Subaru XV 2.0i Luxury (2014) #2

autoreview

Subaru XV 2.0i Luxury (2014)
Subaru XV 2.0i Luxury (2014)Subaru XV 2.0i Luxury (2014)Subaru XV 2.0i Luxury (2014)Subaru XV 2.0i Luxury (2014)Subaru XV 2.0i Luxury (2014)Subaru XV 2.0i Luxury (2014)Subaru XV 2.0i Luxury (2014)Subaru XV 2.0i Luxury (2014)

Signalement

UitvoeringXV 2.0i Luxury
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf71.500 km
KM-stand laatst236.000 km
Lezerswaardering: 83%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Update

  • 97.000 km

Nieuwe Subie

71.500 km 24 maart 2019

Ongelovelijk maar waar. Mijn vijfde Subaru staat voor de deur. Het plan was om tot 2023 in de Forester door te rijden. Dit liep anders zoals in de andere review beschreven. Nu had ik mij voorgenomen hybride te gaan rijden.
Zuinig, comfortabel en probleemloos waren de sleutelwoorden bij mijn zoektocht in de grote occasionvoorraad van mijn vaste Subaru- en occasiondealer.
Subaru, neuh, niet meer. Na een proefrit met een nette Auris van 2015 was ik te spreken over de aandrijflaan maar kon met mijn lengte en artritis in de gewrichten onmogelijk enthousiast zijn over de zitpositie en lage in en uitstap. Wist ik dat van tevoren? Eigenlijk wel. Maar ik wilde zo graag een probleemloze Toyota. Het duwtje de andere kant op kwam van mijn vrouw. Deze auto past niet bij jou zei mijn kleine vrouwtje tegen deze lange man. Jammer jammer. Maar het voelde niet als mijn auto.
Een Suzuki S Cross Ecoboost driecylinder. Fijne zitpositie, comfortabel weggedrag. Maar oei wat zijwindgevoelig en ondanks alle lofuitingen op dit naaimachientje vind ik de driecylinderbrom hinderlijk aandoen. Nog meer jammers.

Ik wist dat ze twee XV's hadden staan. Mijn vrouw zei alle kleuren zijn goed behalve wit. Hmmm, twee witte XV's van 2014. Toch even proberen. Ik heb zitten vloeken tijdens de proefrit waarbij vrouw en jongste dochter schrokken en vroegen wat er gebeurde. Verdomme shit fucking hell , dit reed zoals ik wil dat een auto rijdt. Vertrouwenwekkend rijgedrag, soliditeit, stabiliteit, veel overzicht door de dunne A stijlen, grote spiegels, perfecte rijpositie.

Jemig weer een tweeliter boxer waar ik in mijn vorige reviews meermalen op gefoeterd heb vanwege de weinige innovatiekracht van Subaru. Maar man o man wat loopt hij mooi rond en wat is hij soepel met deze cvt. Als je hem soepel rijdt met juiste gasdosering is het een stil juweeltje.

Zucht het is deze auto geworden zoals de lezer begrijpt. Ik heb mijn dealer op het hart gedrukt dat het flink over de brug moest komen. Heb een compleet idioot bedrag geÏnvesteerd tijdens de jaren dat ik Forester reed. Aangezien de laatste beurt net was afgeschreven van mijn bankrekening moest er natuurlijk gepraat worden. Hier zijn we uitgekomen.

Toen we hier uitkwamen heb de auto laten voorzien van Cross Climates, een moderner multimediasysteem en stootstrips. Verder stond op mijn to do lijst om een frisse start te maken: bakspoeling, aircoreiniging en het aanbrengen van stootstrips. Daarnaast heb ik op ebay (idee via een andere review) een uitschuifbare armsteun uit de Crosstrek versie in de USA gescoord. Mijn ASS stoel is wederom overgezet en de onderconsole had de zelfde bevestiginsbouten als bij de Forester. Gelukkig geen aparte inbouwkosten bij de ASS dealer.

