Seat Leon 2.8 V6 Cupra 4 (2001)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Leon 2.8 V6 Cupra 4 |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 228.520 km |
KM-stand laatst | 228.530 km |
Seat Leon 2.8 v6 Cupra 4
- 228.530 km
Allereerst zal ik mij eens voorstellen.
Ik ben Remco van Panhuis en ben 18 jaar.
Na veel reviews gekeken te hebben leek het mij leuk om dat ook over mijn huidige auto te doen.
Ik heb deze auto aangeschaft omdat ik graag een snelle auto wilde met een sportief uiterlijk. Hiervoor reed ik een Mazda MX-5 NA uit '91. Qua ruimte, comfort, snelheid, kosten, veiligheid ben ik er dus flink op vooruit gegaan.
Nu zullen veel mensen zich afvragen waarom ik de 2.8 v6 heb gekozen die veel te zwaar weegt om heel snel te zijn te kiezen, en niet voor een gechipte leon 1.8 t ben gegaan. Dat antwoord is heel simpel = emotie.
Met emotie bedoel ik natuurlijk dat fraaie geluid van die v6, dat is zo verschrikkelijk mooi! Daar kan zeker geen 4 cilinder tegen op. Ook leek het mij beter om eerder een N/A auto te halen met veel kilometers dan een auto met drukvulling met veel kilometers (correct me if i'm wrong)
Ik zit nog op school en maak niet veel kilometers, als ik wel veel kilometers maakte was het echt niet te doen. ik rijd veel binnen de bebouwde kom en dat is ook zeker terug te zien met het verbruik. de teller staat gemiddeld op 13.9/100 wat neerkomt op een slordige 1 op 6.1. Tuurlijk trap ik het gas ook regelmatig in , daar is zo'n auto natuurlijk ook voor bedoelt. op een 80 weg met de cruise control er op is 1 op 12 ook wel haalbaar, ligt ook heel erg aan het soort wegdek.
Nu heb ik zo'n 2200 km met de Cupra gemaakt en ben zeker tevreden. in deze kleine 5 maanden de achterbanden vervangen en nu zijn de achterbanden ook aan de beurt. Dat is weer een nadeel van de 4 wiel aandrijving , de banden slijten hard, erg hard. Het voordeel is natuurlijk wel dat je veel grip hebt. En ander nadeel zijn de onderdelen. Als er wat kapot gaat is een onderdeel zeker niet goedkoop. Dat heeft er mee te maken dat er ook niet veel van deze auto's zijn en onderdelen van een 6 cilinder kosten over het algemeen ook veel duurder dan een 4 cilinder. voorbeeld 3 rubberenslangetjes vervangen was voor mij €160,00.
Met de prestaties zit ook goed, hij komt echt wel van zijn plek. 7,3 op de honderd en 17,5 sec heeft hij nodig om vanuit stilstand de 160 km/k te bereiken. De top betreft volgens het internet 235 km/h wat naar mijn mening niet klopt hij trok nog goed door boven de 200. Tot nu toe nog niet getest, hoogste was 220 km/h (harder durf ik niet in NL :p) Dat zijn waardes waar menig persoon wel mee kan leven.
Tot slot wil ik nog 1 ding zeggen.
Fabrikanten, maak gewoon weer auto's met een N/A 6/8/10/12 cilinder. Het zal niet gaan gebeuren maar dromen blijft leuk.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.