Suzuki Baleno 1.2 High Executive Smart Hybrid (2017)

autoreview

Suzuki Baleno 1.2 High Executive Smart Hybrid (2017)

Signalement

UitvoeringBaleno 1.2 High Executive Smart Hybrid
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst21.000 km
Lezerswaardering: 89%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Voortschrijdende techniek

  • 150 km

Eind vorig besloten om een nieuwe auto te kopen. De huidige Chevrolet Spark doet nog prima dienst, maar is overgegaan naar onze dochter.
Het is de Suzuki Baleno 1.2 High Executive Smart Hybrid geworden. Ik heb voor dit model gekozen ivm de high tech snufjes die erop zitten en om het light hybrid systeem.

Bij reviews van "deskundigen", waaronder dhr Tameling van Autoweek, was te lezen dat het een weinig karaktervolle auto was, met een bonkig onderstel en dat de auto rumoerig zou zijn. Kortom de beoordeling van deze auto was overall matig. Ik was dus alert bij de aflevering hoe de auto zou bevallen.
Nu, u raadt het misschien al, de auto is prima. En van het deskundigenoordeel kan ik niets onderschrijven. De kleur is smaakvol en mooi diep blauw (Ray blue pearl metallic) Het motortje is fluisterstil.. Hij rijdt, stuurt en remt subliem.
De binnenruimte lijkt wel een balzaal. Ook met mijn 1.89mtr kan ik er prima in zitten. De stoelen zijn goed verstelbaar en achterin heb ik nog nooit zo'n ruime auto meegemaakt.
De auto wordt standaard afgeleverd met 17" lichtmetalen velgen en schijfremmen rondom. Het dashboard oogt fris en futuristisch. Alles is goed af te lezen. De radio en het infotainment systeem is even oefenen, maar ook dat is goed te bedienen. Digitale radio (DAB) zit er standaard op en het klinkt glashelder. Inparkeren is een fluitje van een cent door de ingebouwde standaard achteruitrijcamera. Het adaptieve cruisecontrol systeem werkt goed en is reuze handig. De auto remt vanzelf af, als je inloopt op een voorganger en houdt dan automatisch afstand. Rijd je op een rood verkeerslicht af met ingeschakelde cruisecontrol dan remt de auto helemaal automatisch. Dreigt een aanrijding, dan hoor je een luid signaal, waardoor je alsnog veilig zelf kunt ingrijpen. Hoezo alleen aanwezig op een duurdere Tesla..??
Climate control, hybride elektrische ondersteuning bij accelereren, wat zorgt voor een lager gebruik. Keyless entry en keyless starten van de auto. 1 druk op de knop en de motor loopt. kortom vooralsnog ben ik er erg blij mee en voor ruim 18 mille staat hij voor de deur (incl. trekhaak)

ik zal regelmatig een update plaatsen over deze Baleno. Heb je als mogelijke aspirant koper vrage dan a mij mailen.

Eerste verbruikscijfers

  • 1.000 km

Bijna 1000 probleemloze kilometers op de teller. Gemeten gemiddeld verbruik op de boordcomputer tot nu toe 1:19,5.
Dat is dus stads- en snelweg km's. Na het tanken een stuk 80 km weg gereden en daar zakte het verbruik tot 1:22

Zeer tevreden

  • 4.000 km

Het was in het begin even wennen. Het instrumentarium is uitgebreid en er zitten vele mogelijkheden op. Inmiddels ben ik eraan gewend en rijdt de Baleno zeer plezierig. De climatecontrol is erg fijn. nooit meer een te hete of te koude auto. Per halve graag regelbaar, waarmee je zorgt dat het binnenklimaat precies goed is. De fijnste gadget vind ik toch de adaptieve cruisecontrol. Je stelt je cruisecontrol in op 100 of 120 en de auto past zich automatisch aan, aan het verkeer. Rijdt het rustiger voor je, dan remt de auto automatisch af. Als je voorganger versnelt, dan versnelt de Baleno ook, maar altijd met een vaste afstand op je voorganger. Het rijdt stukken relaxter en is veel minder vermoeiden op de lange stukken.
En dan natuurlijk het verbruik. Ik heb zonder veel moeite een gemiddeld verbruik gehaald van 1:23. De Smart Hybride werkt perfect. Uiteindelijk komt het verbruik aan de pomp uit op 1:20 en dat vind ik zeer acceptabel. Value for money werd al eens eerder gezegd. ik kan het alleen maar onderschrijven

Probleemloze auto

  • 21.000 km

De zomer is (bijna) achter de rug. Tijdens de vakantie heeft deze Baleno mij probleemloos naar de -jawel- Noordkaap en terug gebracht. Dus 8000 km gereden in het hoge Noorden van Zweden, Finland en Noorwegen. Tijdens deze vakantiereis heb ik een daktent gemonteerd, waarin wij diverse nachten hebben gekampeerd. Ook dat is allemaal goed gegaan. Over de auto is genoeg te lezen op diverse fora. Waar het mij om te doen gaat, is of de auto zijn werk doet. En dat kan ik volmondig beamen. Met mijn 1.87 meter lengte zit ik er prima in. Het verbruik -gemeten aan de pomp- schommelt tussen de 1:23 en 1:20. Dus is deze auto zuinig: Ja. Zijn er problemen, of aandachtspunten te melden, Nee! Op naar de volgende mijlpaal en de 2e servicebeurt bij 30.000 km.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.