Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Seat
  • Toledo

Seat Toledo 2.3 V5 Executive (2000)

autoreview

4
Seat Toledo 2.3 V5 Executive (2000)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringToledo 2.3 V5 Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf91.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 16 december 2007

In 2007 ben ik de eigenaar van een Seat Toledo 2.3 V5 uit het jaar 2000. Na eerst een proefritje gemaakt te hebben in de auto beviel de auto mij qua rijeigenschappen direct. De 2.3 V5 motor maakt een mooi geluid, en trekt er met z’n 150 pk flink aan. Vooral de kracht onderin de toeren maakt het rijden tot een plezier.

Op de snelweg is de auto mooi stil, en door het lederen interieur is het goed vertoeven in de auto. Ook de climate control, werkt goed. Dit is tegenstelling tot de climate control van een seat Ibiza, blijft hij ook bij flink blazen lekker stil. Verder zijn de extra opties op de auto natuurlijk leuke extra’s, zoals bijvoorbeeld: Cruise control, elektrisch bedienbare stoelen (bestuurder, en bijrijder), elektrische spiegels (verwarmt) enz. enz. Kortom, men zou zeggen een perfecte auto.

Maar nu komt helaas het negatieve aan deze luxe reisauto. Ten eerste is daar het brandstofverbruik. Met een 2.3 motor hoeft men natuurlijk geen getallen als 1:15 te verwachten. Maar 1:10 zou toch wel redelijk mogen zijn met de hedendaagse techniek. De 2000 versie is echter een 10-klepper, en heeft op de snelweg moeite om 1:10 te halen. In de stad haalt hij zeker deze getallen niet. Een auto voor de liefhebber dus (met de hedendaagse benzineprijzen).

Verder valt de kwaliteit van Seat mij zwaar tegen. Na 7 jaar in een oude Toyota corolla (1988!) te hebben gereden, blijkt maar weer eens, dat japanse degelijkheid 10x beter is dan de Deutsche Grundlichkeit.

Ten eerste heb ik al beide sloten (bestuurder en bijrijderkant) moeten vervangen. Dit omdat een intern microschakelaartje kapot is. Wat er mis is met een ouderwets verbreek-schakelaartje .. ik weet het niet, vraag het meneer volkswagen maar: Kosten 2x 350 euro: heel slot vervangen. Daarnaast is de spiegel lam, omdat het mechanisme voor automatisch inklappen gewoon kapot is gegaan (400 euro). En nu blijkt tot overmaat van ramp dat er water naar binnen komt ... Gewoon geen waterdichte auto! En nee we hebben het niet over een franse auto uit de jaren 70, maar over een moderne duitse auto van nieuw 26000 euro!

Ik heb de auto gelukkig gekocht met 6 mnd Bovag garantie, en over de dealer waar ik hem gekocht heb (Ford Tichgelaar), heb ik echt niets dan lof ! Tot op heden lossen ze de problemen super op! Echt service ! Maar ook zij krijgen zo langzamerhand goed de balen van de seat. Normaal verkopen ze allen Ford-auto’s (zijn daar ook dealer van), maar ik denk dat het weer even duurt voordat zei een Seat te koop aanbieden met Bovag garantie .. probleem na probleem.

Samenvattend heb ik inmiddels een enorm nare smaak over gehouden aan de Seat Toledo. Hij rijdt lekker, en hij ziet er ook mooi uit vindt ik ... Maar de degelijkheid is er gewoon niet. Daar waar japanners al sinds 1985 kwaliteitsauto’s maken, die ook gewoon vooruitstrevend zijn (4 kleppen p/c ipv 2 !), daar blijft onze duitste volkswagen behoorlijk achter; Gewoonweg teveel problemen voor zo’n jonge en dure auto. De volgende auto wordt zeker geen Seat. Heb ervaring met 2 Japanse auto’s: de eerder genoemde corolla, en een avensis van m’n moeder: Maar die heeft nog nooit zulke gebreken vertoont! Denk dat een toyota auris heel wat beter in elkaar steekt.

