en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
---|---|
Bouwjaar | 1987 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 120.300 km |
KM-stand laatst | 122.250 km |
Ook deze auto zal ik maar eens voorstellen. Eind 2012 kwam ik een origineel Nederlandse Seat Trans op het spoor. Een bestelwagentje op basis van de Seat Panda, enkel voor de Spaanse markt bestemd.
Het heeft een tijd geduurd voordat de auto op kenteken is gezet, de productiestempels geven aan dat de auto ergens in 1985 van de lopende band moet zijn gekomen. Pas in Januari 1987 werd hij tenaamgesteld en kwam hij in dienst van de Postbank.
Nadat ik de auto heb opgehaald (na 20 jaar stil te hebben gestaan) heb ik de techniek aangepakt: remmen, brandstofleidingen, vloeistoffen etc. en hem rijdbaar gemaakt. Vervolgens APK gekregen en gestart met een camper-interieur. De auto kan dus nu mee op reis!
In 2015 heb ik de cilinderkop laten reviseren en iets laten vlakken zodat de compressie nu gelijk is als die van een Panda 45. Dat wil zeggen dat ik nu van 41 naar 45 PK ben gegaan en daarmee ook het koppel is toegenomen. Dat kon geen kwaad gezien het leeggewicht van 760 kilo (en met alles erin zit je dus al snel tegen de 900 kilo aan)
Veel gereden heb ik er nog niet mee, maar komende zomervakantie ga ik ermee naar Frankrijk. De avonturen zal ik ook hier plaatsen.
Overigens: Dit is dus géén Seat Terra. De Terra was de opvolger van de Trans en is gebaseerd op de Seat Marbella.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.