Seat Leon 1.9 TDi 110pk Sport (2000)

autoreview

Seat Leon
Seat LeonSeat LeonSeat LeonSeat LeonSeat LeonSeat LeonSeat LeonSeat Leon - interieurSeat Leon - interieur

Signalement

UitvoeringLeon 1.9 TDi 110pk Sport
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf150.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na 1 1/2 jaar ’verstandig’ rijden in een emotieloze Toyota was het tijd voor weer een auto met wat pit. Met een persoonlijke voorkeur voor VAG-produkten, circa 30.000 km per jaar en een budget van circa 12.500 euro uitgekomen bij de Leon. Golf en A3 met een beetje aankleding en 110pk waren niet te koop voor dit geld, een Leon 110 pk Sport met o.a. climate control na enig zoeken wel. Een ex-lease-auto met 150.000km op te teller. Daar moest ik wel even over denken, maar de ’kenners’ zeggen dat zo"n auto makkelijk 3 ton moet kunnen lopen, dus de gok gewaagd.

Heerlijk sportief dieselen (voor comfortabel moet je een andere uitvoering nemen), geweldige wegligging, bij ongeveer 50% snelweg en 50% bebouwde kom een gemiddeld gebruik van rond de 1 op 17 (gemiddelde rijstijl), kortom: het rijdt als de spreekwoordelijke trein, en van die 1 1/2 ton merk je niets.

De vaker genoemde vochtproblemen heb ik ook, zie het alleen niet echt als probleem. Door de plaatsing van de rubbers wordt de dorpel nat, maar het vocht komt niet binnen. Blijkbaar ben ik de enige, maar de standaard antenne fluit vanaf circa 80 km per uur, dus daar moet een andere voor komen.

PROBLEMEN

Een paar dingen die door de verkoper (geen dealer maar een Bovag garage) werden verholpen:
- kapotte middenarmsteun;
- kromme remschijf;
- kapotte luchtmassameter (als ik de juiste term gebruik).

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Seat Leon

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.