==== Update 05-03-08 =====

Nog niet veel meer geluk met de Toledo. Ik ben meerdere keren teruggeweest voor de water-lekkage. Maargoed, dat is inmiddels (tot-nu-toe) opgelost. Voor mensen die dit ook hebben: Let goed op HOE ze dit oplossen. Echt heel de vloerbedekking en de isolotie moet eruit, anders krijg je schimmel e.d. onder je vloerbedekking. Er staat namelijk heel wat water in die auto’s, wanneer dit gebeurt.

Veder heb ik inmiddels de distributie-kettingen moeten laten verangen, omdat de spanners versleten waren (onder garantie, gelukkig). Dit si een enorm rot-werk omdat de kettingen goed verstopt zitten. De versnellingsbak e.d. moet eraf, kost bijna 2 dagen sleutelwerk. Maargoed, is inmiddels gebeurt.

Ook is inmiddels de kleppendeksel-pakking vervangen, omdat hier olie langs lekte. Ook dit is inmiddels onder de garantie vervangen. Tegelijk zijn ook die bougies vervangen omdat de auto niet netjes stationair liep. Dit is nu verbeterd.

Ik hoop toch ECHT dat het nu eens even ophoudt met de klachten-regen aan deze auto.

PROBLEMEN

  • 16 december 2007

Tot nu toe (nog geen 4000 km) heb ik gehad:

- Kapot slot bestuurderskant: Werkt interieurverlichting, lichtverklikker, uitstap-lampje en diverse automatische afstandsbedienbare functies niet
- Kapot slot bijrijder (zelfde euvel)
- Lamme Spiegel (elektrisch in te klappen, maar had liever een vaste gehad .. die blijven tenminste staan op de snelweg !)
- En nu pas, tot overmaat van ramp een zwembad bij de bijrijderstoel .. komt gewoon water naar binnen.

==== Update 05-03-08 =====

- Rechter voor- en achterdeur afgekit i.v.m. waterlekkage.
Let op, als dit gebeurt: zorg dat heel de vloerbedekking en isolatie eruit gehaald wordt ! Anders krijg je het NIET goed droog !
- Slot-mechnisme gerepareerd nadat de rechterdeur af en toe niet meer dicht ging.
- Distributiekettingen vervangen nadat de spanners versleten waren (95.000).
Let op, bij dit type moet de versnellings-bak er van-achter. Dit is bijna 2 dagen sleutelen voor een niet-seat/vw garage. De distributie-kettingen zitten op een onmogelijke plaats.
- Kleppendeksel-pakking vervangen nadat de auto olie ging leken (96.000)
- 5 nieuwe Bougies, nadat de auto niet meer regelmatig liep, stationair.

3,0
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
  • Rijd je zelf met een Seat Toledo? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Seat Toledo
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Seat Toledo 1.6 16V Sport

    Seat Toledo 1.6 16V Sport

    • 2003
    • 238.054 km

    € 1.199

    Seat Toledo 1.6 Stella Automaat, Airco

    Seat Toledo 1.6 Stella Automaat, Airco

    • 1999
    • 251.623 km

    € 1.450

    Seat Toledo 1.8-20V Signo, Automaat, Nwe APK,

    Seat Toledo 1.8-20V Signo, Automaat, Nwe APK,

    • 2001
    • 217.009 km

    € 1.999

Meer Seat Toledo occasions

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Seat Toledo specificaties
  • Seat Toledo occasions
  • Seat Toledo video's
Advies en informatie
  • Seat Toledo tests
  • Seat Toledo gebruikersreviews
  • Seat Toledo index
PREMIUM
Peugeot 308 SW vs. Seat Leon ST - Occasion dubbeltest

Peugeot 308 SW vs. Seat Leon ST - Occasion dubbeltest

Als er één type auto is dat we echt als de perfecte allrounder kunnen kwalificeren, dan is...

