Seat Ibiza SC 1.2 TDI E-Ecomotive Style (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Ibiza SC 1.2 TDI E-Ecomotive Style |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand laatst | 31.000 km |
Kromme schijven
Afgelopen maart heb ik mijn ibiza geleverd gekregen. Het is een prive auto dus ben er zuinig op. Ik rij eigenlijk alleen woon-werk 180km per dag
Nu had ik na ongeveer 6duizend KM kromme schijven. Was allemaal geen probleem bij de dealer want was garantie.
Na weer ongeveer 6duizend had ik weer kromme schijven. Toen kreeg ik een rekening gepresenteerd, omdat ik boven de 10000km zat, waar ik het uiteraard niet mee eens was. Na krom gescholden te zijn(door de dealer) werd het toch vergoed.
Toen ik weer bijna 6 verder was waren ze weer krom. Ik seat nld gemailt maar die reageerden niet. Ik dus naar de dealer en daar werden mijn schijven en naven vervangen. Alhoewel het eigenlijk toch nog wel steeds aan mijn rijstijl zou liggen.
Dag later wordt ik gebeld door seat nld(hadden eerst de dealer afgewacht en gesproken) dat ik eigenlijk onterecht boos was geworden omdat het allemaal service was en dat zij niks verplicht waren. Daarbij werd me weer vertelt dat ik niet kon rijden. Je zou denken als je al jaren bij de zelfde dealer komt dat die ook iets van de vaste klant aan durft te nemen.
Het mooiste is nog dat Seat nl mij vertelde dat het allemaal wat licht was uitgevoerd om gewicht te besparen en dat mensen daar nou eenmaal moeite mee hebben om ermee om te gaan(onafhankelijk onderzoek). Je zou met meer gevoel moeten remmen.
Ik ben toevallig rijinstructeur in een Mercedes lesauto en op de vrachtauto en daar zou voor mij het punt liggen omdat het allemaal iets meer kan hebben.
Daarbij rijdt de halve instructie wereld in zo een eco versie als ik heb. Dus die zouden ook allemaal iedere 6000 bij de dealer moeten staan maar daar hadden ze geen reactie op. Tevens zou ik slepend remmen en door water rijden met hete schijven.
En als klap op de vuurpijl hoef ik geen garantie meer te verwachten op remonderdelen. Ook al zijn ze over 6000 weer krom. Want dan lig het toch aan mij (maar wel kostenloos allebei mijn naven vervangen) en maar blijven roepen dat het aan mij lig. En als ik niet wil inzien dat ze goede service verlenen zouden ze alsnog de rekening opsturen.
Dus vooral uitkijken met zuinige auto's want volgens seat nl is het ook zo bij de polo bleumotion. Dus wees gewaarschuwd en zorg dat je met gevoel remt ook al heb je je eerste rijles. Beter is nog om hem te laten staan of met de auto-ambulance te vervoeren. Of gewoon een kwaliteit auto te kopen.
Update
- 25.500 km
Na een paar duizend km merk ik nog steeds niks. Maar zit ook nog maar op iets meer dan 2000km.
Zal tegen die tijd ook even een update geven.
Update
- 28.000 km
De teller staat nu op 28000 begin een klein beetje te hopen dat het weg blijft.
Conclusie
- 31.000 km
Ondertussen ben ik de 31000 km gepasseerd. Vorige week op wintersport geweest met de ibiza en niks aan de hand.
Dus de eind conclusie is dat er gewoon kromme naven op gemonteerd zaten van de fabriek uit.
Vreemd dat het bij één auto toevallig allebei de naven zijn maar ja. Het werkt nog steeds.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.