Indruk na een week rijden en vijfhonderd km's. Geweldige aandrijflijn die extreem weinig tpm maakt bij snelweggebruik en derhalve voor een hoge AWD belachelijk zuinig rijdt. Vandaag 6.1/100 voor een rit van 180 km en een gemiddelde van ong. 105 km per uur. In de stad is het natuurlijk een ander verhaal. Dan gaan de twee liters en AWD zijn tol eisen. Maar een gemiddelde van tussen de 1 op 12.5 gaat mogelijk zijn. Dit vind ik aanvaardbaar. Veeeeel meer als ik vtv op had ingezet bij de orientatie maar veeeeel minder als de Forester op benzine.

Verder is het eigenlijk een auto met een wat ambivalent totaalpakket. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het comfort zou moeten beschrijven. Ik wist uit reviews en tests dat het weggedrag nogal stug uitgevallen zou zijn en dat dit apparaat de weg als braille zou lezen zei een journalist. Daar hou ik niet van en mede daardoor heb ik na de proefrit (die dus goed beviel) voor cross climates gekozen die beter en comfortabeler presteren als Geolandars met 70.000 km.
Waarvan akte. De vering is voldoende soepel maar de demping is aan de "korte" kant. Dit betekent dat als je in een woonwijk rijdt met ongelijk wegdek en wat butsen dat de koets met alle passagiers lekker meehobbelt. Dit is natuurlijk niet comfortabel. Er is echter iets aparts aan de hand. Doordat de Forester een soepeler onderstel had maar met veel meer onderstelgeluiden liet horen waar hij mee bezig was en de XV geen krimp geeft, voelt het raar genoeg toch als een verbetering. Rustiger rijden bij hobbelig wegdek is de enige goede remedie. Dan zit er echt voldoende comfort in de koets. Het ambivalente aan deze auto is dat je hem desgewenst flink de hoek om kan smijten zonder dat je tegen de grenzen aanloopt. Heel apart.

De besturing is twee tandjes directer geworden. Dit vraagt iets gewenning. Bocht in en uit mocht de besturing naar mijn smaak iets lichter mogen en voelt de XV raar genoeg sterker onderstuurd als de oude Forester. Lekker vlezig dat wel maar voor de stad iets too much. Ik denk ook aan mijn nuchtere vrouw die gewoon makkelijk wil hoepelen....

Verder merk je aan alles dat je weer een twee generaties nieuwer rijdt. Dat geeft het vertrouwen dat we verloren hadden.


Update 5 april 2020


Na zoektocht een LPG inbouwer gevonden die EN expertise in huis heeft EN ervaring met moderne Subaru's heeft EN ook nog eens samen bleek te werken met mijn dealer. Er blijkt nogal een kaalslag te zijn onder lpg inbouwers. De redenen mogen bekend zijn. Veel bekende merken als bijv. Prins horen nu bij het merk BRC. BRC is Italiaans en maakt ook OEM installaties voor Subaru Italie maar is weer deel van een Canadees wereldconcern. Afijn de kleinere partijen zijn of overgenomen of bestaan niet meer.

Het is keurig uitgevoerd. Voordat menigeen begint te roeptoeteren. Ik weet het dit blok (en veel moderne blokken) van huis uit minder geschikt is voor lpg. Inmiddels is het kleppenstellen bij dit blok niet meer met plaatjes maar hydraulisch. Men heeft het blok nog wel gelift om e.e.a. te controleren bij deze kmstand. Klepsmeersysteem met splitter is wel onmisbaar. Tevens met beleid toeren maken. De rode lijn ligt virtueel lager. De laadvloer heeft men gelift en dat is netjes door een timmerman in orde gemaakt via de inbouwer. Helaas paste de nippel niet naast de tankdop en moest in de bumper. Jammer maar helaas. Met de Forester toch wel wat gedonder gehad met de betrouwbaarheid op lpg maar men heeft mij kunnen overtuigen dat de ontwikkelingen op dit gebied hard zijn gegaan. Ook was de aanschafprijs binnen mijn budget. Met alles erop en eraan rond de 2500.--.

Op vrijdag heeft mijn vrouw de auto opgehaald en een uur later kwam ze niet meer weg van de parkeerplaats van de supermarkt. Net toen men belde met haar hoe het beviel hahaha. Of eigenlijk niet hahaha. Het zal toch niet he. Geen gedonder toch alsjeblieft. Even wachten was het devies.
Zelf getest: met bruusk tot stilstand komen sloeg hij af. Hmmm. Maandag terug en rustig uitgelegd wat er speelde. Heb geen drama gemaakt maar had wel onderbuik gevoel.
De XV aan de computer gehangen, wederom geprogrammeerd en testrit gereden. Nu inmiddels paar duizend km ermee gereden en gelukkig feilloos. Het verbruik op lpg is gemiddeld één op tien. Volgensw verwachting. Met de Forester was dit één op acht. Waarbij ik met deze (helaas kleine) tank op max 370 km kom. Op vakantie met veel snelweg max 425 vermoedelijk. Gevoelsmatig is er iets meer vermogensverlies als de Prins installatie in mijn Legacy en Forester. Ik zou gevoelsmatig zeggen vijf tot tien procent. Boeit me verder niet zo erg. Afijn ik ben tevreden en heb online LPG letters, en paar subtiele Subaru stickers voor de spiegels en wielnaven besteld. Helemaal goed.
Zet later nog wel wat foto's online.

Begrijp me niet verkeerd ik ben absoluut een Subaru fan maar ben niet blind voor wat goed of slecht is. Wat ik ronduit tegen vindt vallen is de achteras op dwarsrichels. Op het Prins Clausplein richting centrum zit een gemene richel in de bocht. Hier maakt de achteras een gemene hup. Hier was de Forester foutloos. Ik ben er meer op gaan letten en mijn eerdere conclusie dat de demping te hard is icm met het type materiaal van bussen en "struts" (veerpootlagers) die de XV fabrieksaf heeft. Op Australische en Amerikaanse fora wordt hier discussie over gevoerd voor deze generatie XV. Ga binnen enige tijd de schokbrekers en veerpootlagers laten vervangen n.a.v. de genoemde exemplaren op deze fora. KYB is de enige (OEM) leverancier die een alternatief biedt en deze schijnen "firm but pliant" te zijn. En daarmee het gedrag op gemene richtels flink op te knappen. Ik vind de auto, je kan het je bijna niet voorstellen bij een Subaru, gewoon onveilig aanvoelen in dit soort situaties. En ik rij niet op de grens. Maar er zijn wel grenssituaties....en ook daarvoor rij ik Subaru.

Een ander punt is de zwaarte van de besturing. Misschien is het de combi met de cross climates maar ik vind 'm wat teveel onderstuurd enof te zwaar insturen. Je zou toch zeggen dat deze erg neutraal stuurt als vierwielaandrijver maar ik ervaar dat anders. Ga eens overleggen mijn dealer of dit ook aan de leeftijd van de stuurbekrachtigingsvloeistof kan liggen. Of is dit electrische bekrachtiging die nog met sw te beïnvloeden is wellicht? Afijn misschies is dit niet te beïnvloeden en is het zoals het is en moet ik ermee leven.

Voordat nu het beeld ontstaat dat de auto niet bij mij past gezien bovenstaande: ik loop nog steeds met trots en zin naar de XV toe als ik mag rijden. Ben er blij mee en hou van het model, het fijne zicht met lekkere grote spiegels, de boxer, de rechtuitsporing en gewoon een Subaru gevoel.

Dank voor jullie aandacht en tot de volgende update.

Update

  • 99.500 km

Inmiddels genoeg km op gas gereden om wat meer over het verbruik op lpg te zeggen. De tank is helaas aan de kleine kant. Als ik deze leeg rij dan gaat er 37 liter in en dat is afhankelijk van de kmmix goed voor tussen de 340 en 430 km.

Van de week alleen snelweg gereden en kwam ik bij strak tussen de 90 en 100 km/u op 11.8 km per liter op lpg. De boordcomputer (benzine) gaf een fictieve 18.5 km per liter aan. Wauw. Een huzarenstukje voor een permanent 4 wiel aangedreven SUV.

Realistisch voor lpg bij gemengd gebruik is 1 op 10. En in de winter met veel korte stukjes flink daaronder. Nog steeds flink zuiniger als de 2005 Forester. Niks te klagen.

Van de week een nieuwe gebruikte ASS stoel via marktplaats gekocht. De bestaande was op. De wangen versleten en de stof dun geworden. Dan kan natuurlijk na 4 ton. Deze ASS heeft geen electrische hoogte- en diepteinstelling maar wel een manueel verlengbaar zitkussen. Zit weer als een prins. Kan ik eenieder die lang is aanraden. Zeker in Japanse auto's met vaak korte zitkussens is het een verademing als je langer rijdt. Gezien de nieuwprijs vraagt men tweedehands vaak spotprijzen. Vaak uit de lease en afgeschreven.

Verder geen mankementen of afwijkingen. Wel mijn toenemende ergernis of het gedrag van de achteras. Waarschijnlijk ben ik er inmiddels teveel op gefocused maar ik heb sterk het gevoel dat het erger is geworden. Hoewel ik tijdens een lange rit tot de conclusie kwam dat temperatuur van de omgeving en de auto misschien ook nog kan uitmaken. Hoe het ook zij, als de spaarpot weer wat meer gevuld is gaan er andere dempers in. Bloedirritant dat gedribbel en gehup op richels. Gevaarlijk en hinderlijk.

Los van dit fenomeen: blij als ik instap.

Dashboard

  • 100.900 km

Al langer stond het op mijn lijstje om de mogelijkheid te onderzoeken om de dashboardverlichting te veranderen van wit naar rood of oranje. Niet zo eenvoudig daar veel tegenwoordig smdverlichting is. De tijd van solderen ligt achter ons. In de USA bleken er weliswaar dashboards via ebay te koop te zijn met rode achtergrond maar dan wel met mijlen. Daarnaast start je auto niet zomaar. Je kmstand e.d. moet ook overgezet worden door je dealer. Ben niet gaan onderzoeken of hier nog andere haken en ogen aan vast zaten.

Heb de stoute schoenen aangetrokken en ben gewapend met schroevendraaier, goede zin een paar vellen transparante oranje en rode statische folie aan de slag gegaan.

Conclusie: een dashboard moet je niet te vaak uitbouwen want dan gaan er plastic zaken buigen of breken en metalen plaatjes e.d. verschuiven. Ook werkte op een gegeven moment de km teller niet meer. Zweten. Heb een commerciele achtergrond en ben geen groot techneut. Op een gegeven moment heb ik wel gedacht waar gaat dit eindigen maar het is gelukt. UItendelijk is het instrumentencluster er vijf keer uitgeweest (er bleek op gegeven moment nog precies in het midden achter het transparante kunstof een haar te zitten, weer eruit halen met risico op breuk) .Ook omdat er dan nog foliebubbels zaten e.d. Afijn ik weet niet of ik het een ander zou aanraden om te doen maar ik word met name bij avondlicht blij van de cosy klokkies. Mission accomplished. Kritisch bekeken bij daglicht is er best wel wat op aan te merken. Je kunt bijvoorbeeld iets kleurverschil zien waar ik met bandenplaklijm het folie gefixeerd heb. Gevalletje creatief met kurk. Wat vinden jullie: afzichtelijk of mag ik door voor de vervolgcursus.

toevoeging op dashboard

  • 100.900 km

Ohja, de foto's van de verlichting zijn niet zo scherp. Excuses.

Jaartje verder

  • 122.500 km

Afgelopen jaar weinig bijzonderheden in dit coronajaar te melden op automobiel gebied met de lpg XV.
Behoudens een wiellager achter dan. Hoorde al even een gonzend geluid. Mijn vrouw wist niet waar ik het over had maar dat verbaasde me niks. Die rijdt nog verder met vier lekke banden zonder het te merken. Het leek op cuppende banden maar toch een iets andere toonhoogte.
Bij nazoeken blijkt slijtage of een defect lager meestal door externe invloeden te onstaan maar ook een berijder kan invloed hebben. Met een gebruikte auto moet je het ermee doen. De rekening viel mij niet mee. Was dik 300.- Euro kwijt en dat is niet mis. Sowieso is een beurtje van een Subaru kostbaar. Daarom zonder roze bril nu een ster aftrek voor de kosten.

