Seat Leon 1.9 TDi 110pk Sport (2003)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Leon 1.9 TDi 110pk Sport |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 93.500 km |
KM-stand laatst | 141.500 km |
Versnellingsbak
- 98.000 km
Bij deze mooie lage kilometerstand kwam ik al snel er achter dat mijn versnellingsbak niet goed was, synchromesh van de 2 naar de 3 moest worden vervangen, dit was al direct merkbaar naar 1 uur rijden. Probleem nooit gehad in proefrit maar jah dat was een half uurtje. Duurde even voor dat de Seat dealer ook wou toegeven dat dit niet deugde.
Kabelboom
- 102.000 km
Nog steeds was ik blij met deze auto, lekker sportief, en jah eerste auto dus enorm zuinig erop. Toen kwam mijn kabelboom, de auto had te veel weerstand erin dat deze dus moest worden vervangen. De zekeringskast op de accu smolt gewoon weg door dit probleem.
Radiator + kop
- 110.000 km
Jaja, liefde voor de auto was er nog steeds maar woede ook, wat een ... auto. De radiator was lek en lekte koelvloeistof, nou jah dat kan komen door een steentje dus fixen maar. paar dagen later wederom koelvloeistof te laag, wat bleek naar lang zoeken de kop moest gereviseerd worden. En toch bleef mijn hart nog wel kloppen voor de auto.
Turbo
- 139.000 km
Na al redelijk wat dingen vervangen te hebben ging dit keer de turbo eraan, niet dat hij echt kapot was maar de auto vliegt in de noodloop en is niet meer vooruit te branden, wat zeiden meerdere garages, de turbo moet vervangen worden. Nou dat was mijn druppel, de ervaringen van deze auto is dus dat dit op een zeer slechte productiedag gemaakt is. Het is een plaatje, zou ik een andere willen hebben, zeker weten. Mijn mening gezien mijn collega's met ook Seats, ik heb het gewoon zeer slecht getroffen, hiervan baal ik ook als een stekker.
De verandering
- 141.500 km
Nog steeds is de turbo niet goed, heb hem laten reinigen ipv vervangen, maar jah het zat niet mee. De bedoeling was eigenlijks om hem eind 2009 begin 2010 te vervangen door een leuke seat leon stylance. Maar dit gaat helaas niet door, ik moest een andere auto hebben met minder kosten dan deze auto. Net een huis gekocht en al het geld daarin gestoken was mijn budget ook beperkt. Maar toch nog een leuke Opel Astra GTC gekocht uit 2005.
Zou ik weer eens een leon kopen?
Zeker weten is hierop mijn antwoord, het is een plaatje, de nieuwe en het oude model.
Waarom dan niet nu 1?
Het oude model merk je aan dat deze snel in waarde daalt terwijl de nieuwe nog net te veel kost (met een leuke km stand en bouwjaar verhouding).
Waarom de Opel Astra GTC?
Ik ben van de sportieve lijnen en kleuren, deze auto is sportief heeft veel opties en ik verwacht ook er plezier van te beleven.
De toekomst?
Over 2 of 3 jaar zal ik zeker de Seat Leon meenemen in mijn zoektocht.
Ervaringen buiten de problemen om:
Een sporieve auto met veel opties. Veel lol mee gehad als hij het deed. Lekker vlot en mooie lijnen. Zit lekker, komt goed mee in het verkeer en is niet lui.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren