Suzuki Ignis 1.2 Smart Hybrid Style (2024)

autoreview

Suzuki Ignis 1.2 Smart Hybrid Style (2024)

Signalement

UitvoeringIgnis 1.2 Smart Hybrid Style
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst15.000 km
Lezerswaardering: 47%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Introductie: vanaf nieuw!

Hallo Allemaal,
Deze Ignis Style met CVT ga ik rijden vanaf 02-2024
de proefrit beviel, dus deze besteld bij Suzuki Jakob Schaap te Lelystad en levering zal begin februari 2024 zijn is de verwachting. bedoeling is deze zes jaar en/of 120.000km te blijven rijden en te reviewen.
Starten dus op nul en ga jullie op de hoogte houden van Service/Onderhoud/kwaliteit/betrouwbaarheid en verbruik e.d. in de komende jaren van "de onderhoudsman en de machine"...
Starten dus met alles op vijf sterren en een alg. cijfer 10 uit 10. En kijken wat er daarvan nog staat na deze zes jaar en 120.000Km gebruik.
En of de Suzuki garage en deze auto mijn persoonlijk record van alg. een 9 haalt, of misschien wel verbreekt over nu 35jaar en 9 auto's? gemeten .Dit was trouwens van een Subaru Impreza plus 2.0 uit b.j. 2006 in mijn eindbeoordeling in Oktober 2016. Nieuw gekocht bij ,en perfect onderhouden door Subaru garage Vanmanen Lelystad ) Dit is mogelijk ....want mijn vrouw haar Suzuki alto (SUZUKI Alto IV (EF) 1.0 (SH410) is nu 24 jaar oud met 86.000 (stads) km erop nu. en Start en loopt nog als nieuw , en mijn vrouw is nog steeds helemaal dolgelukkig met haar alto'tje ha ha!!

oplevering : Garage / Service

  • 16 km

Oplevering van de nieuwe auto,
Beoordeling: Zeer Goed

Netjes ontvangen en auto helemaal naar wens aangekleed met de bestelde extra's, afgetankt en gepoetst en een bloemetje voor mijn vrouw. Met een goede uitleg van de Chef monteur die alle tijd voor mij nam, samen met de verkoper. Dit voor uitleg en mijn vragen en een bakje koffie erbij natuurlijk. De zeer persoonlijke benadering bij Suzuki Jakob Schaap te Lelystad is mij zeer goed bevallen. Ik reed dan ook weg met een zeer goed gevoel voor mijn eerste 20.000km.
Ik kan dan ook snel vergeten dat de auto een maand later dan gepland door de importeur geleverd is. Des te meer wil ik dit Suzuki dealerteam bedanken dat zij hem in slechts twee dagen,.....al aflever klaar hadden staan voor mij.
Geweldige service en hulde voor deze "klant gerichtheid"!! Het bestaat dus toch nog echt mensen!!
Dus Suzuki Dealer-team Lelystad deze is voor jullie :
Een cijfer 10 uit 10....!!!! voor deze oplevering.

Rij impressie B-wegen en verbruik,

  • 630 km

hallo Mensen! even de eerste indruk...

Na bijna 2 weken en 600km een gemiddeld verbruik van 21.4, dus verbruik is top! CVT werkt erg soepel ,maar zoals verwacht is het geen strepentrekker voor mensen met een zware rechtervoet. Maar komt hij erg goed mee in het verkeer. Motor Is erg stil tot 3000 rpm , en waan je je gewoon in een veel grotere auto door de ruimte en de handel baarheid. Op een zware Klinker/hobbel weg verraad hij zijn lichte gewicht pas, maar tot nu toe ben ik erg onder de indruk van dit "autootje" naar 30 jaar C- segment auto's te hebben gereden. Ga ik nu ook gewoon met liefde de krappe binnenstad in met mijn IGNIS i.p.v. elke keer met de ALTO van mijn vrouw.

Het motorvermogen / de CVT / het veergedrag / het verbruik / de draaicirkel / de stuur-reactie / het zicht rondom en het hoog op de wielen maken het een echt ideaal stadsautootje, die mij op de B-wegen ook totaal niet heeft teleurgesteld.

Dus : aangenaam positief verrast tot nu toe......"