Verder tot tweemaal toe een achterlicht (lampje bedoel ik) moeten vervangen. Nog nooit moeten doen bij mijn vorige auto's. Is wel een fluitje van een cent overigens.

Verder heb ik een modificatie gedaan.....De XV heeft geen mogelijkheid om de achterklep vast te maken met een spanband als ik bijvoorbeeld mijn dochter ophaal van school als ze trammelant heeft met haar fiets. Ik heb nu een pen gemonteerd zodat ik met een achterklep kan rijden die niet verder opengaat als de spanband toelaat. Zover reikt dus ongeveer mijn deskundigheid op technisch vlak.

Zeer tevreden ben ik over de BRC gasinstallatie. Heeft nog geen slag verkeerd geslagen en is echt 100% betrouwbaar gebleken. 0% verschil met benzine. Zeker, hij is nog jong. Maar de voortekenen zijn in ieder geval gunstig. De twee BP's bij ons in de buurt gaan op het moment van schrijven stoppen met LPG. Dat zat eraan te komen maar surf nog wel mee op de naweëen van deze schone brandstof. Ik hoop dat SHV (zoals beloofd) nog meer biolpg gaat mengen.

De ASS stoel was een goede zet. Ik zit vorstelijk en mijn vrouw kan er ook een goede positie in vinden. Nogmaals ik kan het iedereen echt aanraden. Er worden kapitalen aan chiptuning uitgegeven maar een stoel kan je meenemen naar de volgende en is echt een maatpak. Doen!

De minpunten van de auto blijven overeind:

- irritant stoterige vering op slecht wegdek. Went niet.
- a en b stijl nemen fors zicht weg.
- Als je goed zit zijn armsteun van het midden en de deur eigenlijk niet goed bruikbaar. Wordt al jaren over geklaagd maar blijkbaar hebben ze daar in de VS een andere mening over (wie betaalt bepaalt).
- ik vind de auto teveel onderstuurd. I.c.m. de stuurinstallatie is het bochtgedrag daardoor te veilig wat mij betreft.
- Hoge prijzen beurten.

Ik heb pas later gelezen dat sinds de facelift van 2015/16 het veergedrag op slecht wegdek is aangepakt en verbeterd is.

Typische Subaru eigenschappen die je als minpunt kunt bestempelen maar gewoon onder de noemer karakter vallen voor mij:

-Hoog toerental bij koude motor (eigenlijk niet meer van deze tijd)
-Zeer gevoelige gasrespons bij wegrijden door het type aandrijflijn. Vloeiend rijden vraagt daardoor meer aandacht. Ik weet niet anders.

De plussen blijven natuurlijk ook overeind!

+ Heerlijke aandrijflijn voor ICE. Soepel, stil en comfortabel.
+ Lineairtronic/CVT is hier uiteraard onderdeel van.
+ Koersvaste en comfortabele reisauto. Soepel weg-en veergedrag op a- wegen.
+ Ruim glasoppervlak voor een moderne auto en royale spiegels en niet van de makeupspiegeltjes zoals VAG auto's die hebben.
+ Bediening is doordacht
+ Bouwkwaliteit
+ Jij rijdt iets bijzonders op de Nederlandse wegen.
+ Voor een permanent aangedreven SUV een fantastisch verbruik. Een op 11 op lpg. Een op 13.5 gemiddeld op benzine. Gemengd traject.

Binnenkort moet hij op voor een nieuwe APK. Ik verwacht geen bijzonderheden eerlijk gezegd.

Dure beurt

  • 166.000 km

De XV vandaag opgehaald na een grote beurt. En dat was het. De enige klacht die ik had was kraken rechtsvoor bij sterk insturen. Dit bleek een homokineet te zijn. Ik kon er nog even mee doorrijden volgens de dealer maar ik houd daar niet van. 500 incl montage svp. Dan nieuwe achterbanden, schijven en blokken voor en daar gaat je spaargeld.
Ik hou rekening met de techniek bij het rijden maar die homokineet kan ik niet plaatsen. Mijn vrouw rijdt niet echt vloeiend, net als de middelste zoon. Maar kan ook gewoon pech zijn? Ik heb geen behoefte om een schuldige aan te wijzen maar wil het wel graag voorkomen. Parkeer nooit met een wiel op de stoep maar de XV leent zich goed voor stoepje oprijden met rechtsvoor om precies goed in te parkeren. Dit deed ik soms maar is misschien de reden.
De nieuwe Falkens, wederom AS 210, bevallen goed en sturen nieuw weer erg fijn.
Op naar weer een probleemloos jaar zonder storingen. Overigens de lpg installatie blijft top!

