Seat Arona 1.0 TSI 115pk Style Business Intense (2019)

Seat Arona 1.0 TSI 115pk Style Business Intense (2019)

UitvoeringArona 1.0 TSI 115pk Style Business Intense
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019

De Arona na ruim 1,5 jaar

De Seat Arona is een prettige auto, voorzien van een 1.0 3 cilinder met 115PK. Bewust gekozen voor een automaat en ik zal niets anders mee willen.

We hadden gekozen voor Private Lease, dit verzorgt door Auto Traa uit Nijmegen en tot heden de beste keus geweest.

Door de jaren heen hebben we aardig wat auto's gehad, altijd 2de hands en met ook een aantal met wat behoorlijke bijkomende kosten, vandaar nu deze lease constructie.

De Arona rijd geweldig, de 3 cilinder met DSG is soepel en vlot, afgelopen weekend terug gekomen uit Italië (1300km) zonder problemen. Het verbruik valt me wel wat tegen, gemiddeld 1 op 13/14 terwijl ik een rustige rijder ben.

De cockpit is mooi en goed afgewerkt, en het multimedia systeem werkt fijn, navigatie gebruik ik niet aangezien ik gebruik maak van Apple CarPlay met GoogleMaps. Stoelen zijn goed en achterin zit je toch ruim. Ik mis achterin wel een USB aansluiting voor het opladen van een telefoon bijvoorbeeld.

Geluid vind ik nog wel een klein dingetje, men had iets beter kunnen isoleren, op de snelweg is er veel ruis.

Een absolute topper is het Adaptive cruise control, ism de DSG in 1 woord, geweldig!! Ik gebruik het altijd, ook op kleine stukken. Op vakantie naar Italië is het een must, het rijd zoveel relaxter.

Conclusie:
Mooie nette auto! Ik kan hem zeker aanbevelen, DSG met Adaptive cruise control wil ik nooit meer missen. De komende 2 jaar gaan we er nog veel plezier aan beleven.

PRIVATE LEASE Seat Arona