en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Baleno 1.2 Exclusive |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 30.599 km |
KM-stand laatst | 51.250 km |
Op 21december 2019 werden sleutels van de zwarte Suzuki Baleno 1.2 CVT (89 pk) aan mij overhandigd door vak garage Schaap. Km. Stand 30599 – bouwjaar 27-2-2018. Opties; elektrisch bedienbare buitenspiegels verwarmbaar, bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar,, verwarmbare voorstoelen,
Grijze Bumpersskidplate voor en achter en grijze spiegelkappen.
Handbedienbare airco. Radio bediening op het stuur. Telefoonbediening voorbereiding aan het stuur. Stuur in hoogte verstelbaar.
Voor evt. achterpassagiers extra usb aansluiting.
16 inch lichtmetalen velgen met 4 nieuwe ALL seizoensbanden, merk; Maxxis.
Dubbele bodem kofferruimte, d.m.v. het inklikken of verwijderen extra bodemplaat en aan zijkant kofferruimte twee extra opbergvakken.(voor klein spul)
Zeer fraaie cockpit bovenin gearceerde met blauw verlichting wat qua felheid in te stellen is.
Diverse instellingen voor het aflezen van benzine verbruik, ritafstanden, klok, km stand, bandenspanning bedienbaar met twee iets onhandig geplaatste druk/draai pennen.
Rij ervaring;
De auto rijdt heerlijk, is super stil; 1800 - 2000 RPM bij 110 km, versnellen gaat ook geruisloos
Verbruik nu (winter) 1L/19 km (zelf bijgehouden) via boordcomputer 1L;18,4 km. Dit komt mede door het lage gewicht 880 kg, en ongetwijfeld mijn rustige rijstijl.
Goede stoelen en achterin zit je met veel ruimte tot voorstoelen voor de benen.
Bagageruimte is enorm ruim, wat ik al aangaf en met de leuning plat heb je de laadruimte van een kleine bestelauto tot je beschikking.
Goede geluidsinstallatie met 6 speakers
CVT-automaat schakelt wat schokkerig bij file rijden.
Zonnekleppen zijn te kort, zit 4 cm ruimte tussen klep en binnenspiegel, erg lastig bij laagstaande zon, maar gelukkig schijnt die niet zoveel in Nederland. Auto is wel wat windgevoelig.
Het duurt langer voordat de achterruit en buitenspiegels ontwasemd zijn wanneer deze functieknop is ingeschakeld dan bij mijn vorige auto.
Ventilatorfan maakt lawaai,(geluid van een krekel) waarschijnlijk een lagertje. Al flink laten blazen, maar er komt geen rommel uit, hiervoor moet de Baleno terug naar garage
Kachelventilator motor laten vervangen onder garantie. Krekelgeluid is verdwenen.
De Baleno wordt door Suzuki niet meer geproduceerd. Toyota heeft dit model overgenomen en wordt verkocht als Toyota Glanza in India. Ik kan tot nu toe niets vinden dat deze auto in Nederland wordt verkocht.
De Baleno bevalt erg goed, wordt nog zuiniger, nu gemiddeld 1:19,5.
Onlangs een vrij forse olijfboom vervoerd, banken plat en rechtervoorstoel in de slaapstand en deze groene oase paste erin met de achterklep dicht.
tuincentrum on wheels leek het wel.
Ook wat langere afstanden gereden (200km) autosnelweg en dat is een genot, je hoort de motor haast niet, de banden hoor je wel redelijk goed.
maar dat zal ook wel een kwaliteits dingetje zijn. Het stoort mij nog niet.
De Baleno heeft onderhoudsbeurt gehad en er zijn enkele kleine reparaties verricht onder garantie, oa; de achterruitverwarming had een lijn die niet functioneerde en deze is met een soort electro pasta weer gemaakt en de ruit ontwasemd nog steeds langzaam, maar wel weer helemaal naar behoren. En alle deurscharnieren zijn gesmeerd want die piepte en kraakte net zo luid als mijn knieën af en toe doen. Het verbruik blijft gemiddeld 1:19 l/km. Ook tijdens de vakantierit, auto volgepakt(man, man, wat gaat er veel bagage in die kofferbak) en twee grote hondensnuiten op de achterbank bleeft het verbruik volgen indicatie in het dasboard 4.9/100 aangegeven.
Ben ook heel blij met de zeer krachtige ventilator die s’morgensvroeg (+-_ 6.00 uur)de auto binnen een mum van tijd schoonblaast en de auto binnen ook lekker warm krijgt.
Wat ook wel grappig is, dit type Baleno zie je niet zo veel rijden, dus mede automobilisten zie je vaak met een vragende blik kijken “wat is dat nu model”
Ik geniet er nog iedere rit van deze Suzuki Baleno!
De baleno bevalt nog steeds goed al staat de familietrots meer onkruid om de bandjes te sparen door veel stilstand door het thuiswerken i.p.v lekker iedere dag 53 km asfalt happen.
Jammergenoeg twee lelijke krassen op voor scherm en motorkap ontvangen, helaas geen briefje ontvangen van dader. Gelukkig met veel poetsen redelijk goed weg kunnen krijgen. Achterruit blijft vaak erg vochtig. Ik kan geen lekkage vinden, maar ga er even mee naar de dealer.
In de laatste regel van vorige update, schreef ik dat naar de dealer terug zou gaan voor het vochtprobleem aan binnenzijde van de achteruit. Zo geschiede, De garage houder kon geen lekkage vinden, achterlicht units open gehad, deze waren droog. uitsparing voor reservewiel ook. Rubbers sluiten goed af. Dealer heeft nog gebeld met collega dealer of zij het probleem herkende van de Baleno, antwoord ; Nee. Het kwam er op neer in de wintermaanden meer vocht in auto door langere stilstand door thuiswerken. Advies; meer airco gebruiken , ook in de wintermaanden. En bij droog weer ramen stukje open laten staan. Dit doe ik altijd al, maar kreeg de ruit er niet mee droog. Kortom, probleem verdween wel, maar dat kwam ook doordat het voorjaar werd en de temperatuur steeg. Het probleem zal in de herfst wel weer terugkeren.
De Baleno blijft verder zeer goed bevallen, starten, een rustig gebrommel in het "vooronder" hoorbaar en rijden maar weer. Brandstof verbruik blijft hetzelfde 1;19 l/100. Een noodstop moeten maken bij een afrit, omdat er een hert midden op weg stond, ik stond zo stil, goede banden op juiste spanning en goede remmen zijn hier ook wel debet aan geweest. Het dier gelukkig niet geraakt, Bambi keek mij even aan en rende gelukkig richting bosperceel i.p.v. de weg op.
De baleno moest voor zijn eerste APK keuring. In februari wordt deze "blaag" alweer 4 jaar dus moest even voor de verplichte check-up. Niets aan de hand gelukkig. Auto bevalt nog steeds goed. De laatste tijd regelmatig lange ritten vanuit het midden van het land naar het noorden en terug gereden en het benzine verbruik zit zo rond de 1:18,5
De stoelen zitten na 4 uur rijden nog prima. Fijne no-nonsense Auto!
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.