Suzuki Celerio 1.0 Economy (2020)

autoreview

Suzuki Celerio 1.0 Economy (2020)

Signalement

UitvoeringCelerio 1.0 Economy
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf3.000 km
KM-stand laatst14.672 km
Lezerswaardering: 53%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Toch weer een Celerio

  • 3.760 km

Ja toch wat heen en weer gelopen tussen verschillende type,s . De Ignis, de Swift en de SX4. Onze ingeruilde Celerio was gewoon een heerlijk autootje. Door pensioen 2 auto,s ingeruild en deze gekocht. Het was een demo met nog geen 4000 kilometer op de teller. Een antraciet kleurige dit keer...... Onze eerste ervaring was.... Hij rijdt wat stugger, is iets minder zuinig en maakt wat meer afrolgeluiden van de banden. Heel logisch... De vorige was goed ingereden en dat verklaart het stugge en het minder zuinige. Het lawaai is te wijten aan het minimum aan geluidsisolatie. De vorge Celerio had ik helemaal voorzien van dergelijke isolatie en was echt stil. Ook bij hogere snelheden. Zijn er verschillen met de uitvoering van 2017? Ja, heel weinig.... De hoofdsteunen op de voorstoelen zitten iets meer naar voren en voor langere personen kan dit hinderlijk zijn. Je hebt een knik in je nek.
De remedie is gewoon de steun achterstevoren op de stoel zetten. Ook de boordcomputer is iets minder royaal. Nou , dat zal me een worst zijn. Ik gebruik dat ding zelden op nooit. Het leidt alleen maar af. De donkere antraciet kleur is mooi en diep. De zwarte velgen passen er heel goed bij. Het schakelen gaat wat stug. Moet echt nog ingerden worden. Toch haal ik een nette waarde van 1 op 23. Bij de vorige was het 1op 27. Ook dat is verklaarbaar..... Natuurlijk moet de auto nog ingereden worden en ik rijd nu veel korte stukjes. Op een langere rit maak ik meer kilometers. De Celerio is een kaal vervoersmiddel maar dat heb je zelf in de hand. Zoals ik al schreef is de auto voorzien van zwarte sportvelgen. Dat oogt echt leuk. Deze maand komt er cruise control in zodat ik bij een vakantierit naar Oostenrijk daarvan kan profiteren. Ook een middenarmsteun staat op het lijstje voor het comfort en om dingetjes in op te ruimen. Op de portieren komen stootlijsten. Ja, het rijden van de Celerio bevalt me goed. Zuinig, bedrijfszeker en goedkoop. Veel kan ik nog niet over deze auto vertellen. Wellicht na de zomervakantie......

Wat onduidelijkheden

  • 4.398 km

In mijn omschrijving waren een tal van onduidelijkheden. Het is inderdaad een comfort i.p.v. een Economy. Op een lange rit maak je meer kilometers... Dat klopt en klinkt erg logisch. Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat je op een langere constante rit zuiniger rijdt. Sorry voor deze kromme zin. Over de facelift.... Er zijn toch heel subtiele verschillen met de Comfort uit 2017. M.n. zitten de hoofdsteunen veel verder naar voren. Dat had de Comfort uit 2017 niet en daar heb ik weleens gemopperd bij de dealer. Die zaten zover naar achteren.....

Blij mee,,.

  • 13.434 km

Een heerlijke auto en lekker zuinig. Ik ben gepensioneerd en maak niet zo heel veel kilometers per jaar meer. De benzineprijs is momenteel erg hoog, dus ik ben blij met mijn Celerio. Heerlijk zuinig. Binnenkort aan de jaarlijkse beurt toe. Toch nog 1 dingetje wat me minimaal stoort en dat is de besturing. Vaag en niet koersvast. Daar staan de Celerio,s bekend om, maar er valt aan te wennen. Ik ga lekker verder rijden. De auto zit tot 2023 in de garantie en rijdt nog als nieuw.

eerste onderhoudsbeurt

  • 14.672 km

Blij mee....

Het gaat goed met de Celerio. Niet zo heel veel gereden, aar de kilometers die ik met de Suzuki rij zijn perfect. Zo,n heerlijke auto en zo zuinig. IK merk dat de auto steeds zuiniger wordt. De laatste keer 1 op 24 en dat is niet verkeerd in deze tijd van dure benzine. IK ben geen coureur. Ik laat de auto lekker uitrollen als het stoplicht op rood springt, schakel op tijd over, hou me netjes aan de 100 en kijk ver vooruit om te kunnen anticiperen. Laatst, na een laat bezoek, heb ik de auto even losgelaten. Heerlijk om even snel te rijden. Ik tipte de 150 aan en toen werd alles een stuk minder comfortabel. Veel lawaai en nerveus weggedrag. Bij 130 ging het allemaal veel beter. Nu de beurt. Alleen een beetje verse olie en een controle. Niets aan de hand, want het is en blijft een Suzuki. De auto zit nog in de garantie dus zorgen over eventuele extra kosten had ik niet. Ik kan weer een jaartje vooruit en hoop straks toch even naar Oostenrijk te rijden. IK ben blij met de Suzuki en blijf het jammer vinden dat de Celerio niet meer wordt gemaakt.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.