en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Forester 2.0 AWD |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand laatst | 0 km |
De Subaru Forester is mijn tweede Subaru, na erg goede ervaringen met de Subaru Impreza plus die ik hiervoor had. Voornaamst redenen voor aanschaf waren: betrouwbaarheid (al een aantal jaar het meest betrouwbare merk), veiligheid, grootte van de wagen en de eigenwijsheid (boxer motor, AWD) die het merk uitstraalt.
De auto rijdt erg lekker en is vooral erg stil op de snelweg. Cruisen met 140 km/h is erg aangenaam. De wegligging is dik in orde. De auto blijft akelig lang neutraal in snel genomen bochten. Overhellen doet hij wel, maar glijden absoluut niet. De mogelijkheid de lage gearing in te schakelen is vooral in bergachtige landen erg handig. Op bergwegen met haarspeldbochten heb je altijd de goede versnelling te pakken.
De ruimte in de auto is behoorlijk. Effectief zeker zo groot als een Legacy. Dat komt vooral door de rechthoekige vormen, die veel nuttige ruimte opleveren.
De auto heeft sinds 60.000 km een G3 LPG onderbouw installatie omdat ik meer als 30.000 km/jaar rijd. De bagagevloer komt ongeveer 5 cm omhoog, maar blijft groot genoeg. Tijdens het rijden merk je niets van de LPG installatie (zelfde vermogen). In de LPG Forester zit je wel net in een iets hogere gewichtsklasse voor de wegenbelasting, wat het G3 belastingvoordeel weer gedeeltelijk teniet doet.
Eerste week ’viel’ de rechterbuitenspiegel van de auto, door een montage fout. Werd uiteindelijk na ongeveer een maand hersteld. Verder geen problemen, alleen regulier onderhoud.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren