Suzuki Baleno 1.6 Sport (2000)

autoreview

Suzuki Baleno 1.6 Sport (2000)

Signalement

UitvoeringBaleno 1.6 Sport
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf73.300 km
KM-stand laatst99.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 74.000 km

Sinds een maand in bezit van een zwarte Suzuki Baleno 1.6 Sport. Ik kon een goede inruilprijs krijgen voor de Lupo, die inmiddels 202.000km op de teller had staan. Hoewel deze auto voor mijn gevoel nog lange tijd mee kon, had ik nu graag een (grotere)auto met minder kilometers.

Tot nu ben ik erg tevreden met de keuze van de Suzuki. De auto is een stuk groter dan de Lupo en ziet er bovendien ook een stuk leuker uit, dat vind ik tenminste.

Het enige nadeel tot nu vind ik dat de auto aardig wat benzine verbruikt, maar dat zal wel komen doordat dit een 1.6 i.p.v. een 1.4 is. En de auto is iets gevoeliger voor wind, dan de VW.

Over een tijdje zal ik meer kunnen zeggen over de auto!

3 maanden verder

  • 78.000 km

Inmiddels drie maanden verder en, gelukkig, geen problemen met de auto. Eén keer terug geweest naar de garage voor een rammel bij de uitlaat bij 2000tpm. Bleek een klemmetje te zijn die los hing.

De auto bevalt erg goed. De airco is, zeker met dit weer, een uitkomst. Wil ook nooit meer een auto zonder. Ook het verbruik is afgenomen. Waar dit aan ligt weet ik niet, maar misschien dat een auto moet wennen aan een andere rijstijl??

Ik ga de auto zeer binnenkort laten keuren bij een ANWB station om eventuele mankementen op te sporen. Deze kunnen dan nog in de garantie termijn verholpen worden. Ik verwacht eigenlijk geen problemen, maar aangezien ik slechte eerdere ervaringen heb, het zekere voor het onzekere nemen.

Wordt vervolgd...

  • 78.000 km

De auto laten keuren bij de ANWB, en zoals verwacht is hier weinig schokkends naar voren gekomen.
Een paar kleine aandachtpuntjes:
- ruitensproeier werkt niet goed
- achterruitverwarming werkt deels niet
- rem achter blijft hangen

Direct na de keuring naar de dealer gereden i.v.m. de garantie, en zij hebben het allemaal keurig gerepareerd. Ik kon er op wachten. Goede service dus.



Verder zitten er wel wat kleine dingen aan te komen, maar aan een auto slijten nu eenmaal dingen, en die moeten zo nu en dan vervangen worden.

Verder is het een auto die volgens de keurmeester van de ANWB er erg netjes uitziet en waar ik, normaal gesproken, nog lang plezier van kan hebben.

Juli 2009
Auto open gebroken! Passagiersdeur vernield. Dat wil zeggen het slot is opengebroken met een schroevendraaier. Hierbij is het kunststof van het slot gescheurd, en is het metaal van de deur omgebogen. Daarnaast hebben de 'autoradiodieven' ook de binnenverlichting kapot geslagen(!?) Kortom €800,= schade en een autoradio lichter.

Maargoed, de schade is erg netjes hersteld. De deur is mooier dan dat ie was. Ook ruikt de auto van binnen nu weer als nieuw. Waarschijnlijk doordat de deur is overgespoten? Er hangt een soort lakgeur in de auto.

Ondertussen is ook de achterruitverwarming onder garantie gerepareerd en zijn de remmen weer in orde. Ook sproeit de ruitensproeier nu weer op mijn eigen voorruit.

23-11-2009

  • 84.000 km

De auto heeft een grote beurt gehad.
De volgende onderdelen zijn vervangen:
-Remblokken en -schijven voor
-multiriemen
-div. filters
-div. vloeistoffen

Verder is de uitlaat weer gerepareerd. Het zelfde probleem deed zich voor in maart. Er zat weer een klemmetje los, en dat is gerepareerd. Verder was bij de Suzuki wintercheck geconstateerd dat de accu 'slecht' is, maar bij de grote beurt was deze 'ok'. Beetje vreemd vind ik het wel.

Verder doet de auto, zoals verwacht, prima. De auto blijkt ook erg geschikt te zijn om dingen mee te verhuizen. Vanwege de brede achterbak opening kunnen er heel veel dingen in, dit in tegenstelling tot een 206, die volgens mij even groot is. Weer een pluspunt voor de baleno.

Het benzineverbruik vind ik nog wel aan de hoge kant, en vraag me af of andere baleno 1.6 rijders hier ook last van hebben.

Op naar maart 2010 als de auto gekeurd moet worden en de distributieriem vervangen moet worden.

Bijna een ton

  • 99.500 km

Na ruim een jaar geen update geplaatst te hebben, werd het er weer eens tijd voor.
De balenoteller staat bijna op 100.000km, en opzich is er weinig aan de hand. De Apk verliep zonder problemen, hoewel er wel eea vervangen moest worden, maar opzich niets schokkends voor een auto van deze leeftijd en deze km-stand.

In december 2010 is de auto voor een kleine beurt naar de dealer geweest. De vloeistoffen zijn ververst, en de uitlaat is wederom een hitte schild armer. Ook is de ruitensproeierpomp/motor voor vervangen.

In maart mag de suzuki weer voor de APK, de dealer verwacht echter geen bijzonderheden, en dus zal deze auto waarschijnlijk nog wel even in mijn bezit blijven..

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.