Subaru Forester 2.0 AWD (2001)

autoreview

Subaru Forester 2.0 AWD (2001)

Signalement

UitvoeringForester 2.0 AWD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf62.000 km
KM-stand laatst170.000 km
Lezerswaardering: 85%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Subaru Forester, non-turbo-type.
Positieve punten:
-stille motor, betrouwbaarheid, hoge zit, goed overzicht naar buiten, goede wegligging, goede ahw/caravantrekker, er gaat rust uit van deze auto.
Negatieve punten:
-de achteruitversnelling soms moeilijk in te schakelen; remedie: even een mm optrekken in de 1e en dan inschakelen in achteruit;
-even wennen aan wat hakerig zacht rijden in de file; na verloop van tijd weet je het te beheersen; wat opvalt, met caravan nagenoeg geen last hiervan;
-inschakelen van de airco trekt wel wat vermogen; blok loopt dan
soms wat haperig; bij versnellen moet er wat meer gas gegeven worden; met caravan merk ik daar minder van;
-standaard Bridgestone Dueler-banden (15 inch) hebben te hoge wangen en de M+S-banden glibberen weg op nat wegdek in bochten.
De spanning verhogen van 2.0 naar 2.5 bar helpt wel, maar sinds kort heb ik 16 inch velgen met Bridgestone-Turanza gemonteerd. Tot nog toe goede ervaringen. Zelfs korte tijd WRX velgen/banden onder gehad; de wegligging in korte bochten ging erg vooruit, maar Potenza's kleven dan ook aan de weg. Weer eraf omdat de afstelling eigenlijk niet klopte: de banden waren te laag (schuurstraal te laag); met hogere banden was wel gegaan, maar die zouden te dicht langs de veerschotels achter komen.
Turanza's laten de auto iets zwaarder sturen en trefzekerder.

Mankementen:
-1 nieuwe knock-zender; lampje motormanagement knipperde soms.
-rammelblik om de uitlaat; remedie: flinke slangklemmen eromheen.
-rubber-hoes rechter aandrijfas-kineet bij het blok veroudert door de hete uitlaat wat eerder dan de rest; goede controle nodig.

Wat extra onderdelen:
-mistlampen, sidebars, spatbordrandbeschermers; badbeugel achterop; achterspoiler; WRX-dubbelpijp-achterdemper (wel wat aanpassingen nodig) met iets meer boxergeluid; Outback-velgen.

Onderhoud:
Het meeste kan ik zelf, maar de belangrijkste dingen van de 100 d
beurt heb ik laten doen.

Ik heb de auto nu 5 jaar en ben hem nog lang niet zat.
Wordt vervolgd.

aanvulling

  • 170.000 km

Afgezien van normaal onderhoud, heb ik geen echte onkosten meer aan de auto gehad.
Met pijn in mijn hart heb ik de auto ingeruild; hij was nog lang niet versleten en was zeker niet minder gaan rijden. De pijn werd echter flink verzacht door de aanschaf van een 2007 model. Deze wordt inmiddels vertroeteld. Vooral het onderstel heeft wat aandacht nodig. Waarom sproeit de fabriek of de importeur de onderzijde niet even in met wat beschermingsmiddel ?

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.