Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Subaru
  • Impreza

Subaru Impreza 2.0R AWD Luxury (2007)

autoreview

9
Subaru Impreza 2.0R AWD Luxury (2007)
Subaru Impreza 2.0R AWD Luxury (2007)Subaru Impreza 2.0R AWD Luxury (2007)Subaru Impreza 2.0R AWD Luxury (2007)Subaru Impreza 2.0R AWD Luxury (2007)Subaru Impreza 2.0R AWD Luxury (2007)Subaru Impreza 2.0R AWD Luxury (2007)Subaru Impreza 2.0R AWD Luxury (2007)Subaru Impreza 2.0R AWD Luxury (2007)Subaru Impreza 2.0R AWD Luxury (2007)
S Castelijns
  • S Castelijns12
  • Gebruikersreview
28 april 2017 om 12:33
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringImpreza 2.0R AWD Luxury
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf78.000 km
KM-stand laatst127.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Perfecte auto

  • 121.000 km
  • 1 maart 2019

Nadat ik mijn Toyota Landcruiser (zie andere review) heb moeten verkopen i.v.m. de veel te hoge jaarlijkse kosten ten opzichte van het aantal km dat ik ermee rijd (10.000 km) , heb ik een jaar of twee een Corolla gereden. Niks mis mee, betrouwbaar tot en met, maar verder ook niks meer.

Heel graag wilde ik weer iets 'speciaals' hebben, maar de jaarlijkse vaste kosten mochten niet te hoog zijn. Verder was 4x4 bijna een must. Lage gearing zou ook geweldig zijn, omdat ik regelmatig met een aanhanger of caravan rijd. Lage gearing maakt het (achteruit) manoeuvreren vele malen makkelijker.

Daarnaast wilde ik er op de snelweg ook comfortabel mee kunnen cruisen. Opnieuw een Feroza (zie andere review) of anders een Suzuki Jimny waren daarmee uitgesloten.

Lang verhaal kort, ik kwam bij de Subaru Impreza uit. Dit hatchback model is maar een beperkt aantal jaar in Nederland geleverd geweest. De handbak heeft lage gearing, de automaat niet. Deze auto heeft voor mij het beste van beide werelden. Geen extreem dure terreinwagen voor de deur, maar wel de techniek van deze auto's onder de kap. Plus keuze uit een benzinemotor en op de snelweg is het prima in alle rust rijden, wat in de terreinwagen lang niet altijd het geval is.

Om te zien vind ik het een mooi model. Ik heb er een paar kleine dingen aan gewijzigd om hem voor mij nog wat mooier te maken. Zo vond ik de standaard maat banden net te klein. Ze vulden de wielkasten niet helemaal. Ik heb er nu een maat groter onder laten leggen (205/60R16 ipv 205/55R16). Daardoor staat hij veel mooier op zijn wielen. Bijkomend voordeel is dat hij er comfortabeler van is geworden. Verder heb ik folie op de achterruit laten aanbrengen. Dit geeft hem een chiquere uitstraling. Ten slotte heb ik 4x spatkappen gemonteerd. Ik schrijf bewust geen spatlappen, want ze volgen de vorm van de carrosserie.

Onderhoud 78.000 - 101.000 km
Naast het standaard onderhoud heb ik er nog helemaal niks aan gehad. Let wel op dat Subaru bij 100.000 km alles, maar dan ook alles vervangt (distributieriem, waterpomp, alle olie (versnellingsbak), filters, bougies, etc, etc) Dit is een prijzige beurt (1000 - 1500 euro), maar hij kan er daarna ook weer een aantal jaar tegen, zonder extra grote beurten met hoge rekeningen. Als je er eentje wilt aanschaffen en de km-stand zit rond die 100.000 (of 200.000) houd er dan rekening mee dat deze beurt waarschijnlijk nog niet gedaan is.

Rijden / ervaringen:
Afgelopen winter ben ik ermee op wintersport geweest. Rijden op de snelwegen gaat perfect. Ik hoef niet hard te rijden, maar 130km/u gaat zeer comfortabel. In de bergen issie meer dan in zijn element. Zet hem in zijn lage gearing en hij "vliegt' omhoog! De 4x4 is in de sneeuw ook echt geweldig. Terug naar huis was het eerste stuk in de sneeuw. De 4x4 in combinatie met 4-season banden (Vredestein Quatrac 5) zorgden ervoor dat we met vertrouwen zonder sneeuwkettingen naar beneden konden rijden.

Ook het rijden met een caravan of flinke aanhanger is geen probleem. De auto heeft meer dan voldoende vermogen om de baas te blijven over dat wat er achter hem aanhangt. De vering van de auto is stevig, zodat hij niet zo snel op zijn kont hangt als er eens wat meer druk op de kogel zit. Het trekvermogen van 1600 kilo voor een benzineauto uit het C-segment is ver boven gemiddeld en voor mij meer dan voldoende.

