Subaru Forester 2.0 Luxury (2008)

autoreview

Subaru Forester 2.0 Luxury (2008)

Signalement

UitvoeringForester 2.0 Luxury
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf240.000 km
KM-stand laatst260.000 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Dik jaar met de Forester

  • 260.000 km

We (mijn vrouw rijdt er voornamelijk in) hebben een dik jaar en 20000 km een Forester. We hebben in dat jaar al aardig wat garage rekeningen gehad. Deels ingecalculeerd maar ook een gedeelte dat wat hoger uitviel dan verwacht.

Ervaring met Subaru hadden we al na een aantal gt tubo's en een Outback. Bewust voor Subaru gekozen dus vanwege de geweldige AWD en in deze Forester de lage gearing. Ook is t benzine verbruik van dit in 2008 nieuw verschenen type een stuk gunstiger en het trekgewicht hoger.
De auto wordt door mij dus vooral als trekezel voor een stevige tandemasser gebruikt. Heel eerlijk moet ik zeggen dat ik wel eens stabielere trekauto's gehad heb ( Outback H6, Hiace, Transporter en een Oldsmobile Cutlass Cruiser) maar in het terrein met de kar erachter houdt weinig hem maar tegen.

De rekeningen bestonden uit nieuwe koppeling, nieuwe radiator, nieuwe (xenon) koplamp, nieuwe schokbrekers achter en nog wat klein gedoe. 4000 euro, met gemak! Daarbij moet ik zeggen dat de nieuwe schokbrekers en de nieuwe koppeling nauwelijks tot geen verbetering hebben bezorgd.

Het koppelingspedaal zit ver onderin, het schakelen gaat daarom soms hakerig. Dat euvel hebben we helaas nog steeds.
De schokbrekers/vering waren erg slap achter en zijn dat eigenlijk nog steeds wel. Demping is wel verbeterd.

Verbruik vd auto is erg goed. Met een fluwelen rechtervoet haal ik 1:13,5
Bij gewoon huis tuin en keuken ritten 1:12. Met aanhanger 1:10
Ik vermeld ook maar even dat er grof profiel modder banden onder liggen.
Over modder gesproken, daar worstelt hij zich heel goed doorheen. De grote beperking is de bodemvrijheid en het anker aan de achterzijde. Misschien de auto eens een keertje ophogen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.