Seat Ibiza 1.9 TDi 110pk GT (1997)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Ibiza 1.9 TDi 110pk GT |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1997 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 198.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Deze week de ’nieuwe’ Ibiza gehaald in München. Het is weer een GT TDI geworden, bouwjaar 1997, net als de vorige, maar deze keer niet met de 90 pk diesel, maar met de 110 pk-uitvoering. Op een tijdelijk kenteken naar Nederland gereden en zonder problemen hier aangekomen.
Direct viel op hoeveel makkelijker dit motortje eraan sleurt, vergeleken met mijn vorige TDI. Dat wordt dus echt een beetje op de snelheid letten... Het verbruik is nagenoeg gelijk met de vorige, 90 pk sterke TDI. Ik ben hiermee ook gewoon rond de 1 op 20 uitgekomen. En het remmen is wat aggressiever, doordat deze uitvoering is uitgerust met schijven achter, tegenover trommelremmen op de vorige.
De auto staat nu hier te wachten tot hij naar de RDW gaat en ondertussen loop ik hem even helemaal na. Er moet rechtsachter een nieuw wiellager in gezet worden, maar verder valt er eigenlijk niets op aan te merken.
Late Update:
Eind 2008 is de Ibiza verkocht met 260.000 km op de teller. Elke kilometer die ik met mijn Ibiza heb gereden, was erg plezierig en zonder een enkel probleem. Alleen op lange ritten, boven de 600 km, vond ik ook bij deze GT de stoelen wat minder.
Maar verder kan ik na 2 Ibiza's TDI alleen maar zeggen dat het een zeer fijne en robuuste auto is. Goedkoper dan de Volkswagen Polo en veel leuker uiterlijk. Absoluut waar voor je geld! Voor dit model althans.
PROBLEMEN
Rechter achterwiellager versleten.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.