Achterpassagiers hebben genoeg ruimte om comfortabel mee te reizen. Ook voor drie personen is voldoende ruimte voor kortere ritten. De middelste passagier komt de tunnel tegen voor de aandrijving van de achterwielen. Door de extra techniek om de achterwielen te kunnen aandrijven, is de kofferbak niet de grootste, maar zeker ook niet klein. Voor mij gewoon voldoende. Je hebt wel een reservewiel (thuiskomer).

Verbruik
Het verbruik van deze 2.0 benzine is wat mij betreft schappelijk en goed te overzien. Gemiddeld rijd ik er 1 op 11,5 mee. Tijdens rustige snelwegritten daalt het naar 1 op 13. Als er veel kleine stukken mee gereden wordt, dan komt ie op 1 op 10. Met de caravan (1400 kg) in Nederland haal ik 1 op 8. Er zijn natuurlijk zuinigere auto's, maar omdat ik rond de 10.000 km per jaar zit, vallen de extra brandstofkosten goed te overzien.

Totaaloordeel
Kortom, ik ben zeer tevreden met deze auto. Ik hoop er nog jaren met veel plezier mee te kunnen rijden. Hij is iets duurder om te rijden dan een 'gewone' auto uit het C-segment (vrij grote motor, 4x4, hoger gewicht --> waardoor hoger verbruik en hogere mrb), maar deze extra kosten wegen makkelijk op tegen het plezier wat ik ervan terug krijg.

Vraagteken?
Met het rijden in de bergen ben er ook in zijn lage gearing mee naar beneden gereden. Onderaan de berg, stonk de auto. Iets was er warm geworden, maar ik kan niet bedenken wat het zou kunnen zijn geweest. Ook de garagehouder kon het niet bedacht krijgen. Daarna op de snelweg geen problemen meer gehad. Zou het kunnen dat ik niet in de lage gearing naar beneden had moeten rijden?
Het leek me makkelijk, omdat hij dan eerder in hogere toeren zit en de auto dan beter op de motor afremt.


Update 01-03-2019 - 121.000 km
Om maar eens te beginnen met het vraagteken hierboven. Het 'stinken' is nooit meer voorgekomen, enkel en alleen de laatste keer toen we met de wintersport de berg af zijn gereden, leek de geur in lichte mate aanwezig te zijn onderaan de berg. Niks om je zorgen over te maken dus.

De afgelopen 20.000 km is er helemaal niks aan de hand geweest. Hij is twee keer in de garage geweest voor de jaarlijkse beurt + apk. Naast de standaard beurt zijn er alleen twee remblokjes vervangen. Tot nu is deze auto echt heel erg betrouwbaar gebleken.

Afgelopen winter zijn we weer met de Impreza op wintersport vakantie geweest. Door de week heen was er anderhalve meter sneeuw gevallen, wat betekende dat we de auto 3x uitgegraven hebben. De dag voor vertrek was bijna iedereen kettingen aan het onder leggen. Ik had besloten het niet te doen. Mocht de auto onderweg in de sneeuw ook maar iets gaan glijden, dan zou ik ze er alsnog meteen onder leggen. Je wordt door andere mensen bang gemaakt dat het onverantwoord is om zonder kettingen te gaan rijden; toch bij mijn besluit gebleven. Toen we vertrokken zaten er overal op de parkeerplaats 2wd auto's met kettingen vast in de sneeuw... Wij waren er meteen uit... Ook op de weg naar beneden ging het perfect. Op een rustig tempo in Low gear zijn we veilig in het dal gekomen. Echt hulde voor de techniek van deze auto. Dit heeft ons anderhalf uur slippen, graven, kettingen omleggen en vuile kleren gescheeld..!

Stilletjes aan begint de zoektocht naar de opvolger zich aan te kondigen. Ik verwacht nog tussen de 1 a 2 jaar met deze auto door te rijden. Daarna wordt het denk ik een Subaru XV. De hogere zit en de 6-bak of CVT zijn de grootste pluspunten ten opzichte van deze Impreza. Het enige wat ik dan toch wel een aantal keer zal missen is zijn Low-gear. Maar het aantal keer per jaar dat het echt gebruikt wordt, is op één hand te tellen. Motorisch ben ik er wel over uit dat het de 2.0 benzine moet gaan worden. De 1.6 is te licht (rijden in de bergen + trekken van caravan). De keuze voor de 6-bak of CVT moet nog gemaakt worden. Maar daarvoor heb ik nog wel even de tijd ;). Als iemand tips voor me heeft, dan hoor ik het graag hieronder in de reacties.

Verder heb ik een aantal keer gelezen dat de motor niet sterk genoeg is om 90 km per uur met een caravan te rijden in zijn 5e versnelling. Het klopt dat dit maar net aan lukt (1350 kg). Maar zet hem in zijn 4 en je hebt meer dan voldoende kracht terwijl het verbruik gelijk blijft (neemt eerder iets af).

Ten slotte heb ik nog een paar nieuwe foto's toegevoegd van onder andere de laatste sneeuw-rit in de bergen.

Impreza ingeruild voor een XV

  • 127.000 km
  • 10 december 2019

Ik heb de Impreza ingeruild voor een Subaru XV 2.0 met CVT automaat. Ook hiervan heb ik inmiddels een review geschreven.

De Impreza is een fijne, betrouwbare auto geweest.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Subaru Impreza? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Subaru Impreza
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Subaru Impreza 2.0D Luxury AWD Clima/Cruise/Trekh

    Subaru Impreza 2.0D Luxury AWD Clima/Cruise/Trekh

    • 2010
    • 172.544 km

    € 3.450

    Subaru Impreza WRX 2.5 Sedan | Nieuwstaat |

    Subaru Impreza WRX 2.5 Sedan | Nieuwstaat |

    • 2009
    • 41.740 km

    € 24.950

    Subaru Impreza 1.5R Luxury AWD

    Subaru Impreza 1.5R Luxury AWD

    • 2007
    • 194.787 km

    € 3.950

Meer Subaru Impreza occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Subaru Impreza/XV | 2022 XV v.a. € 40.500

    49
    • 23 februari 2022

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Subaru Impreza specificaties
  • Subaru Impreza occasions
  • Subaru Impreza video's
Advies en informatie
  • Subaru Impreza tests
  • Subaru Impreza gebruikersreviews
  • Subaru Impreza index
PREMIUM
Occasiontest: jong gebruikte Subaru XV en Forester

Occasiontest: jong gebruikte Subaru XV en Forester

Omdat nieuwe Subaru’s door de bpm-wetgeving uit de markt zijn geprijsd, gooien de Japanners...

Lees meer
 

Subaru Impreza reviews

  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza 2.0R AWD Sport (2008)

    Subaru Impreza 2.0R AWD Sport (2008)

    2
    • 17 januari 2020
  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza 2.0R AWD Sport (2007)

    Subaru Impreza 2.0R AWD Sport (2007)

    9
    • 25 januari 2019
  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza 2.0R AWD Sport (2010)

    Subaru Impreza 2.0R AWD Sport (2010)

    6
    • 30 augustus 2018
  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza 2.0R AWD Luxury (2009)

    Subaru Impreza 2.0R AWD Luxury (2009)

    4
    • 24 mei 2018
  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza 2.0R AWD Luxury (2007)

    Subaru Impreza 2.0R AWD Luxury (2007)

    9
    • 28 april 2017
  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza 2.0D AWD Luxury (2010)

    Subaru Impreza 2.0D AWD Luxury (2010)

    5
    • 12 februari 2011
  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza 2.5T WRX STI (2009)

    Subaru Impreza 2.5T WRX STI (2009)

    40
    • 21 januari 2010
meer reviews
Ford Focus RS500 vs Subaru Impreza WRX STi

Ford Focus RS500 vs Subaru Impreza WRX STi

110

De Focus RS500 lijkt misschien een waanzinnig duister gevaarte zonder concurrenten, maar er...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Prodrive P25 is Subaru 22B STi met ruim 400 pk

    Prodrive P25 is Subaru 22B STi met ruim...

    19
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Prodrive viert 25 jaar WRC-Impreza met P25

    Prodrive viert 25 jaar WRC-Impreza met...

    1
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    Subaru (Impreza) WRX (2013) - In het Wild

    Subaru (Impreza) WRX (2013) - In het Wild

    6
    • 28 februari 2022
  • Nieuws
    Subaru Impreza 2.0 GT Turbo 555 AWD - Liefhebber Gezocht

    Subaru Impreza 2.0 GT Turbo 555 AWD - Liefhebber...

    31
    • 25 december 2021
  • Nieuws
    Subaru 1300 DL (1984) - In het Wild

    Subaru 1300 DL (1984) - In het Wild

    15
    • 9 november 2021
  • Nieuws
    Subaru Impreza WRX: deze kwamen wél naar Nederland

    Subaru Impreza WRX: deze kwamen wél naar...

    10
    • 18 september 2021
  • Gebruikersreview
    Subaru Impreza 2.0 WRX STi AWD (2004)

    Subaru Impreza 2.0 WRX STi AWD (2004)

    1
    • 25 augustus 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Toyota bZ4X en Subaru Solterra nu al teruggeroepen

    Toyota bZ4X en Subaru Solterra nu al teruggeroepen

    136
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Prodrive P25 is Subaru 22B STi met ruim 400 pk

    Prodrive P25 is Subaru 22B STi met ruim...

    19
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Subaru's grootste SUV vernieuwd

    Subaru's grootste SUV vernieuwd

    6
    • 14 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Subaru Trezia 1.4D Comfort (2011)

    Subaru Trezia 1.4D Comfort (2011)

    3
    • 31 mei 2022
  • Nieuws
    Prodrive viert 25 jaar WRC-Impreza met P25

    Prodrive viert 25 jaar WRC-Impreza met...

    1
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    Subaru Legacy gefacelift

    Subaru Legacy gefacelift

    41
    • 12 mei 2022
  • Subaru Outback 2.5i – 2004 – 467.656 km - Klokje Rond

    Subaru Outback 2.5i – 2004 – 467.656 km...

    • 9 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden