Suzuki Grand Vitara 2.0 (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Grand Vitara 2.0 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 102.000 km |
KM-stand laatst | 121.100 km |
Werkpaard
- 113.784 km
Deze auto is gekocht omdat mijn vrouw hem mooi vindt (direct naar de opticien gereden maar ook dat mocht niet baten).
Mijn invloed was beperkt, ik stond er op dat er een fietservanger op zou komen, dat is gelukt.
De auto zelf is best redelijk uitgerust en beter in elkaar geschroefd dan de jongere modellen.
Laat ik positief beginnen,
Zoals ik al zei is de auto best leuk aangekleed met o.a. leren bekleding, waardeloze radio (bediening aan het stuur) en uh……..tja dat is het wel.
Ik zie u al kijken met een blik van, dat is niet aardig.
Ja, ja ik heb nog meer positieve punten gevonden, los van het feit dat mocht mijn vrouw een molshoop tegen komen tijdens het doen van de boodschappen ze deze met gemak overwint.
De auto doet het altijd, ook na weken stilstaan!
Hij is lekker zuinig ongeveer 1 op 8 , dit klinkt slecht en dat is het ook, maar met een caravan er achter verbruikt hij niet meer (grappig).
Ook de acceleratie is bijna gelijk, 0-100 = kwartier.
Wat ook lachen is als je naar het strand gaat, iedereen parkeert bij het strand, wij gewoon op het strand!!!!!!
Oja, spelen op het strand vind de Vitara ook leuk.
Voor een 4X4 is een leeggewicht van 1330KG en een geremd trekgewicht 1850KG dan valt al het bovenstaande nog wel mee.
Bijna vergeten, het belangrijkste positieve punt is dat ik boven de 110km/h mijn vrouw niet meer kan verstaan, altijd lekker.
Negatieve punten:
Het ding ziet er niet uit.
Heel veel mensen weten niet dat als je de 4X4 inschakelt op een harde ondergrond dat hij echt stuk gaat (geen grapje)!
Onderhoud en problemen:
Laatste grote beurt + APK: helemaal niets, alleen heb ik de banden laten vervangen en dat maakt hem een stuk stiller.
Olie moet bijgehouden worden (1ltr/10000km), bij hard werken zal het wel iets meer zijn.
- 117.954 km
Omdat ik vaak achterin zit zijn de ramen achter nu verduisterd, je wil niet gezien worden in dit ding, alleen een Prius is erger.
Nu was het karterpan doorgeroest en dat zijn niet de grootste kosten (bij een normale auto niet) bij een Vitara kost dat ruim €400,-- .
Soms rijd ik ook met het hok en dan valt mij op dat de verwarming erg snel werkt maar niet goed te regelen is (aan of uit).
Nu mag ze voor de 3e keer voor de APK en ik verwacht er geen gekke dingen van, er wordt ook bijna niet me gereden (bewuste keuze).
Inruil
- 121.100 km
Vanaf de laatste reactie heeft de Suzuki geen steek laten vallen maar eindelijk, hij gaat weg!
Na bijna 4 jaar wachten/bidden heb ik groen licht gekregen van mijn vrouw (misschien werd ze het gezeur van mijn kant ook zat).
Na wat zoektochten naar een kleine doch grappige "boodschappenauto" zijn we via de Suzuki Swift naar een VW Up gegaan en ongeveer alles wat daartussen zit (ja, Kia, Hyundai, Peugeot, Ford, Renault en Toyota hebben we ook gehad).
Nu is de keuze gevallen op een Fiat 500 welke totaal niet lijkt op de Vitara maar wel leuk is.
Natuurlijk maak ik, na wat kilometers, weer een review over de Fiat.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.