Subaru Outback 2.5i Luxury (2010)

autoreview

Subaru Outback 2.5i Luxury (2010)

Signalement

UitvoeringOutback 2.5i Luxury
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf6.400 km
KM-stand laatst15.085 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ervaringen na 8000 km

  • 14.000 km

De teller staat nu 14000 en als ik terug kijk, weet ik niet of ik deze had moeten kopen. Het is een boel geld en er zit veel op, maar sommige zaken bevallen niet.
O.a. de kleur,de auto is blauw en je ziet er veel op. Mijn vorige was grijs en daar zag je minder op.
Dus vaker wassen! Tja en dan heb je het volgende probleem. Als je de auto hebt gewassen en je zet hem weg zonder een stuk te rijden, dan zitten de volgende ochtend de remblokken aan de voorzijde vast aan de remschijf. Met een knal schieten ze los en het schurende geluid wat daarna een poos hoort is ook niet leuk. De vorige Outback had dit ook, maar in mindere mate.

Automatische verlichting, leuk, maar als je wacht tot het licht van zelf aangaat, dan rij je al in het schemer. Dus niet erg veilig en daarom maar zelf inschakelen.

De sleutel, ondanks dat je cv hebt met afstandbediening, heb je toch een grote sleutel. Ik begrijp niet waarom het geen klapsleutel is.

Qua verbruik valt het niet tegen, vooral als je veel op de cruisecontrol rijdt. 1 op 12 haal je dan wel bij 120 km/h.

Reactie

Even een reactie op de lezersreacties.
Lezer Orlando denkt kennelijk dat ik de elektrische handrem gebruik, maar dat is niet juist. De blokken van de voorremmen gaan vastzitten en niet van de achterremmen.
Dan zijn reactie op de automatische verlichting. Klopt, die kun je laten bijstellen door de garage, maar dat kost je weer een rit. De gevoeligheid van de automatische ruitenwisser kun je wel zelf instellen. Dat voldoet prima.

Dan de vraag over de kosten.Ik heb nogal kosten moeten maken om een vaste trekhaak (afneembare is nog duurder) eronder te krijgen en voor een passende set winterbanden. Dat viel mij zwaar tegen, vandaar mijn waardering.

Voorremmen gaan vastzitten na het wassen

  • 15.085 km

Wederom zaten de voorremmen vast!
Ik had de auto op woensdagavond gewassen en daarna een paar keer voor en achteruit gereden met de voet op de rem. Hiermee hoop je dat het water van de remschijven is en dat ze niet vast gaan zitten/kleven. Toen de auto onder de carport gezet. Op zondagmiddag de auto weer gepakt en wat denk je.... de remblokken weer vast aan de remschijven. Ik moest extra gas geven voordat ze letterlijk los knalden. Het geluid dat je daarna hoort als je rijdt! Schuren, aanlopen, etc....

U zult natuurlijk vragen wat vindt Subaru van dit probleem? Ik heb daarover een mailwisseling gevoerd en Subaru vindt het geen probleem. Advies: een eindje gaan rijden om de remmen droog te rijden.
Tja, als iedere autobezitter dat moet doen dan krijgen we nog meer files.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.