Rij impressie snelwegen /verbruik

  • 1.500 km

Op de snelweg komt hij goed mee zonder het gevoel te hebben dat je vermogen te kort komt. En kun je veilig en snel zelfs bij 100km/uur vlot inhalen met vier personen aan boord . En stuurt hij voorspelbaar, stabiel en goed controleerbaar bij snelheden boven de 120km/uur . maar het windgeruis is wel duidelijk hoorbaar, en hier merk je dus dat het gewicht besparen hier echt zijn nadelen heeft gebracht in de isolatie van de auto.
En zet je de muziek dus in mijn geval iets harder.........
ook het zicht schuin naar achteren is beperkt(vooral rechts) en heb ik dit opgelost met blinde hoek spiegeltjes op mijn buitenspiegels te plakken. En dit werkt erg goed. Ook het verbruik neemt op snelwegen toe, en kwam ik nu op: 1 op 18,8km uit.

Maar met de motor/CVT op Cruise-control met 110KM /uur loopt de motor maar 2200-2300 Omw/min en rijd dit gewoonweg geweldig voor een A- segment auto. en "overall" stukken beter dan de door mij ook proefgereden : onrustige hoog-toeren driecilindertjes van de 2023 Kia picanto en de 2023 Hyundai I10 . En is hij in het inhalen/motorvermogen zeer zeker echt stukken beter dan, de (door mij persoonlijk hierop met "een afknapper" beoordeelde : zeer trage en zwaar "underpowerde" ) 2024 Toyota aygo X .

Stoelen zitten ook bij een langere rit erg goed. maar voor de langere mensen onder ons, (boven de +/- 1.75 meter) denk ik het niet omdat hij wel een vrij kort zitvlak heeft.....
Dus wel wat nadelen ontdekt op de snelweg : Het windgeruis en zichthoek(rechts) schuin naar achteren vielen op............

Maar ....geef hem nog een "ruime" voldoende voor het snelweg gebruik.

reisimpressie na 5,000km

  • 5.000 km

Hallo Mensen,
even een tussentijds commentaar bij 5.000km.
Het startstop systeem is dus ook bij de IGNIS niet definitief uit te schakelen. Dus voorzien van een Celrubber plak dopje op de knop rond/10mm zodat deze gewoon op vinger gevoel elke keer uit te schakelen is. dit werkt gewoon geniaal hiervoor. Ook cel rubberen 70 bij 70mm vlakjes op de binnen panelen geplakt tegen het rammelen van de veiligheidsriem-steekers tegen de kunststof (binnendeur) panelen achterin. Ook dit werkt geniaal. Heb namelijk een hekel aan gerammel in mijn auto.
Voor de rest: hij doet alles wat hij moet doen!! geen olie verbruik, en rijd zo heerlijk dat zelfs een schoonzus van mij de zelfde heeft gekocht, na het rijden in de mijne hihi!! Want hij is misschien niet de mooiste qa. "kontje" om te zien, maar wel de ruimste, beste automaat, stilste, en praktische om in te rijden van het A-segment volgens mijn schoonzus.

kleine Storing: USB poort mediasysteem

  • 11.750 km

Hallo Beste mensen,

Weer even een tussentijdse update:
De ondersteuning van de USB poort naar het media systeem stopte ermee.
Zeer irritant omdat ik hier dus de WIFI Aparter van AAWirless in heb zitten.
Dus geen real time Google Maps ondersteuning meer, en ook de muziek geluidskwaliteit via bluetooth is echt veel minder. dus naar de garage ermee. Wat bleek: De Android software was vastgelopen in het media systeem en met een Fabrieksinstellingen/reset opgelost binnen 10 min.
De herinstallatie/herstart van de software in het instellingenmenu is dus de oplossing mocht het ook bij jullie gebeuren.....
Voor de rest geen storingen of opmerkingen
En ik rij weer door!!..........

klein onderhoud:

  • 15.000 km

Hallo weer beste mensen,
15.000km onderhoud gehad, en mijn kleine klacht van beetje "krakende schokbrekers" ook keurig opgelost. Ze hadden hem zelf keurig voor mij gewassen! Top service dus, waar andere garages nog wat van kunnen leren.
Dus dik tevreden op naar de volgende 15.000km!!!
----------------------------------------------------------------------------------------
Wel even een opmerking over werking van het veiligheids Camera-systeem:
- Bij mist werk hij dus niet.
- bij gemiddelde sneeuwval werk hij dus ook niet.
-Bij harde regen werk hij dus ook helemaal niet
- Bij condensatie op je raam werk hij dus ook helemaal niet , gewoon....

Dus... wanneer je het systeem het hardst nodig hebt qua rij-omstandigheden, werkt hij dus "gewoon helemaal" niet?
Dus hierbij even een vraagje voor de Suzuki -ingenieurs : waarom zit het ook alweer op mijn auto ? De logica hiervan ????... Want ik begrijp het even niet helemaal denk ik ........Want mijn lijfregel bij auto's is altijd: :als je het erop zet, dan moet het ook feilloos werken! maar misschien zie ik het fout?

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (27)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.