Lees meer
 

Seat Toledo reviews

  • Gebruikersreview
    Seat Toledo 1.6 Sport (1999)

    Seat Toledo 1.6 Sport (1999)

    • 12 mei 2016
  • Gebruikersreview
    Seat Toledo 2.3 V5 Sport (2002)

    Seat Toledo 2.3 V5 Sport (2002)

    1
    • 21 september 2015
  • Gebruikersreview
    Seat Toledo 1.9 TDi 150pk Signo (2002)

    Seat Toledo 1.9 TDi 150pk Signo (2002)

    • 5 juli 2013
  • Gebruikersreview
    Seat Toledo 2.3 V5 (1999)

    Seat Toledo 2.3 V5 (1999)

    4
    • 5 augustus 2012
  • Gebruikersreview
    Seat Toledo 1.9 TDi 110pk Signo (2000)

    Seat Toledo 1.9 TDi 110pk Signo (2000)

    2
    • 23 juni 2012
  • Gebruikersreview
    Seat Toledo 1.8 20V Signum (1999)

    Seat Toledo 1.8 20V Signum (1999)

    7
    • 15 juli 2011
  • Gebruikersreview
    Seat Toledo 1.8 20VT Executive (2004)

    Seat Toledo 1.8 20VT Executive (2004)

    2
    • 18 april 2011
meer reviews
Klokje Rond - Seat Toledo 1.9 TDI

Klokje Rond - Seat Toledo 1.9 TDI

107

Vandaag is het een beetje feest in de Klokje Rond-garage. Emiel Bosch viert dat hij zijn Seat...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    Seat Toledo bezorgde Volkswagen Jetta lange loopbaan

    Seat Toledo bezorgde Volkswagen Jetta lange...

    6
    • 11 juli 2021
  • Nieuws
    De Vluchtstrook: de eerste EV van Seat

    De Vluchtstrook: de eerste EV van Seat

    20
    • 24 januari 2021
  • Gebruikersreview
    Seat Toledo 1.9 TDi Stylance (2007)

    Seat Toledo 1.9 TDi Stylance (2007)

    • 3 augustus 2019
  • Nieuws
    Doek valt voor Seat Toledo

    Doek valt voor Seat Toledo

    35
    • 25 juni 2018
  • Gebruikersreview
    Seat Toledo (2013)

    Seat Toledo (2013)

    • 18 april 2017
  • Gebruikersreview
    Seat Toledo 1.4 TDI FR Connect (2016)

    Seat Toledo 1.4 TDI FR Connect (2016)

    14
    • 8 juli 2016
  • Gebruikersreview
    Seat Toledo 1.6 Sport (1999)

    Seat Toledo 1.6 Sport (1999)

    • 12 mei 2016
Merk
Merk
  • Nieuws
    Seat Ibiza 1.5 Sport: 150 pk sterke topversie

    Seat Ibiza 1.5 Sport: 150 pk sterke topversie

    21
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Seat Ibiza krijgt weer 150 pk sterke 1.5

    Seat Ibiza krijgt weer 150 pk sterke 1.5

    • 20 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Seat Ateca 1.4 EcoTSI Xcellence (2016)

    Seat Ateca 1.4 EcoTSI Xcellence (2016)

    • 28 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Seat Mii 1.0 60pk Ecomotive Sport Intense (2017)

    Seat Mii 1.0 60pk Ecomotive Sport Intense...

    3
    • 13 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Seat Leon 2.0 TDI 150pk FR (2021)

    Seat Leon 2.0 TDI 150pk FR (2021)

    13
    • 10 mei 2022
  • Nieuws
    Diess: 'Seat blijft gewoon bestaan ondanks focus op Cupra'

    Diess: 'Seat blijft gewoon bestaan ondanks...

    29
    • 10 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe compacte EV's van Volkswagen, Skoda en Cupra

    Nieuwe compacte EV's van Volkswagen, Skoda...

    115
    • 6 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden