Suzuki Alto GL (1987) #5
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Alto GL |
|---|---|
| Versnellingen | 3, Automaat |
| Bouwjaar | 1987 |
| Jaar van aanschaf | 2007 |
| KM-stand bij aanschaf | 123.000 km |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Leuke auto, ondanks leeftijd nog in zeer redelijke staat. Nagenoeg geen roest, ophanging en bodem nog prima. De auto is niet snel maar wel erg zuinig. 1:15 is echt normaal, is wel een automaat! De automaat schakelt goed, je voelt hem wel schakelen.
Ik had een 2e auto nodig voor woon/werk verkeer maar vreemd genoeg gebruik ik de auto eigenlijk ook vaker en laat de luxe wagen dan staan. De auto is heel handig in de stad en verrassend ruim, op de bagageruimte na. Maar daar koop je hem ook niet voor. De vaste kosten zijn laag, onderhoud eenvoudig en makkelijk zelf te doen. Knap gemaakt door de Japanners! Verwacht geen comfort qua vering en geluid maar de wegligging is acceptabel zolang je niet topprestaties verlangd. Kortom: ik ben tevreden.
PROBLEMEN
Lekke band, poreus dus vervangen door goed exemplaar van de sloop. Eenmaal stilgestaan door vuil in de benzinepomp bij bijna lege tank. Pomp gereinigd en extra benzinefilter geplaatst. Nu o.k. Tegelijk op advies van de ANWB ook de contactpunten maar vervangen. Waren bijna op. Allemaal problemen door nalatig onderhoud door vorige eigenaar. Nu funtioneert de auto prima.
Update: 20-12-2007, helaas gisteren op glad wegdek geslipt en de vangrail geraakt.
De linkervoorzijde is hierbij zover beschadigd dat reparatie de waarde snel zal overstijgen,dus vandaag de auto naar de sloop afgevoerd. Jammer, jammer, jammer...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

De Kia EV4 bewijst naast de Renault Scenic dat hij een goede EV is, maar niet in alles beter

Test: Volkswagen ID3 GTX - Met de wetenschap dat er een GTI komt begrijpen we 'm beter

Deze topklasse limo's uit de jaren 1950-1980 stijgen nog wel in waarde

De Nio EL6 is dankzij accuwisselen eerder in Italië dan de Volvo EX90, maar het scheelt niet veel

Lezersreacties (0)
Reageren