Saab 9000 CSE 2.0 LPT Anniversary (1997)

autoreview

Saab 9000 CSE 2.0 LPT Anniversary (1997)

Signalement

Uitvoering9000 CSE 2.0 LPT Anniversary
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf116.000 km
KM-stand laatst125.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 119.000 km

Heb terug een saab 9000 gekocht wegens gezinsuitbreiding, heb hiervoor een porsche 924s gehad en daarvoor een saab 9000 2.3 NA 1993 met 50.000km :), en nu terug saab.
Hij heeft een 2.0 lpt doormiddel van chip van een 900 fpt levert hij 185 pk, hij heeft bijna alle opties buiten open dak en elektrisch bediende stoelen, wat hij wel heeft is: anniversary leer met vliegtuiglogo erop, auto airco, cruise control, verwarmde zetels, cd wisselaar, ed
duw in de rug is ongeloofelijk, wegligging is ook super, elk bultje verteert ie goed en ligt redelijk strak in de bochten, ik houd vooral van de luxe die hij heeft en dat voor de zachte prijs van 3000 euro, denk niet dat je een vergelijkbare auto vindt voor die prijs en kwaliteit.
Wat me niet zo bevalt is dat de cd wisselaar geen gekopieerde cd\'s kan afspelen, dan maar gewoon cd\'s kopen ;).
heb de emblemen van de kofferklep gedaan, ziet er veel beter uit nu, lees cleaner, en heb een turbo embleem in grille geplaatst.

verbruik ligt rond de 10L/100 km

PROBLEMEN

  • 126.000 km

6-2-09 zelf onderhoud gedaan, olie ververst, oliefilter en luchtfilter vernieuwd
binnenkort nog de bougies en hij kan er weer tegen

10-02-09 heb de bougies geplaatst, de nieuwe bougies die ik gekocht had hadden alle 4 een foutieve afstelling van de electrode uiteinde van bougie moest 1 mm zijn, 3 stonden op 1,5 mm en 1 stond er volledig tegen, juist gezet op 1mm en gaan met de banaan

19-2-09 auto binnengebracht bij carroserié wegens roest aan voorruit, nu bleek dat de roest zich verspreid had over de hele onderkant van de ruitstijl, kostprijs 606 euro, probleem is ontstaan doordat bij de vorige eigenaar een nieuwe ruit is gemonteerd en daardoor de lak is beschadigt, nu na 3 jaar komt het probleem boven water :(, nieuwe ruit en roest wegnemen.

24-05-09
rechterachter portier sluit niet meer met centrale vergrendeling, motor vervangen van portier, veel voorkomend probleem zie ik op forum van saab. voor 8 euro gekocht op de sloop. nieuw was het 100 euro dacht ik.

30-07-09
koppelingsolie vervangen en ontlucht, kwam veel vuile, zwarte olie uit. doorgespoeld van onder naar boven met spuit van 60cc en darmpje.
nu gaat hij veel beter in versnelling en pedaal is minder hard.
een aanrader.
overmorgen de remolie vervangen en ontluchten.

18-08-09
achterdemper vervangen, de 1ste demper stak er nog op en was een "beetje" aan het roesten

1-09-09

kachelmotor deed verleden week raar, schurend geluid, ben er één van de sloop gaan halen voor 30 euro, maar nu werkt hij weer perfect, raadsel.

07-09-09

heb de 2 silent blocks laten vervangen bij de saab garage (ga normaal nooit naar garage maar nu moet het) zelf kun je ze bijna niet vervangen dus laten doen kosten 130 euro all in, 50 euro voor de 2 rubbers. ze waren namelijk alle 2 3/4 doorgescheurd en ze vangen de trillingen van de motor op dus kan je ze best goed houden of er begint vanalles te scheuren plooien breken.

19-10-09

vandaag naar de keuring geweest, had een beetje schrik voor het srs lampje dat brand doordat ik het origineel stuur terug geplaats heb, buiten een waarschuwing er vlekkeloos door .
ze waren wel een beetje versteld van de km stand 120.000 km (nog maar)
nooit wegdoen zij er ene, zoiets maken ze niet meer en krijg je niet snel kapot, vriendelijk waren ze wel voor één keer

13-03-10
koelvloeistof vervangen, ze zag zo zwart, het was hoog tijd, binnenkort de versnellingsbakolie nog.

29-03-10

heb de olie van de versnellingsbak vervangen, er moet minerale olie van 10w40 in (1,8L) schakelt nu veel beter en bijgeluid uit bak is iets minder.

1 -06-10

de remblokken vooraan zijn zo goed als op, heb er neiuwe gekocht maar moeten nog gemonteerd worden kostprijs 80 euro, ook heeft er ondertussen een marter een vacuumleiding overgebeten, snel vervangen door een nieuwe

chiptuning

  • 125.000 km

Heb verleden week men saab laten, chippen bij iemand van saabforum.nl
Hij zou nu ongeveer 225 pk en 340 Nm moeten hebben, maar dit alleen maar vanaf de 3de versnelling, dit om de koppeling en versnellingsbak te sparen in zen 1 en zen 2de.
de turbodruk bedraagt nu 1.1 bar op zen maximum.
verschil is er zeker, hij is veel explosiever zelfs in 2de waar hij maar lichtjes meer pk's heeft (+-200 pk ) dus tractieproblemen zijn er sowiezo zelfs in 3de versnelling.
ben er zeer tevreden van tot nu toe en hij zou zelfs 0.5 liter zuiniger moeten zijn.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.