Subaru Impreza 2.0 GT Turbo 555 AWD (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Impreza 2.0 GT Turbo 555 AWD |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2001 |
KM-stand bij aanschaf | 49.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Mijn GT Turbo 555 special edition is een fantastische auto. Zowel geschikt om een lange afstand af te leggen op hoge snelheid, als met het gezin een stadsritje maken voor de boodschappen. Het is een ruime auto, maar wel met de prestatie van een snelle sportwagen. Mutifunctioneel dus. De auto heeft standaard lekkere stevige sportstoelen die de bestuurder op de plaats houden. En dat is nodig ook want met AWD en een prima onderstel kunnen hoge bochtsnelheden worden gehaald, zeker in combinatie met Bridgestone Potenza S-03. Standaard 211 pk en 290 Nm. Met een tuningpakket (uitlaat en chip) van ca 1500 euro is een vermogen van 270 pk en koppel van 370 Nm mogelijk (en ook nog betrouwbaar!). Brandstofverbuik: gemiddeld 1 op 9 (veel woon-werk verkeer, snelwegen). Als er echt hard gereden wordt (Duitse Autobahn, 200+ km/uur) zakt dit richting de 1 op 6. Topsnelheid: 250-260 op de teller. 0-100 km/uur in 5 a 6 seconden. Remmen zijn OK voor normaal gebruik, maar voor het circuit onvoldoende. Eigenlijk het enige zwakkere punt: de remmen. Maar ook deze kunnen eenvoudig worden ge-upgrade (naar 4 pots remklauw systemen).
PROBLEMEN
- Turbosysteem vervuild geraakt (sproeiertje)
- Wiellager versleten
- Statproblemen doordat de accu op was
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren