AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Subaru Outback 2.5i Premium (2019) #2

autoreview

Subaru Outback 2.5i Premium (2019)

Signalement

UitvoeringOutback 2.5i Premium
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf18.700 km
KM-stand laatst18.700 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Van Forester naar Outback

  • 18.700 km

In mei was er op de heenrit naar ons vakantieadres een probleem met onze Forester, dat niet direct op de lossen was. Wij hebben deze spontaan ingeruild voor een Outback van 2019 met nog geen 19000 km op de teller. Het is heel erg vreemd om een auto uit te zoeken en de volgende dag zonder een proefrit met een caravan van 1500 kilo op stap te gaan.

De Subaru dealer in Alphen aan de Rijn heeft ons voortreffelijk geholpen. De caravan is veilig gestald en aan de stroom aangesloten, zodat de koelkast bleef werken. Bij onze komst stond de combinatie aangekoppeld klaar voor vertrek. Alle spullen bleken netjes in de Outback overgeladen te zijn.

Over de capaciteiten van de Forester als trekauto waren we tevreden. De Outback doet alles nog gemakkelijker. Het brandstofgebruik is buiten de stad niet hoger dan de Forester. Bij rustig sukkelen met 110 op teller is minder dan 7.0 liter per 100 km goed haalbaar. Bij stadsritten wordt niemand vrolijk. Met de caravan aan de haak vind ik 12 liter (in de sportstand) heel redelijk. De Forester moest harder werken en stond als trekauto vaker aan de pomp.

De besturing is iets zwaarder, waardoor de auto iets stabieler rijdt. De CVT heeft geprogrammeerde schakelmomenten en komt minder elastisch over. Het hogere koppel van de motor draagt bij aan het comfort. Bij steile afdalingen is door de flippers aan het stuur zelf te schakelen om nog beter op de motor af te remmen. De gekozen versnelling wordt voldoende lang vastgehouden. Echte handbediening kan geselecteerd worden, maar eigenlijk is dit niet nodig.

De veiligheidsvoorzieningen zijn prima. Twee camera’s (Eyesight) zorgen voor een perfecte adaptieve cruise control. De afstand tot de voorligger wordt op veilige afstand gehouden. Indien nodig wordt er zelfs tot stilstand geremd. Er volgt een waarschuwing als het verkeer weer op gang komt. Een automatische noodstop heb ik ooit tijdens de Subaru-testdagen meegemaakt. Met ca 60 km werd op een barrière afgereden en er werd op korte afstand veilig gestopt. Heftig!

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren