Seat Toledo 1.9 TDi 110pk Sport (2003)

autoreview

Seat Toledo
Seat ToledoSeat ToledoSeat ToledoSeat ToledoSeat ToledoSeat ToledoSeat Toledo - interieur

Signalement

UitvoeringToledo 1.9 TDi 110pk Sport
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Dit is een auto waar ik na iets meer dan 3 jaar en 133.000 kilometer nog steeds zeer tevreden over ben. De auto heeft tijdens deze toer alleen een kapotte dynamo opgeleverd (kostenpost 300 euro). Verder was alleen het normale onderhoud noodzakelijk. Zo zijn bij 90.000 kilometer de distributieriem en de remblokken achter vervangen. Bij 132.000 kilometer zijn voor de remblokken vervangen.

Bij het verkeerslicht blijft het leuk om een sprintje tegen een andere auto te trekken, maar toch kun je niet altijd het sprintje winnen. Daarvoor is de 110pk versie toch nog niet sterk genoeg. Maar traag is hij niet!

Het sturen met deze Toledo gaat goed; de auto heeft een goede wegligging. Bij zijwind heb ik soms het gevoel dat hij een beetje opzij wordt geschoven, hoewel de vering ook na 105.000 kilometer goed is.

Eén ding is me wel opgevallen. De auto rijdt het rustigst op banden van Michelin Primacy (205-55-16 V). Ook het verbruik en het bandengeluid blijven bij deze band binnen draagelijke grenzen.

PROBLEMEN

De auto heeft nog geen grote mankementen vertoont. Wel rammelt er af en toe iets in het dashboard en dat verstoord af en toe de rust in de auto.
Wel vind ik dat de auto lampjes vreet. Bijna elke 20 tot 25 duizend kilometer moet er wel een nieuw lampje in.
Direct in het begin toen ik de auto kocht, ging een lampje van de radio stuk. Dit is direct door de dealer verholpen door er een nieuwe radio in te plaatsen. Een prima service!

Na 125.000 kilometer sturen ging de dynamo stuk waardoor ik langs de snelweg kwam te staan. De ANWB gebeld en deze heeft me toen weer op weg geholpen. Bij de garage aangekomen bleek dat een ruildynamo 300 euro kost excl arbeidsloon en btw. Dit vond ik prijzig en werd geen coulance gegeven door Seat. Volgens de ANWB had een dynamo tot 300.000 km mee kunnen.

Bij 132.000 km heeft de auto voor de eerste keer nieuwe remblokken voor gekregen.

Het lampenprobleem dat hierboven is vermeld is de laatste tijd minder erg geworden. Nu moet ongeveer elke 30.000 km een lampje worden vervangen.

De auto rijdt na 133.000 km nog prima!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.