Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Allgrip Style (2023)

autoreview

Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Allgrip Style (2023)

Signalement

UitvoeringS-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Allgrip Style
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst30.000 km
Lezerswaardering: 58%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Orban sponsor

  • 600 km

Na mijn kleine trauma met de "premium" Land Rover Discovery sport die plots gigantisch verslaafd werd aan motorolie, moest de auto snel verkocht worden en een nieuw gezinswagen diende zich aan.

We hebben er geen geluk mee. Dit is de 4e auto die het begeeft tussen 200.000-230.000km.

We gebruiken ze intensief, op randje respectloos, maar ze krijgen steeds stipt op tijd hun onderhoud.

Het is een gebruiksvoorwerp. Krassen en deukjes zijn inert aan ons gebruik. Offroad en 2 nieuwe gebruikers in ons gezinsleven. Totaal 4 chauffeurs.

Gewone auto’s blijven slechte investeringen, maar wel zeer handige voorwerpen. We rekken de rug en zoeken naar ander en beter. Helaas boeien mij nieuwe auto’s weinig. Ik vind ze lelijk. Het autolandschap is al saai tijdens de werkweek, mijn sushi zal daar weinig frivools aan toevoegen.
Type aandrijving is geen discussie. Voor ons gebruik is mild hybride de beste keuze.

Polyvalentie voor een redelijke prijs blijft een torenhoge eis. Daar was de vorige tweedehandsauto redelijk goed in. Maar de betrouwbaarheid was niet goed.
We hadden een budget van max 30.000€. 7 plaatsen is niet meer nodig. Wij zijn empty nesters. 4x4 blijft toch belangrijk voor ons dagelijkse werk en als het kan wat zwarte plastic als bescherming rondom. (zoals onze jimny) Een verbruik van max 7L/100 en een betrouwbare dealer dichtbij.

Het werd de Suzuki S-Cross omdat we vriendelijker worden afgezet dan andere garages in de buurt. Ik had nog twijfel voor Dacia, maar mijn 25 jaar motorervaring met zeer veel suzuki motorfietsen gaf een irrelevant oordeel om voor dat Japans merk te kiezen. Ik vind hun motortjes altijd leuk draaien en met heerlijke versnellingsbakken. Ik denk ook dat het een iets meer oldskool filosofie is bij de japanners . Het afwerkingsniveau is de “GLX” uitvoering. Al bijna 40 jaar gebruiken ze GLX als type benaming. Geeft vertrouwen voor de oudere koper in de “overgang”.

Spuuglelijk ding. Het design van een aardappel maar dat boeit me niet.
Na 4 dagen en 600km kun je er nog weinig over zeggen? Bwa ik kan al wel wat irritaties benoemen.
Maar beginnen we met de positieve zaken.

Plus :
1)Tov van onze diesel is deze motor fluisterstil. Maar de rij en rol geluiden zijn groter. Het is een status quo tov onze voorganger. Maar 10000€ goedkoper.

2)Goede krachtige motor. Goede remmen en wegligging is ok. Comfort ook.

3) Adaptieve cc is voor mij nieuw en ik wil dit kindje wel adopteren. Ik kan er redelijk mee overweg.

Min :
1)Kleine koffer voor deze afmetingen, maar we hebben dakrails bijbesteld en dus, als het moet, overtreffen we de lelijkheid met de bevestiging van een aerodynamisch uitgehard aardoliederivaat op het dak.

2) Ik kwam er pas laat achter door naïviteit en luiheid, maar dit gedrocht is samengesteld in een land waar Orban de plak zwaait. Waarom doen we dit? Onrechtstreeks sponsor ik nog meer Poetin. Ik hang al vol met polymeren en andere vieze kunststof in mijn kledij met een dubieus kapitalistisch, autoritair geurtje. Zoals vele spullen thuis. En als kers op de taart geef ik een smak geld uit aan een land dat de eikel is van de EU klas (op gebied van buitenlandse zaken) Dat is niet slim.

