Skoda Fabia 1.0 TSI 70kW Greentech Drive (2017)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Fabia 1.0 TSI 70kW Greentech Drive |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 6 km |
KM-stand laatst | 1.050 km |
Zeer tevreden over het model
- 1.050 km
De eerste duizend kilometers staan er op dus wordt het tijd voor een review. Dit is mijn vijfde Skoda, in het verleden ook al twee maal een Fabia combi gereden maar die zijn niet meer te vergelijken met deze uit de Fabia 3 serie. Een beetje platter en 9 centimeter breder laat hem een stuk beter ogen dan de vorige (te) hoge modellen. Dus na een lang afscheid weer eens gekozen voor Skoda, een Fabia Combi Drive met DAB+, reservewiel, Tech pakket en Simply Cleaver pakket in Quarz grijs metallic.
Het Tech pakket bestaat onder meer uit een automatisch dimmende spiegel, automatische airco, donker getint glas achter en de passagierstoel ook in hoogte verstelbaar.
Al met al een mooie aanbieding met veel korting plus 700 euro inruilpremie, helaas was de inruil weer 700 minder dan bij de concurrentie en is dus eigenlijk een sigaar uit eigen doos. Bij de eerste kennismaking kreeg ik al gelijk een mededeling dat het inruilen met korting anders was dan bij Renault. Inclusief alle extra’s, lak en afleveren tikt de teller net niet de 20.000 euro aan en dan heb je veel auto voor je geld. Een ruimtewonder in deze klasse.
Maar ook zonder pakketten was hij al redelijk aangekleed met o.a. 16” lichtmetaal en 215/45 banden. Een radar in de voorbumper die de afstand naar je voorganger meet en voetgangers in de gaten houd en full map navigatie. Ook is het mogelijk deze navigatie te combineren met het scherm achter het stuur zodat daar ook de straatnamen en rotondes verschijnen met de nodige informatie. Verder heeft het Drive pakket mooie stoelbekleding en een multifunctioneel stuur en is het strakke dashboard opgeleukt met geborsteld metaal. En met veel zaken als een paraplu, ijskrabber, prullenbakjes,bagagenetten achterin enz.
Rijden in de nieuwe Fabia gaat soepel, de nieuwe 1 liter 95 pk TSi motor trekt behoorlijk vlot weg en is lekker stil en hij veert prima. Net als in de rijtesten te zien is blijkt het voor iedereen een probleemloze auto. Ook met inhalen op hogere snelheden heeft hij geen moeite, door het makkelijk rijden ga ik wel vaak te hard.
Toen de eerste tank half leeg was wist ik al meteen dat ik met deze Fabia een stuk verder kom met een volle tank dan mijn vorige auto, een Captur 0,9 (1:12,6). Het lijkt er op dat ik met de Fabia makkelijk 1:17 kan halen.
Opvallend is de voortreffelijke geluidsinstallatie, niet alleen de DAB radio maar ook je muziek via USB.
Ik ben blij met mijn aankoop en heb geen spijt om na zes andere aankopen weer terug te zijn bij Skoda. In de boeken staat dat de beurten om de twee jaar moeten, ook hier weer onduidelijkheid en blijkt dat uiteindelijk niet zo te wezen, dat is wel weer typisch Skoda en zal ik na ongeveer een jaar wel een signaal op het dashboard zien.
Zijn er dan geen klachten, nou na vier weken hoor ik een bijgeluidje in de rechter voordeur. Maar in al mijn auto’s (22) zat wel iets te tikken wat vaak ook zomaar weer verdwenen was.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren