Skoda Octavia Combi 1.5 TSI e-TEC 150pk Sportline Tour (2025)

autoreview

Skoda Octavia Combi 1.5 TSI e-TEC 150pk Sportline Tour (2025)

Signalement

UitvoeringOctavia Combi 1.5 TSI e-TEC 150pk Sportline Tour
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand laatst1.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuwe Auto

  • 1.500 km

Op 17 juli de nieuwe Octavia Sportline 150PK Tdi Combi opgehaald. Ik woon in Oostenrijk en daar zijn de uitvoeringen iets anders dan in Nederland. Deze uitvoering met diesel motor staat niet in de database van Autoweek, vandaar met Benzine motor.

De keuze was simpel het mocht alleen weer een Octavia worden, helaas geen Enyaq of Elroq. Het bedrijf waar ik voor werk is nog erg conservatief als het gaat om elektrisch rijden icm veel kilometers, het is wat het is. De vorige Octavia heb ik van mijn voorganger overgenomen dus daar had ik geen keuze in de configuratie, maar bij deze gelukkig wel. Aangezien de PHEV niet meer als Octavia leverbaar is moest het een diesel worden.

Dit zijn de Specs (ik heb de highlights van de standaard uitrusting en de extra´s vermeld).

Octavia Combi Sportline, 150pk Tdi
Kleur: Race Blue metallic
"Design Selection Sportline"
• Sportsitze Stoff/Kunstleder
• LED-Ambientebeleuchtung | Armaturenbrett, Vordertüren, Fußraum vorne/hinten, Einstiegsbeleuchtung vorne mit Škoda Schriftzug
• Rücksitzlehnen mit Fernentriegelung
• Kopfstützen vorne integriert
• Armaturentafel-Mittelteil Sportline
• Dekor Sportline
• Make-up-Spiegel mit LED-Beleuchtung (Fahrer- und Beifahrer-Sonnenblende)
• Luftausströmer mit schwarzem Rahmen
• Dachhimmel schwarz
• Pedale im Alu-Design

"Exterieur Octavia Sportline"
• Stoßfänger Sportline
• Kühlergrillrahmen schwarz glänzend
• Zierleisten an den Seitenscheiben schwarz glänzend
• Außenspiegel schwarz glänzend
• Schriftzug am Heck schwarz
• Dachreling schwarz glänzend
• Sportfahrwerk mit Progressivlenkung
• Bodenfreiheit verringert

Extra pakketten
`Sportline Pakket`
• LED-Matrix-Scheinwerfer | LED- Abblendlicht mit Kurvenlicht, LED- Matrix-Fernlicht, Leuchtweitenregulierung automatisch, Schlechtwetterlicht, Scheinwerfer- Reinigungsanlage
• Scheiben geräuschdämmend an der Fahrer- und Beifahrerseite
• Parklenk-Assistent | intelligent (lenken/Gas geben/bremsen), ferngesteuertes Parken über die MyŠkoda App

´Memorysitz und Lendenwirbelstütze elektrisch für Fahrer und Beifahrer (Ablagefach unter dem Beifahrersitz entfällt)
• Außenspiegel mit Memoryfunktion

`Anhängerkupplung schwenkbar`
• entriegelung elektrisch
• Gespannstabilisierung elektronisch
• Adapter mit 7-poligem Anschluss (von 13 auf 7 Pole)

`Panorama-Glasschiebe- und Ausstelldach`

De auto werd geleverd door een dealer in Tirol en dat is voor mij 3,5 uur rijden dus een leuk uitje. Het overdragen ging snel en ik heb alleen gevraagd hoe het tegenwoordig met inrijden zit. De verkoper vertelde mij dat dit niet meer nodig is en zodra de motorolie op temperatuur is ik gewoon normaal kan rijden. De auto heeft standaard een olie temperatuur meter en na de 1e 100km ben ik ook boven de 2.000 toeren gaan doortrekken. Ik moest over een bergpas terug dus daar kwam dit goed van pas.

Wat zijn de 1e bevindingen:
- je merkt dat dit een facelift model is met een nog betere afwerking
- erg prettig zijn de extra geisoleerde ramen in de voorportieren dit maakt de auto echt heel stil
- de Sportline heeft echt een aantal mooie features zoals het zwarte interieur, bij felle zon is dit veel rustiger aan je ogen en je hebt ook veel minder snel een zonnebril nodig
- ik vind race blue met de zwarte accenten echt mooi, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
- het panorama dak is echt weer perfect, ik heb dit vroeger bij 2 Renault´s Grand Sceniq gehad en het is echt heel prettig
- de diesel motor valt vwb trekkracht echt niet tegen, ook bij inhalen op de Bundesstrassen die we hier veel hebben doet hij niet veel onder voor de PHEV
- de sportstoelen zien er voluminues uit, maar zitten niet veel beter dan de standaard stoelen in de vorige auto, het ziet er vooral optisch leuk uit
- de zwarte en mat aluminium lijsten in het interieur zijn ook prettiger, bij de oude was dit allemaal chroom en bij bepaald zonlicht reflecteerde dit in je ogen en dat is nu niet meer het geval
- echt minder is de wegligging, ondanks sportonderstel is de auto met name aan de voorkant erg licht en deint teveel. De oude was stugger geveerd vanwege accu en elektromotor en dat merk je echt. Wat denk ik ook niet helpt zijn de kleinere velgen (17 ipv 18 inch) en de smallere banden (205 ipv 225), het is sowieso geen echte bochtenridder, maar ik ben benieuwd hoe andere Ocatavia Sportline rijders dit ervaren
- weer een normaal rijbereik, de tank is volgens mij 55 liter en daar kan je weer normale afstanden mee rijden, zo´n 800km
- heel apart is dat de stoel in de laagste stand hoger lijkt te staan dan bij de oude in de laagste stand, mijn zoon heeft ook dit gevoel nadat hij er mee heeft gereden
- de nieuwe Matrix LED verlichting is nog weer beter in het donker dan bij de oude, ongelofelijk hoe snel deze techniek zich ontwikkelt
- een 7-traps automaat ipv 6-traps, ik merk er eerlijk gezegd weinig van, maar misschien is dit gewenning
- ik ben er ook al mee naar München gereden en heb nadat de motor op temperatuur was
de topsnelheid uitgeprobeerd en die is ook 225km/h. ook bij deze geldt dat de auto daar niet echt voor is gemaakt, het voelt allemaal wat vaag aan.

Al met al tevreden en ik zal de review updaten als ik meer km´s heb gereden en kijken of het aantal sterren nog klopt.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.