Still going strong

  • 211.000 km

De XV wordt goed gebruikt en doet dat zonder grote gebreken tot nu toe. Eén spoorstangetje begon een schurend geluid te maken en er is vooralsnog voor een tijdelijke oplossing gekozen. Geen kosten daarvoor. Verder voorbanden, achterlicht en hij verbruikt iets olie.
Ik was gewend om van beurr naar beurt te rijden met mijn Subaru's maar dat lukt niet met deze. Hij verbruikt ongeveer een liter op 5000.
Ik vreesde voor de bekende achteruitgang in kwaliteit van deze generatie maar, afkloppen, geen problemen gehad.
Geen kraakjes en piepjes. Geen slijtage in het interieur en alles werkt nog zoals bij aanschaf. Ook de BRC lpg installatie doet zijn werk nog naar behoren. Er zijn genoeg mensen met problemen aan CVT, differentieel en zeker ook wiellagers maar of onze rijstijl deugt, of onze Subaru dealer onderhoudt deze met meer dan gemiddelde aandacht of de uitzondering bevestigt de regel zijn deze XV's minder slecht als oo veel fora te vinden is (los van de dieseldrama's met gebroken krukassen). Bij autobild hadden ze na een ton roest geloof ik maar ook dat zie ik nergens terug komen.

Afijn saai verhaal want tevreden. Ben wel bang dat deze vijfde Soebie de laatste zal zijn. Want onbetaalbaar en inmiddels zijn hun sterke punten juist zwakke punten geworden. Het is vooral doorontwikkeling bij Subaru. Dat kon ooit maar nu niet meer.

Ben wel benieuwd of er meer mensen merken dat de twee liter wat meer olie gaat gebruiken na twee ton.

Beurt

  • 222.000 km

Vlak voor de vakantie was het nodig om de XV apk en grote beurt mee te geven. Dat werd inderdaad een grote beurt. Behalve nwe Falken all seasons was er best wat te verspijkeren

-Nieuwe (lpg geschikte) bougies 240.-
-Draagarmrubbers voor 342.-
-Condensor airco (lek) 425.-
-lager rechtsachter 325.-
Uiteraard dan nog beurt, apk en banden maakten een serieuze rekening. Die lagers dat hebben alle xv's vroeg of later. Zwak punt. De andere kant was al aan de beurt geweest.
Ongetwijfeld zal het allemaal goedkoper kunnen maar mijn Subaru dealer levert goed werk, staat altijd klaar en voor vakwerk ben ik bereid meer te betalen.

De auto houdt zich verder goed en vertoond geen enkel spoortje vermoeidheid of achteruitgang. Ook de lpg installatie heeft gelukkig nog nooit een storing gegeven.
Fijn doorgaan zo.

Onderhoud

  • 236.000 km

Inmiddels een beurt van 1600.- achter de rug. Best wel veel vervangen:
Condensor
Set banden
Bougies
Klepdeksel pakkingen
Draagarm rubbers voor
Bobines.

De bobines moesten vervangen worden door de lekkende parking. Was een smurrie geworden.

Verder blijft hij rijden zoals ik dat verwacht. Ik merk in rijbeleving geen slijtage of ouderdom. Dit jaar zal hij tijdens de zomervakantie thuis blijven want Madeira is de eindbestemming. De jongens hebben eigen vervoer.
Neemt niet weg dat we tussen de 20 en 25 duizend per jaar zullen blijven aantikken.
De drie ton is het doel daarna gaan we nadenken over vervangen.

De auto rijdt nog feilloos op gas. Gemiddeld rijden we met lpg een op 11.

De banden zijn Falken AS 210 all season. Behoorlijk slijtvast en goed op nat. Op wintersport gaan we niet dus goed voor ons klimaat.

We boxeren tevreden verder.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.