Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)

Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)
Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)Seat Tarraco 1.5 TSI Style (2020)

UitvoeringTarraco 1.5 TSI Style
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020

review na een jaar

Vorig jaar rond deze tijd mijn Tarraco opgehaald. Na een jaar en iets meer dan 40K aan KM's dacht het is een tijd voor een review.

Vorig jaar gekeken naar een nieuwe lease auto.
eisen waren een ruime auto voor de (tiener) kids en de hond, liefst hoog en met zoveel mogelijk luxe als maar kan tegen een zo min mogelijke prijs ;)

op de shortlist stonden de:
kodaiq
tiguan all space
tarraco

Uiteindelijk voor de Tarraco gegaan omdat deze prijstechnisch het beste en het meest compleet uitkwam. Om dezelfde reden ook voor de style variant gekozen, ik vond de meerprijs van de excellence niet de extra waarde toevoegen. Ik heb het geld gestoken in een rijkere uitrusting ipv een luxere model.
(alle pakketten aangevinkt incl zonnedak die te krijgen waren op keyless entry na)

Vorig jaar de auto besteld, helaas in de week dat de auto in productie zou gaan sloten de fabrieken van VW/SEAT. een hele tijd dus toen moeten wachten op de levering van de auto.

begin juli van 2020 de auto opgehaald bij de dealer en heb het sindsdien een zeer fijne auto gevonden. Over het algemeen geen echte issues en een fijne auto om mee door NL te crossen. De active lane assist en adaptieve cruisecontrol doen goed hun werk icm de 7 traps automaat.
vrij vlot daarna ermee op vakantie geweest naar Frankrijk, auto hield zich goed in de bergen kon goed meekomen in het algemene verkeer. de 1.5 tsi motor is niet gemaakt voor hard rijden, maar komt prima mee in het verkeer en heeft genoeg power om ook op wat hogere snelheid mee te blijven komen of een kort verkeerslichtsprintje om vlot even ergens voor te schieten. Op zijn wintersloffen door de bergen op wintersport deed hij ook zonder een centje pijn.
Voor de kids is er meer dan genoeg ruimte achterin met alle opties, USB poorten etc wat je maar kan bedenken. Niks te klagen. De tafeltjes achter worden door de tieners niet echt meer gebruikt. De volwassenen daar in tegen wel weer zeer vaak voor het neerzetten van de alcoholische versnaperingen voor of na een avondje ontspannen (wanneer de versoepelingen dat toestaan).

Je ziet ze de laatste tijd wel steeds meer op de weg, maar het blijft een redelijk unieke auto nog op de NL wegen.

Ook al is het over het algemeen een fijne auto zijn er toch een paar dingetjes die wel opvallen:

- onderweg door de sneeuw (zoals op wintersport) raakt de sensor in de bumper in de stress doordat deze wordt bedekt door sneeuw. Lastig maar niet echt een probleem als je dan nog wel de gewone cruise control kan gebruiken op de snelweg. Dit kan helaas dan ook niet meer. plus je zit met een flinke melding op je dashboard.
- de kofferbak is echt gebouwd voor de 7-zits opzet, als je een 5-zits hebt dan wordt het afgebouwd met losse klepjes die er om de haverklap uitliggen en/of los komen te zitten. erg irritant.
- Het dashboard kan zich 's ochtends bij de eerste start automatisch hebben gereset (meters staan naar de standaardwaarde, dagteller op nul etc). geen halszaak maar meer een "oh ik moet weer alles terugzetten zoals ik het wil hebben" moment.
- Elke 10k tot 15k krijg ik de olie op melding, schijnt te mogen, heb ik alleen meegemaakt met auto's waarmee er wat mis was. Schijnt volgens de garage te maken hebben met de dunne olie die wordt gebruikt.
- Ik ben er nog niet over uit of ik de beats boxen het geld waard vind. Ik kan bevestigen dat het hard gaat, ik vind het meestal niet mooi. zachtjes neemt de bass een veelste prominente rol, hard begint het te oversturen op de treble. Veel zitten spelen ermee, ook vanuit de verschillende appjes op te telefoon. krijg het toch niet echt goed. Merk wel dat met bijvoorbeeld Tidal op HQ stream het wel iets beter is, maar toch niet echt fijn. Ik heb me er inmiddels maar bij neergelegd en ga gewoon voor hard....
- DSG bak begint kuren te vertonen. wilt niet altijd goed doorschakelen en/of goed oppakken (lijkt te slippen). Ook al ben ik dagelijks onderweg en rij gemiddeld 1k per werkweek lijkt me dat toch niet helemaal de bedoeling. staat daarvoor nu bij de garage voor onderzoek. Ben benieuwd of ze wat kunnen vinden.
- Ik vind het een gemiste kans dat ze geen brillenhouder in de auto hebben verwerkt.

kleine update

Kleine update mbt de automaatbak.
Ze hebben de DSG gereset en opnieuw afgesteld. komt nu minder voor maar is nog steeds aanwezig. Denk niet echt dat ze er wat aan kunnen doen dus laat het maar.

3,5

PRIVATE LEASE Seat Tarraco