AutoWeek 4 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 4 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Suzuki
  • Alto
6

autoreview

Suzuki Alto E (1985)

Anoniem
  • Review
30 januari 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringAlto E
Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1985
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf114.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 29 januari 2008

Het is zaterdag en je verveelt je. Je zit wat op marktplaats te neuzen bij auto’s en treft een Suzuki Alto aan voor 235 euro met apk tot april 2008. Gezien het bouwjaar 1985 weet je dat deze auto verzekerbaar is als klassieker. Je gaat erheen en raakt toch een beetje gecharmeerd van dit schoenendoosje. Hij is (nog) korter door een aanrijding van achteren, maar de kofferbak gaat nog open en blijkbaar is er niets “technisch” beschadigd geraakt Zelfs als de stoel maximaal naar achter staat, blijft het behelpen met de bediening van de pedalen. De dakbekleding is weg, van de achterruitverwarming doet maar 1 draad het, de verwarming wordt alleen warm in de stand Ruit en Voeten, maar het start goed, rijdt en remt zelfs weer ook. De pook knarst en de koppeling grijpt heel hoog aan. Als je optrekt rammelt alles. Waarom ik hem gekocht heb? Eigenlijk alleen voor de lol en ook omdat ik wel eens wilde ervaren wat basic autorijden is.En wat is basic?

796 cc motor met ca 40 pk
606 kg
4 versnellingen
topsnelheid van 115 kph
choke
starre achteras met bladveren

Daarentegen wel een interval op de ruitenwisser, rechterbuitenspiegel, zij knipperlichtjes en 2 achteruitrijlichten. Als kind vond ik auto’s met 2 achteruitrijdlichten altijd interessanter/beter dan maar met 1.

Wat bevalt wel:

-Parkeerbaarheid
-Reacties anderen: Wat een snoepie, wat een grap is deze auto. Een collega heeft een 1989 Suzuki Alto, ik zat haar altijd een beetje ermee te plagen maar ik heb voorgesteld om een Suzuki Alto club nu op te richten.

Wat bevalt niet:
-Lawaaiig
-Traag
-Blikkerigheid
-Schaamtegevoel door afwezigheid katalysator.
-Linkerbaan snelweg kan je vergeten
-Stuitert over de weg
-(On)zuinigheid, na 3 metingen rond de 1 op 14. Modernere altootjes doen dat beter denk ik, maar dit is wel een carburateur

PROBLEMEN

  • 29 januari 2008

Geen, maar ja wat kun je daar over zeggen na ca 1000 km. Starten met de choke gaat veel beter dan met die Opel Kadett. De bekende Japanse kwaliteit zit er in, ik denk dan maar hij is niet voor niets al bijna 23. Als er iets ernstig mis mee is, gaat hij natuurlijk weg. Volgens de verkoper had hij nog reacties van handelaren en sloperijen gehad van 125 euro, dus dan heb ik erin gereden voor ong. 100 euro als hij weer weg zou moeten.

De foto was een mooie kans, meestal lukt dat niet op het parkeerterrein.

******** update maart 2007 *****

Ook deze heb ik niet meer. De apk bracht de volgende afkeurpunten met zich mee:
Schade achterlichtunit, slecht lichtbeeld voorkoplampen (te laag op de weg), gescheurde fuseekogelhoezen links en rechts, lekkende
retourslang benzine, lekkende achterdemper, te hoog CO, lek
uitlaatspruitstuk en roest bij linkerachterremleiding. verder twijfelde
de apk keurmeester over roest bij de remschijven voor, dat kon hij niet
goed beoordelen. De goede man had ook nog even opgezocht wat het eventueel zou zijn gaan kosten, ruim 1000 euro en dan was nog niet eens alles gedaan, dat hoge CO bv nog niet. Uiteraard was repareren geen optie. Ik heb hem op marktplaats gezet en iemand die zo’n model hard nodig had voor onderdelen voor zijn 83 exemplaar, heeft er nog 150 euro voor gegeven. Dit model wordt steeds zeldzamer, volgens hem. De grap was wel, dat ik de dag eerder een zelfde exemplaar had gezien. Ik strandde namelijk ermee in een parkeergarage. Volgens goed Hollands gebruik, had ik hem niet meer getankt zo vlak voor verkoop. Verder ben ik gewend dat als het lampje brandt of de wijzer helemaal naar Empty staat, je nog 2 retourjtes werk kan rijden. Maar alles is klein bij die Suus, dus ook zijn reserve (maar zijn verbruik dus niet). Met de Ford hebben mijn broer en ik hem naar de dichtstbijzijnde pomp gesleept. (Overigens hebben we dat ook onlangs andersom gedaan, puur voor de lol. Het ging nog ook! met 40 pk in 620 kg auto een auto van 1120 kg slepen).

Kortom : voor E235 gekocht, voor 150 verkocht, ’verlies’ 85 euro. Niet echt om wakker van te liggen, vind ik zelf. Ik heb er een hoop lol aan beleefd in ieder geval.

3,0
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    2
  • Comfort
    2
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de Suzuki Alto
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.0 Exclusive airco elec ramen

    Suzuki Alto 1.0 Exclusive airco elec ramen

    • 2010
    • 158.517 km

    € 3.250

    1.0 Celebration 1e eigenaar + winterset bij aankoop

    Suzuki Alto 1.0 Celebration 1e eigenaar + winterset bij aankoop

    • 2015
    • 38.994 km

    € 6.850

    1.0 Comfort

    Suzuki Alto 1.0 Comfort

    • 2009
    • 122.235 km

    € 3.450

Meer Suzuki Alto occasions

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Suzuki Alto specificaties
  • Suzuki Alto occasions
  • Suzuki Alto video's
Advies en informatie
  • Suzuki Alto tests
  • Suzuki Alto gebruikersreviews
  • Suzuki Alto index
Suzuki Swift 1.5 Exclusive – 2005 – 293.698 km - Klokje Rond

Suzuki Swift 1.5 Exclusive – 2005 – 293.698 km - Klokje Rond

Van 1.538 kg Volvo V70 D5 naar 986 kg Suzuki Swift op lpg. Een effectievere manier om je automobiele...

Lees meer
 

Suzuki Alto reviews

  • Review
    Suzuki Alto E (1985)

    Suzuki Alto E (1985)

    6
    • 29 januari 2008
  • Review
    Suzuki Alto (1983)

    Suzuki Alto (1983)

    2
    • 6 december 2005
  • Review
    Suzuki Alto (1983)

    Suzuki Alto (1983)

    7
    • 23 april 2003
  • Review
    Suzuki Alto (1984)

    Suzuki Alto (1984)

    • 5 november 2002
  • Suzuki Alto (2011)

    • 26 december 2020
  • Review
    Suzuki Alto 1.0 Comfort (2012)

    Suzuki Alto 1.0 Comfort (2012)

    1
    • 22 november 2020
  • Review
    Suzuki Alto 1.1 GLX (2004)

    Suzuki Alto 1.1 GLX (2004)

    3
    • 21 november 2020
meer reviews
Bijzonder Gebruikt - Suzuki Alto

Bijzonder Gebruikt - Suzuki Alto

54

Autoracen een dure hobby? Dat is maar net hoe je het invult. Cas de Ruijter-Fransen heeft aan...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Suzuki Alto (2011)

    • 26 december 2020
  • Review
    Suzuki Alto 1.0 Comfort (2012)

    Suzuki Alto 1.0 Comfort (2012)

    1
    • 22 november 2020
  • Review
    Suzuki Alto 1.1 GLX (2004)

    Suzuki Alto 1.1 GLX (2004)

    3
    • 21 november 2020
  • Review
    Suzuki Alto GL (1988)

    Suzuki Alto GL (1988)

    7
    • 16 november 2020
  • Review
    Suzuki Alto 1.1 GLX (2005)

    Suzuki Alto 1.1 GLX (2005)

    • 1 september 2020
  • Review
    Suzuki Alto 1.0 Comfort (2014)

    Suzuki Alto 1.0 Comfort (2014)

    • 1 juli 2020
  • Review
    Suzuki Alto 1.0 Base (2011)

    Suzuki Alto 1.0 Base (2011)

    1
    • 29 mei 2020
Merk
Merk
  • Review
    Suzuki Swift 1.0 Boosterjet Smart Hybrid Stijl (2017)

    Suzuki Swift 1.0 Boosterjet Smart Hybrid...

    6
    • 23 januari 2021
  • Suzuki Swift 1.5 Exclusive – 2005 – 293.698 km - Klokje Rond

    Suzuki Swift 1.5 Exclusive – 2005 – 293.698...

    • 18 januari 2021
  • Autonieuws
    Suzuki verdubbelt garantie

    Suzuki verdubbelt garantie

    41
    • 6 januari 2021
  • Review
    Suzuki Across 2.5 Plug-in Hybrid Style (2020)

    Suzuki Across 2.5 Plug-in Hybrid Style...

    6
    • 4 januari 2021
  • Review
    Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid Select (2020)

    Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Smart Hybrid...

    6
    • 4 januari 2021
  • Review
    Suzuki Ignis 1.2 Allgrip Smart Hybrid Select (2020)

    Suzuki Ignis 1.2 Allgrip Smart Hybrid Select...

    5
    • 3 januari 2021
  • Review
    Suzuki Swift 1.2 Select (2017)

    Suzuki Swift 1.2 Select (2017)

    6
    • 29 december 2020

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep