Skoda Superb 1.6 TDI Greenline Comfort Businessline (2011)

autoreview

Skoda Superb 1.6 TDI Greenline Comfort Businessline (2011)

Signalement

UitvoeringSuperb 1.6 TDI Greenline Comfort Businessline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst9.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De kop is eraf

  • 8.000 km

Eind augustus heb ik mijn nieuwe leasebak mogen ontvangen. Vergeleken met de vorige auto was deze een stuk goedkoper (20% bij 30k ipv 25% bij 33k).

De auto bevalt prima. Ik moest wel even wennen aan de lage zit, maar omdat ik mijn eigen aangepaste (Scheel) stoel kon meenemen uit de Picasso, maakt dat weer veel goed.

Na 4 jaar met gas gereden te hebben en nu weer diesel, is een genot. Lekker veel trekkracht onderin (ook met 1000kg vouwwagen erachter) en heeeeeel zuinig. Ik vermoed gemiddeld zo'n 5,1 l/100km maar ik heb dat nog niet echt uitgerekend. Met de vorige lpg-auto stond ik om de dag bij de pomp en nu maar 1 keer per 8 dagen. Ik vergeet bijna mijn tankpasnummer.
De ruimte van binnen is grandioos! De zijdelinge ruimte (schouderhoogte) op de achterbank was bij de Picasso beter, maar de beenruimte maakt voor goed als ik mijn 3 kinderen mag geloven. Ik heb er gelijk dvd-schermpjes ingebouwd die in de hoofdsteunen geintegreerd zitten. Niet de originele, maar gewoon via internet voor een betaalbare prijs. Het doorvoeren van de kabels door de stoelen was een fluitje van een cent.

Zijn er nog negatieve dingen dan?
Ja toch wel.
De dealer is nu al vanaf de levering bezig met de leverancier van mObridge om mijn telefoon (samsung Galaxy) te laten werken met de mObridge BT module. Vanmiddag weer naar de garage voor een nieuwe mObridge met de laatste software. (speciaal gemaakt de afgelopen week door Deynos)
En er was iemand zo leuk om mijn achterbumper er half af te rijden en geen briefje oder de ruit te doen. Leuk als je 's morgens je auto zo aantreft.

Voor de rest een puike auto waar ik eigenlijk alleen maar positieve reakties op krijg vanwege de elegante look en ruimte.

Terug van schadebedrijf

  • 9.000 km

Na 2 dagen met een mondeo te hebben gereden mocht ik mijn superb weer ophalen bij het autoschade bedrijf. Een onverlaat had mijn achterbumoper eraf gereden zonder een briefje achter te laten.

Ik moet zeggen dat de superb wel wat stugger geveerd is dan de mondeo, maar dat komt door het sportonderstel. Ik zit nog te denken om ook hulpveren achter te monteren omdat hij er doorzakt bij volle belading en een caravan erachter.
De telefoon problemen zijn bijna opgelost. Na de laatste update van Deynos voor de mObridge is de BT verbinding goed, echter het zoeken in het Amundsen+ adresboek gaat nog steeds niet bij letters boven de "T". Het ligt weer bij Deynos.
Voor de rest: tot nu toe een gemiddelde diesel verbruik van 4,9 l/100 km en heerlijk stil en stabiele op de vele rijksweg kilometers die ik maak. Prachtbak

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.