Subaru Forester 2.0 X AWD Premium BlackSilver (2008)

autoreview

Subaru Forester 2.0 X AWD Premium Black/Silver (2008)

Signalement

UitvoeringForester 2.0 X AWD Premium Black/Silver
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst80.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Echt Subaru

Tjsa, eigenlijk valt er niet zoveel te schrijven, bijna saai! Saai betekent in dit geval absoluut niet negatief! Dit is tenslotte een Forester en zoals ik laatst bij Dealer Eickhof in Apeldoorn vernam: "Deze auto hoef je niets eens te verkopen, deze verkoopt zichzelf wel!" Tegenwoordig ben je een beetje "fout" als je dit soort auto's rijdt (zeggen ze). Kan wel hoor en natuurlijk zijn er absoluut milieuvriendelijker auto's. Maar tegen één ding kan niets op! En dat is het gevoel wat je hebt en ervaart als je een Forester kan en mag rijden. Valt gewoon niet te omschrijven en vraag alle andere Foresterrijders maar, je moet het zelf ervaren. Het gebruiksgemak tijdens het rijden, de rust in het rijgevoel, de mate waarin de auto "aan de weg kleeft", de "zorgeloosheid" die je onbewust hebt als je (elke keer weer) in de auto stapt omdat je weet, dat er eigenlijk niets je in de steek zal laten. `Echt anders kan ik het niet omschrijven. Dus autoliefhebbers, kort en bondig. Als je probleemloos wilt rijden, pak gewoon een Forester mèt of zonder wat kilometers en geniet!

UPDATE 26000km 22/12/09
Sneeuw, véél sneeuw!! Met een hele grote glimlach en veel rust achter het stuur van de Forester. "4X4 rules" zouden mijn zonen zeggen en het is zo. Wat een genot en veilig gevoel. Natuurlijk wèl weten wat je doet, het blijft tenslotte glad, maar vast zitten? Wat is dat?
Problemen: helemaal niets, ik kan er ook niets aan doen!

Blijft zoals Subaru bekend staat:)

  • 40.000 km

Alweer een jaartje verder met onze november 2008-ter. Inmiddels ook de winter gehad die we ons allemaal heugen, véél sneeuw dus. Zo hoort dat ook met een Subaru, daar wacht je op. Dan kun je andere collega-weggebruikers met een lichte glimlach en een sleepkabel van hun ellende verlossen. Sorry, maar het is nu eenmaal zo.
De auto gedraagt zich voorbeeldig, dus hélemaal geen problemen. Plus het feit, dat de motor nu pas lekker begint los te komen.
Zéér tevreden dus, o ja, verbruik nu gemiddeld bij ècht netjes rijden 1:12.

Probleempjes

  • 80.000 km

Alweer 80.000 km. Het gaat snel als je eigenlijk geen problemen hebt. Nou ja, kleintjes dan.
Gezien de benzineprijzen Vialle LPG-LPI laten inbouwen. Vanaf begin bij gas geven een "inhoudend" gevoel qua response op het gaspedaal, net alsof je bij een kleinere motor de airco aan en uit zet.
Goede begeleiding van gasinbouwbedrijf Henk Boertien uit Wezep resulteerde in het plaatsen van z.g. vriesbuisjes i.p.v. slangetjes aan de injectoren.
Nu rijdt het weer heerlijk, alsof op benzine!
Het "probleem" vanaf aankoop (0km), de tik linksvoor uit de motorruimte bij flink gas geven, bestaat nog steeds. En het treedt alleen op als de zaak heel goed warm is. Afgelopen jaarwisseling op de terugreis uit Denemarken weer irritant aanwezig. Maar ja, dan praat je over op cruise control weer klimmen van 120 naar de vooringestelde 160 km/h. Ook bij lagere snelheden aanwezig. Alle fora gelezen, maar dit betreft altijd bochtenwerk en niet alleen tijdens rechtuit rijden. Lijkt me (en dealer Eickhof Apeldoorn) geen homokineet. Maar wat dan wel? Het geluidngaat eigenlijk mee met de rotatie van het wiel, maar waarom dan alleen bij gasgeven? Binnenzijde aandrijfas? Ik sta open voor suggesties.
Conclusie, gewoon heerlijke en veilig aanvoelende auto, waarin ik me nooit zorgen maak over het functioneren. Hoge sneeuw, diepe blubber, los zand, geen punt. Banden? Tot nu geen nieuwe hoeven aanschaffen na eerste set zomer en winterbanden. Tevreden dus.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.