Suzuki Vitara 1.4 S Boosterjet (2016)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Vitara 1.4 S Boosterjet |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 18.000 km |
KM-stand laatst | 67.500 km |
fijne auto
- 67.500 km
We kochten de Vitara toen deze net een jaar oud was.
De vorige eigenaar kreeg een nieuwe baan met bijbehorende lease-Skoda, dus de Vitara moest weg.
Na een korte proefrit wist ik het al, dit is een fijne auto.
1.4 boosterjet, automaat, sportuitvoering, remus uitlaat, geweldig.
Heb er zelf nog een K&N luchtfilter in gezet, niet zozeer voor vermogenswinst, maar een papieren filter wordt altijd nat.
Een K&N filter niet, want die is van stof met olie, dus altijd vervangen als je toch een nieuw filter moet, of gelijk bij aankoop.
Ga hier maar de snelweg op, zei de eigenaar.
De snelweg geloof ik wel, zei ik, ik wil een weg met veel hobbels en kuilen.
Dat was verderop in den Bosch, en daar reden we naartoe/overheen.
Geen enkele rammel of bijgeluid, dus goed.
Maar wat wil je ook met een auto van 1 jaar oud en 18000 km.?
Dus afgesproken om de auto de zaterdag er op te komen halen.
Maar die man woonde in Zwolle...
Dat was even vreemd, maar ik heb wel meer gekke dingen gedaan met auto s en motoren kopen.
Op weg naar huis reed de auto heel fijn, toen over de snelweg, dus heerlijk rustig.
Geen herrie van onderstel, of windgeruis.
Verbruik na vele malen tanken, ong 1: 15, het dashbord geeft aan 1:16, maar ik deel het aantal kilometers altijd door de liters benzine dis ik op dat moment tank, en dan kom ik meestal op 1:15 bij gecombineerd gebruik.
Het is een fijne maar lichte auto.
Dat heeft als voordeel dat ie niet duur is in de houderschapsbelasting en verzekering, verbruik, enz.
Maar dat merk je ook als je er mee rijd.
Zo bewegen de deuren als je de electrische ramen sluit, bij heel erge zijwind, windstoten, ligt de auto niet zo vast op de weg.
Het is ook een windvanger door zijn model.
Verder is de auto zeer betrouwbaar, kan er best veel in met de achterbank plat.
Over de stoelen; ik kan er met mijn bijna 2 meter goed in zitten, maar de stoelen zijn wel vlak, en bieden niet veel steun.
We zijn er mee naar Luxemburg geweest, naar Wenen, en zijn er zelfs mee verhuisd.
Ging allemaal prima
In 2022 heb ik de banden laten vervangen door Michelin cross climats 2.
Deze bevallen prima, rijden heerlijk rechtdoor, maar ook in bochten, geven goede grip, en zijn veel stiller dan de originele banden.
En ik hoef nu nooit meer banden te wisselen in het voor- en najaar.
Kortom; dik tevreden over deze auto.
Maarrrr... hoe lang hij nog blijft, is de vraag, want we hebben m nu 6 jaar, en bij de laatste beurt in december deed de dealer wel een heel mooi voorstel om m in te ruilen.
Maar ja, wat voor auto moet je dan?
Tot nu toe, 6 jaar verder, nog niks aan de auto gehad, buiten de beurten, elk jaar 1 beurt, nieuwe banden, en het luchtfilter vervangen.
Verder alleen maar tanken en rijden.
Wordt moeilijk denk ik, we zijn er nog niet uit.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod

Suzuki Vitara 1.6 Exclusive | Navigatie | Parkeercamera | Stoelverwarming
- 2017
- 108.537 km

Suzuki Vitara 1.6 Exclusive NAVI/CLIMA/CRUISE
- 2018
- 34.269 km

Suzuki Vitara 1.6 *High Executive* | Schuifdak | Trekhaak | Camera | Half-Leder / Alcantara | Carplay | Adaptive Cruise | Climate Control | Navigatie |
- 2018
- 151.230 km
Lees ook

Nederland doet aangifte tegen Stellantis om 'sjoemeldiesels'

Renault Kadjar - Suzuki Vitara - Dubbeltest

Test: Mitsubishi ASX vs. Suzuki Vitara

Suzuki Vitara 1.6 Diesel High Executive (2016)

Ssangyong Tivoli diesel vs. Suzuki Vitara 1.6 diesel
