Skoda Felicia 1.3 GLXi (1995)

autoreview

Skoda Felicia 1.3 GLXi (1995)

Signalement

UitvoeringFelicia 1.3 GLXi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf115.600 km
KM-stand laatst175.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 117.600 km

Keurig autootje. Heeft een tijdloos uiterlijk. Ik vind hem best leuk eruit zien, mede door de lichtmetalen wielen en het spoilertje achterop..
Er zit nog maar weinig roest aan en ik kocht hem met een jaar APK. Een jaartje ouder dan de Ford Fiesta die vanwege ernstige roestvorming vervangen moest worden.

Het motortje (nog een echt Skoda-product) loopt rustig, maar als de motor warm is, dan wordt hij wat nukkig bij filerijden (Bonanza).
Hij rijdt ca 1 : 16 bij redelijk veel grote weg gebruik. Dat is veel beter dan ik in diverse reviews heb gelezen. Ik ben altijd een zuinige rijder geweest en deze auto reageert daar blijkbaar goed op.

Hij is redelijk comfortabel, relatief dan, gezien de grootte van de auto, maar de motor laat zich bij hogere snelheden wel duidelijk horen.
Het uitzicht rondom is prima.
Deze auto stuurt een stuk lichter dan de Ford Fiesta die ik had. Beide auto\'s zonder stuurbekrachtiging, maar het Skodaatje kan wel goed zonder.

Probleempjes

  • 119.000 km

Nu het kouder wordt blijkt het volgende: hij beslaat nogal snel.
Het volgende was dat hij van achteren een beetje schuin hing.
Wat bleek: de onderste veerschotels waren verroest en de veren hingen niet meer op de veerschotels maar veel lager op de ophanging.
Laten repareren en hij ziet er weer tof uit.

APK

  • 121.000 km

Eind augustus APK laten doen + grote beurt.
Er moest nogal wat gebeuren, maar ja, kostte nogal wat en ik hoop dat hij nu weer 'bij' is qua onderhoud. Volgend jaar beter.
Watskeburt:
- (gedeeltelijk?) nieuwe uitlaat
- aandrijfhoes
- remleidingen
- wielremcilinder
- 2 nieuwe bandjes

Kleine grote beurt

  • 124.500 km

Bij garage korporaal de olie laten verversen en de APK laten uitvoeren.
Zij vonden een grote beurt niet nodig omdat er het jaar daarvoor vrij veel aan was gebeurd en er niet echt veel mee wordt gereden.
Dit jaar klaar voor 90 euro.
Verder niets te melden. De kinderziektes zijn er na 15 jaar wel uit.

Verkocht

  • 130.000 km

Het afgelopen jaar is er maar een vermeldenswaardig voorval geweest. Een lichtschakelaar begaf het. De wegenwacht heeft em provisorisch geholpen met een zekeringhoudertje dat uit het dashboard stak. Het kostte me later de lieve som van 27 euro om het in de garage te laten repareren.
Ik heb de auto aan mijn zoon overgedaan. Een leuk auto'tje waar hij nog een paar jaar in kan rijden en die mij nog nooit in de steek heeft gelaten.

Na een lange tijd weer eens in deze auto gereden

  • 175.000 km

De auto is niet meer in mijn bezit. Mijn oudste zoon rijdt er nu mee. Een probleemloze auto en het motortje is nog prima. Lekt wel een beetje olie inmiddels.
Wat me opviel was dat het best een redelijk stille auto is, voor zo'n ouwetje van 18 jaar. Mijn modernere Ford Fiesta maakt vanaf 100km/h meer herrie.
De dragende delen zijn (of lijken?) nog goed, maar het roestspook begint hier en daar flink toe te slaan. Op een paar plaatsen kijk je door de kier naast de motorkop zo op straat. Onder de achterruit zit best nog veel lak, maar of r nog veel metaal onder zit is de vraag. Er loopt nog geen water naar binnen, maar het moment nadert waarop dat wel gebeurt. Dan zal toch even een polyester matje uitkomst moeten brengen.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.