3)Het volgende is een zeer grote irritatie die mij genoodzaakt om eerstdaags een praatgroep op te zoeken. Al die nieuwe auto’s piepen en lullen een eind af. Met getril en geblér. Hou uw bakkes! Ik krijg er een (groter) identiteitscrisis van. Kan ik rijden? Ben ik nog mee met deze wereld in overtoerental?
Ik daag elke autobezitter op dit autoreview uit om met een auto van minder dan 4 jaar oud 50km te rijden op de openbare weg zonder dat er meer dan 2 piepjes geproduceerd worden van het openen van de deuren, rijden van de hele rit tot afsluiten van de deuren. Dat ding kakelt een heel eind weg dat horen en zien vergaat. Dat is een bemoeizuchtige schoonmoeder met verbale flatulentie. Jaja, je kan alles uitzetten maar de volgende rit begint die aardappel terug te zagen.


Gisterennacht in het donkere Ardennen deed ik de gps aan en begon ie als een adhd-gediagnosticeerde alles interessant aan te duiden. Opritten, afritten, tankstations, straatmadeliefjes, hotels , garages,….alles moeten afzetten. Oef. Rust. Gewoon de weg aan geven.

Dan vond ie het te koud en moest ik dat bevestigen.

Toen sprong er iets met een hartslag en lange oren voor mijn wielen en was er paniek in de rekenkamer. Ik zeg, rij dan lekker zelf. Opnieuw paniek…handjes aan het stuur.

Dan begonnen we wat te glijden (15cm sneeuw nog daar) op de kleine weggetjes en moest ie alweer flink kenbaar maken met lampjes en piepjes dat ie alles mooi corrigeerde. Aandacht dat die auto vraagt! Denk je dat mijn 16j oude suzuki Jimny heel de tijd gaat huilen als het gebakje glijdt? Nee hoor, die doet rustig en in stilte z’n ding.
We zijn nog geen vrienden….


4) Het display heeft geen steuntje onderaan voor de pols en het intikken gaat dan wat minder trefzeker. Al rijdend is het al helemaal niet te doen.
Niet voor beginnende Parkinson-lijders.

Maar ik ben vergevingsgezind als deze sushi het 10 jaar uitzingt of 300.000km. Hierbij wil ik gerust integreren in een sekte die elfen aanbidden . Als ik maar niet te vaak mijn vermoeide bankkaart moet bovenhalen. We zullen zien.
Foto’s volgen wel.

Still no friends

  • 30.000 km

We zijn ongeveer 1 jaar en 30.000km verder.
In t'kort : moeder de vrouw laaiend enthousiast en ik heb er niets mee.

Deze auto wordt niet ontzien. Zoals al onze auto's. Het is dit jaar heel nat geweest en dus heeft de suzuki veel als 4x4 ingezet moeten worden. Stel je er niet te veel bij voor. Het blijft een licht offroad voertuig.

Ook hebben we al 2 flinke deuken ingereden.
Linker achterportier en rechter voorportier.
Een goede anti diefstal zal ik maar optimistisch denken.
Linksvoor al vol met krassen.
Bosbeheer is zowat de anti pool van de autoliefhebbers die zondag de koets van de auto waxen en vertroetelen. We hebben andere voertuigen, maar soms is alles in gebruik en doe je maar met wat er is.
200.000km halen gaat ook hier een uitdaging zijn.
Reeds 1 lekke band. Te weinig koppel onderin, maar met de toerenteller aan de rechterkant zijn alle hindernissen te overwinnen.
Mild hybride is een lachertje en doet weinig aan de extra prestaties.

Met 5 in de wagen of vier uit de kluiten gewassen personen is de demping en vering onvoldoende achteraan en krijg je wel een flinke schok in de ruggengraat.
Of volgeladen en aanhanger is het comfort minder dan ik me kon herinneren met de Landrover.

Verbruik zo'n 6 a 7 liter per 100km.1 op 10 met een volle aanhangwagen en in het bos.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Suzuki S-Cross

Suzuki
Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Comfort
€ 510
 

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.