en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Dat vind ik ook een erg kitscherig detail bij genoemde Nissan, bij deze Seat echter misschien nog wel een van de meer geslaagde onderdelen, omdat het als het ware een inkeping is ipv een golf (als in zo'n beweging die water soms maakt dan hèSVF zei:Wat mij het meeste stoort is die knik in het voorscherm onder de A-stijl. Dat heeft bv de Nissan Micra ook maar dan nog veel nadrukkelijker en dat vind ik ook heel lelijk.
De auto staat al sinds 19:30 op de site en de 'voorstelvideo' is nog niet eens gepost!
en de kont met die lichtbalk op de Kia Proceed.
Je bedoelt dat de Focus op de Leon lijkt? Zoals Curlevv terecht opmerkt: de Leon is een duidelijke doorontwikkeling van versie 3, die op zijn beurt mooi voortbouwde op versie 2.Durashift zei:Ik vind de neuspartij en zij-flank toch wel wat van de Focus hebben.
Jammer van de nep-uitlaten.. Had men nou nog iéts langer naar de Focus gekeken.. dan had er ook zo'n mooi dubbel eindstuk bij de FR op gekund, wat mij betreft.![]()
Curlevv zei:Laat die lichtbalk weer geïnspireerd te zijn op de Panamera.. VAG heeft maar één ontwerpbureau want je ziet altijd verschillende elementen terug verdeeld over alle merken. Hoekjes aan buitenzijde grille (Audi/Seat/Skoda), typebenaming of merknaam in het midden (allemaal muv Audi), plastic 'flapjes' bij de mistlampen (VW, Audi, Seat, Porsche), hoop (nep)gaas op de voorbumper en soms ook over de gehele breedte (alle merken), nepuitlaten (allemaal muv Bentley) en lichtbalk over de hele breedte (VW, Audi, Seat, Porsche)
Kijkend naar de nieuwe Octavia zie ik weinig 'budget' meer eerlijk gezegd. Volgens mij is de Leon nu al de voordeligste van de 4, gevolgd door de Octavia. Maar bij het nieuwe model zou het mij niet verbazen als deze net zo duur wordt als de Golf. Dan wordt de Octavia 'origineel + extra ruimte' ipv 'budget-VAG'. Laatstgenoemde titel is dan voor de Spanjolen.British Racing Green zei:Elk nieuw model Seat is weer een stapje achteruit, net iets anoniemer, een beetje meer 13 in een dozijn...
Ik vraag me eigenlijk af welke rol Seat nog vervult in de VAG-groep.
Wil je een budget-VAG : Skoda
Wil je het origineel : VW
Wil je een overpriced VAG : Audi
Maar hoe Seat nog in dit rijtje past???
Die "onhandige extra stengel" is juist heel handig. Niet is zo onpraktisch als veel gelijk liggende knoppen bij elkaar. Tel daarbij dat het airco/ventilatie/verwarmingscluster en de lichtschakelaar ook al vervangen zijn door scherm of gelijk liggende "knoppen".JMF zei:Wat ik dan niet begrijp is dat de nieuwe Leon en Golf de bediening van de cruise control wel op het stuur hebben, maar de nieuwe Octavia niet.
De Octavia heeft zo'n onhandige extra stengel op het stuur: een kleine misser als je het mij vraagt.
Joel 1987 zei:Nette auto, lijkt nog steeds op een Seat Leon en daar is eigenlijk niet veel mis mee.
Alleen de achterlichten die helemaal doorlopen over de breedte van de auto, vreselijk vind ik het.
Elke keer als ik een Audi E-tron zie rijden 'erger' ik me er een beetje aan.
Het doet me denken aan dit:
![]()
iDS zei:Je bedoelt dat de Focus op de Leon lijkt? (..)Durashift zei:Ik vind de neuspartij en zij-flank toch wel wat van de Focus hebben.
(..))
iDS zei:(..)
de Leon is een duidelijke doorontwikkeling van versie 3, die op zijn beurt mooi voortbouwde op versie 2.
Ja, van generatie 2 op 3, dat ben ik met je eens. Die lijken vrij aardig op elkaar. Van 3 op 4.. ik zie er toch meer onderscheid in.
iDS zei:(..)
Bij de Focus zijn er meer stijlwijzigingen tussen de verschillende generaties.
Ja, dat klopt. Maar wat maakt dat uit in een design overeenkomst tussen de nieuwe Leon en huidige Focus?
Wheel Critic zei:Die "onhandige extra stengel" is juist heel handig. Niet is zo onpraktisch als veel gelijk liggende knoppen bij elkaar. Tel daarbij dat het airco/ventilatie/verwarmingscluster en de lichtschakelaar ook al vervangen zijn door scherm of gelijk liggende "knoppen".JMF zei:Wat ik dan niet begrijp is dat de nieuwe Leon en Golf de bediening van de cruise control wel op het stuur hebben, maar de nieuwe Octavia niet.
De Octavia heeft zo'n onhandige extra stengel op het stuur: een kleine misser als je het mij vraagt.
Op de tast zonder te kijken meteen de goede knop te pakken krijgen is niet meer mogelijk.
Rutger DC zei:Dat laat onverlet dat de nieuwe Leon wederom een van de mooiste in zijn segment is (wat mij betreft). Bovendien vind ik de proporties van de ST er juist op vooruitgegaan en voortaan de mooiste C-segment stationcar. Waar het bestaande model niet altijd even evenwichtig oogt, lijkt dat hier beter voor elkaar, met nog een slag om de arm omdat dit soort persfoto's een vertekend beeld geven. Zowel de hatchback als ST stralen meer luxe uit dan de Golf en vooral de Octavia met zijn droevig middelmatige exterieur. Het interieur is eenvoudig van opzet, maar ziet er prima uit en is perfect voor wie de nieuwe Golf te gecompliceerd vindt.
Wouter82 zei:Oh wacht, streep tussen de achterlichten dus dat is het nieuwe model.
Wouter82 zei:Wat is het toch een markant ontwerp van een mooi en onderscheidend merk![]()