.000 km

voor het eerst in lange tijd weer eens een ander merk gaan rijden. 3 modellen saab gereden, maar gezien de hogere kilometerstanden en het daarbij behorende onderhoud maar weer terug maar het begin en een Japanner gekocht.

35000 kilometer
Proefrit was prima! Mooie lekker zittende stoelen (was saab ook zeer goed in) mooie auto om te zien met two-tone lak, panoramadak, allerlei technische hoogstandjes en redelijk zuinig...ten op zichte van een saab.
Ik heb bij aanschaf nog een trekhaak laten monteren omdat ik nog wel eens fietsendragers of een aanhanger erachter zet.

40000 kilometer
Ik ben 5000 kilometer onderweg en ben nog steeds heel tevreden met de auto alleen het geluid van de radio is echt om te janken zo slecht dus ik laat er overmorgen een nieuwe versterker en speakers (samen met nieuwe deurisolatie) in zetten. Echt VRESELIJK die audio!!
Het valt mij wel eens op dat je soms heel veel kleine stuurcorrectie moet doen op de snelweg maar dat lijkt op spoorvorming(??) Of ik beeld het mij in (??). Geen idee.
Er zit helaas geen turbo blokje in maar hij kan desondanks meer dan prima meekomen in het verkeer. Op langere afstanden (ca 250 km achter elkaar... corona dus we komen niet heel ver) rijdt de auto heel ontspannen (tenzij er een moment is met de stuurcorrecties)

Het panorama dak, automatische verlichting en ruitenwisser, adaptieve cruise controll is echt heel fijn! En het model, met name de neus, vind ik echt prachtig om te zien.

Ik weet niet waar we nog maar toe gaan op vakantie, dat bekijken we nog. Wellicht de grens over = langere afstand. Ik zal de review dan gaan aanvullen.

50000 kilometer

Halve ton gepasseerd. Zwabberen op de weg is nog niet helemaal opgelost helaas. Leuke bijkomstigheid; ik heb de headunit geüpdatet en nu hebben we android auto. Leuke toevoeging!

Wat mij wel irriteerd is het geluidsniveau in de auto, de hoge mate van krasgevoeligheid en toch wel de kracht (ben Saab turbo motoren gewend...)

Wij hebben drie kinderen (2 pubers en 1 van 5 jaar) dus is ook wel wat aan de krappe kant. Daarbij is de bagageruimte dan ook niet heel erg groot... we hebben nu ook een hond gekocht dus wordt er niet beter op.

Ik overweeg nu toch op zoek te gaan naar een grotere auto waar we meer ruimte hebben en iets meer pit heeft. Misschien toch wel weer een Zweed.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Suzuki Vitara

Suzuki
Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Comfort
€ 464
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.