Saab 9000 2.0i (1989)

autoreview

Saab 9000 2.0i (1989)

Signalement

Uitvoering9000 2.0i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1989
Jaar van aanschaf1995
KM-stand bij aanschaf298.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Mooi kan ik hem tot op de dag van vandaag maar niet vinden, het wat hoekige model is samen met de Fiat Croma, Lancia Thema (en als ik het goed heb ook de Alfa 164) ontwikkeld, en dat is hem ook aan te zien. Het is dus geen typische Saab om te zien, ook al omdat de contactsleutel op de verkeerde plek zit. De auto is 5 jaar in mijn bezit geweest
Met de jaren groeide de waardering voor deze ruime, comfortabele auto. De vering is eerder comfortabel dan sportief, doet een beetje Frans aan. De stoelen zijn geweldig, en met neergeklapte achterbank paste er een hele motorfiets in (een Honda CB 750 voor de nieuwsgierigen). Met de facelift in 1992 werd het lelijke eendje toch nog een mooie zwaan, maar vanaf het eerste model zat de schoonheid al van binnen.

PROBLEMEN

Op wat problemen met de gasinstallatie (gescheurde slang in het koelsysteem, en een gaatje in het versleten membraan van de verdamper), een paar versleten voorwiellagers bij 325.000 km (tja....) en een nieuwe distributieketting en koppakking bij 390.000 km (och....) heb ik nooit meer dan regulier onderhoud hoeven doen. De voorportieren zijn wat roestgevoelig, dit schijnt te komen doordat bij het tectyleren een holle ruimte achter een balk in het portier vrijwel altijd vergeten wordt. De huidige eigenaar heeft er inmiddels meer dan 550.000 km op gezet, en heeft geen noemenswaardige kosten gehad.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens