Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greentech Elegance Bus. (2011)

autoreview

Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greentech Elegance Bus. (2011)

Signalement

UitvoeringOctavia Combi 1.6 TDI Greentech Elegance Bus.
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf140.000 km
KM-stand laatst323.550 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Trouwe Octavia, maar wel dure beurten

  • 323.550 km

Ik kocht deze auto in augustus 2017. Had jaren daarvoor al goede ervaringen met Skoda (1x Octavia en 1x Fabia), maar voordat ik deze auto kocht, reed ik een Ford C-Max. Over die auto kan ik kort zijn: het heeft me in de 3 jaar dat ik deze auto had, eur8000 extra gekost, zodat ik mijzelf beloofd had nooit meer een Ford te kopen.
Daarom terug naar Skoda. Een Octavia, 1.6 TDI Greentech. Ik had over deze motor positievere verhalen gelezen dan de 1.6TDI Greenline versie.
Ik kocht deze auto met 140.000km op de teller en verkocht hem iets minder als 7 jaar later, april 2024 met een km stand van 323550. Reden van verkoop: ik ontvang eind april mijn 1e private lease, een Skoda Scala facelift versie, dus nagelneu uit 2024. Kijk er naar uit.
Ik dwaal af.
De Octavia heeft mij eigenlijk gedurende de jaren tussen de beurten in (longlife 30.000km) nooit teleurgesteld. Ik ben praktisch nooit langs de kant van de weg gaan staan wegens pech, behalve 2023 in Italië vanwege een defecte verstuiver, die het later toch weer niet defect genoeg was, waardoor ik nog een dik half jaar langer kon doorrijden, totdat ie toch in maart 2024 de geest gaf (reparatie 1200 euro). Echter, dus tussen de beurten door geen problemen, tijdens de beurten echter wel hoge uitgaven. Nooit een standaardwerk, altijd extra kosten. Daardoor liepen de kosten altijd op tot zo'n 1500 a 1800 euro per beurt.
De vervanging van de verstuiver en de dreiging van een aanstaande longlife beurt, noopte mij om eens te gaan kijken naar alternatieven. Hierbij rekening houdend met nog maar 1 kind (van 15 jaar) in huis, maar wel wat comfortabeler op de weg zitten tijdens woon-werkverkeer ritten (188km retour x4 werkdagen) deed mijn interesse in de Scala aanwakkeren. Hier hoop ik in de toekomst over te berichten.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.