Subaru B9 Tribeca 3.0R Comfort (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | B9 Tribeca 3.0R Comfort |
---|---|
Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 155.000 km |
KM-stand laatst | 162.000 km |
Eerste rit naar het buitenland
- 157.000 km
Zondag 30 mei stond een eerste rit naar het buitenland gepland. De reis ging naar Parijs. Met een negatieve PCR-test op zak, kon ik voor het eerst de Subaru testen voor een langere tijd op de snelweg. De auto volgetankt (bijna 100 euro afgetikt...) en gaan!
Tijdens het rijden tuur je regelmatig naar het display scherm wat o.a. het verbruik van de auto bijhoudt. Opvallend is dat de range (de hoeveel kilometers die je nog kunt rijden tot een lege tank) continu werd verhoogd. En heel eerlijk - dat maakt je wel gelukkig. Uiteindelijk zijn we gemakkelijk met 1 tank in Parijs aangekomen met een gemiddeld verbruik van 1 op 9/10.
De auto rijdt heerlijk ontspannen wanneer je op constante snelheid rijdt. Wil je echter wat snelheid maken, dan komt de auto toch vrij langzaam op gang en schakelt 'ie eerst een paar keer terug om vervolgens tempo te maken. Dan hoor je ook voor het eerst de auto een beetje grommen.
Subaru Tribeca Review
- 155.000 km
2 weken geleden heb ik een Subaru B9 Tribeca gekocht uit 2006 met een 3.0 liter 6-cilinder Boxermotor. Officieel een Zwitserse en volledig door Subaru onderhouden in Zwitserland.
Je vindt de auto mooi of niet, maar ik kan deze Subaru wel waarderen. Het heeft een bepaalde eigenzinnigheid mede door de grote grill die je blijft aanstaren. De auto oogt wat lomp en Amerikaans, maar is ook wel weer stijlvol op zijn manier. Dit zie je ook in het interieur terugkomen. Veel luxe voor die tijd met o.a. een volledig lederen bekleding, kleurenbeeld scherm (incl. navigatie en zelfs een achteruit rij camera). Stoelen zijn elektrisch verstelbaar en heeft stoelverwarming. Je rijdt als een vorst.
In Nederland heb ik het nodige onderhoud laten uitvoeren. Zo zijn de achterremmen vervangen en zijn de stabilisator stangen vernieuwd. Daarnaast kon een onderhoudsbeurt ook geen kwaad. De auto had lichte schade aan de linker- en rechterzijde, dus de zijkanten zijn gespoten.
De 'B9' staat kennelijk voor het type boxermotor. Want tja... de motor. Dat is toch wel dé grote plus van deze auto. 245 PK (297 Nm) aangedreven door een 6-cilinder motor en vierwielaandrijving. Sterk en krachtig, stil op de snelweg. Het rijdt echt top! Tuurlijk, de keerzijde is dat deze auto niet zuinig is (verbruik ga ik binnenkort ook bijhouden).
Dus nu wachten op het kenteken en rijden maar!
Eerste rit met vouwwagen
- 159.000 km
Vakantieperiode is aangebroken en met de hele familie naar Zeeland incl. vouwwagen. Logischerwijs - merk je helemaal niks van het trekken van een vouwwagen met de Subaru. De Tribeca trekt de vouwwagen gemakkelijk en het rijden is net zoals altijd.
Sold
- 162.000 km
De Subaru heeft een paar weken te koop gestaan en deze is op 8 november verkocht. De koper neemt de auto mee naar Texel. Volgens mij mogen eilandbewoners ook een bepaald seizoen op het strand rijden en daar is de Subaru meer dan geschikt voor.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.