Subaru Impreza Plus 2.0 WRX AWD (2004)

autoreview

Subaru Impreza Plus 2.0 WRX AWD (2004)

Signalement

UitvoeringImpreza Plus 2.0 WRX AWD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf142.000 km
KM-stand laatst209.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Distributie/LPG en onderhoud

  • 150.000 km

In februari 2013 gekozen voor deze Subaru impreza WRX Plus.
De reden hiervan is dat er wat sportievers in huis moest komen dan een renault clio 1.2 16 klepper.

Gezien de staat van de auto die redelijk netjes was, is er bij 150000 km het één en ander vervangen waaronder de complete distributie/ remmerij /en de inbouw van een LPG-G3 systeem.

Veelal word er gezegd dat deze auto's niet te rijden zijn op lpg, echter het tegendeel bewijst zich steeds meer en er rijden er toch wel een aantal auto's met turbo rond die gewoon presteren op lpg.
door de aparte klep smering, word voorkomen dat de kleppen en klepzetels inbranden.
Gelukkig zijn er 2 inbouw bedrijven in Nederland die dit gegarandeerd perfect kunnen opbouwen.

momenteel heeft de auto d.d. 15-04-2014 bijna 175.000 km probleemloos gereden.

Veelal word mij de vraag gesteld waarom ik nou juist voor een plus variant heb gekozen en niet voor een sedan.
het antwoord hierop is makkelijk verklaarbaar.
Op het moment dat ik met een sedan versie rijd, word er telkens door anderen verwacht dat je het tegen hun opneemt.
Bij deze plus variant, verwacht echter niet iedereen dat er een bommetje inzit.

Algemene Indruk:
De auto stond bij een garage in arnhem, waar ik via mail en telefoon mijn clio heb ingeruild op deze WRX 2004, dit omdat ik al enige ervaring had met wrx'en (5x) en inmiddels wel wist wat ik wilde.

Techniek:
De vertrouwde 2.0 boxermotor met turbo, kan veel hebben, maar regelmatig onderhoud en goede olie en filter zijn een pré.
Langere hoge snelheid ritten worden vermeden, daar deze blokken bekend staan dat er nog wel eens een drijfstanglager uit wil lopen boven een tempratuur van 130 graden of extreem bochten werk waardoor de olie niet voldoende smeert op de lagers.
Met dit in het achterhoofd gaat het verder goed.

Rijgedrag:
In vergelijking met mijn vorige auto de renault Clio, is dit natuurlijk een wereld van verschil. de wegligging subliem, remmerij die velen malen beter is.

Praktisch:
Een WRX Plus heeft eigenlijk niet veel meer ruimte door zijn plus uiterlijk, het bijkomend voordeel is de 50 kg gewichtsbesparing t.o.v. de sedan versie en dat de banken neergeklapt kunnen worden.

Verbruik:
Ja wat moet je daarop zeggen, als je zo'n bommetje wilt rijden met betrouwbaar bewezen techniek dan moet er wat tegenover staan. een verbruik (LPG) van 1:6 - 1:7 is geen uitzondering maar de normale gang van verbruik. natuurlijk wel fijn met een LPG prijs van ca. 0.70 cent in het limburgse.


Momenteel heeft de auto een ECU-Tek behandeling gehad en zit er een scoobysport uitlaat onder. Het geheel loopt op 1.4 bar turbodruk en is goed voor ca. 260 pk (Orgineel 225).


De volgende auto word zeker weer een Subaru.

Nog steeds tevreden

  • 209.000 km

De Wrx heeft in de tussentijd een km stand bereikt van 209.000

Zoals verwacht bijna zonder problemen.
in de tussentijd zijn er 2 bobines vervangen. Daarbij (zoals bij elke auto) remschijven/Blokken e.d.

Optisch is de auto aangepast en volledig naar nieuw gebracht aan de buitenkant.
Deukjes / Kleine schades weg laten werken.

Zoals het er nu voorstaat blijven er nog wat km's aan plakken en is de auto zonder problemen op LPG-G3 te rijden zoals vermeld in de 1e review.


Loop wel al een tijdje met het idee om terug te gaan naar een normale (minder pk) auto en te gaan voor comfort.
Echter de bedragen die door de handelaren worden geboden max. €4500.00 daar gaat ie toch echt niet voor weg want wat koop ik voor €4500.00 terug een auto die vele malen ouder is met meer km's ???????

Qua verkoopprijs blijven deze auto's redelijk steken omdat het natuurlijk liefhebbers auto's zijn.



*** Update ***

Auto is op 01-08-2015 verkocht,
Hiervoor in de plaats is een 407 2.0 HDI gekomen (Zie review)

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.