Saab 900 Turbo 16 Cabrio (1990)

autoreview

Saab 900 Cabrio
Saab 900 CabrioSaab 900 CabrioSaab 900Saab 900Saab 900Saab 900Saab 900 - interieurSaab 900

Signalement

Uitvoering900 Turbo 16 Cabrio
Versnellingen3, Automaat
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf73.500 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Een geweldige, oude maar zeer stijlvolle auto! We wonen in Hong Kong dus het stuur zit rechts. Zwart met bruin lederen interieur, kap en ramen gaan electrisch open en dicht, electrisch verstelbare spiegels, cruise-control, air-conditioning (ja, erg fout voor een cabriolet, maar het is hier soms heel erg warm) en jawel: electrisch verwarmde stoelen (en het wordt hier nooit kouder dan 16 graden)! Allemaal gemeen goed nu, maar voor een 12 jaar oude auto zeer luxe.

In Hong kong is het gedurende zo’n 9 maanden per jaar prachtig weer met (zeer) hoge temperaturen. Het is dan ook een waar genoegen om met de kap open rond te rijden. Rustig voortkabbelend rondom de stad of door de heuvels. We hadden nooit gedacht dat in een open auto rijden zo heerlijk zou zijn.

Het is een ouderwetse grote turbo (175 PK) die flink tijd nodig heeft om druk op te bouwen, in dit heuvelachtige land moet je daar wel even rekening mee houden. Eenmaal druk opgebouwd heb je plotseling een enorme versnelling. De automaat heeft maar 3 versnellingen wat hier eigenlijk wel handig is: veel smalle bergweggetjes, stad en bijna geen snelweg dus dat voorkomt constant heen en weer schakelen. Zuipt wel benzine!

PROBLEMEN

Niets belangrijks tot nu toe. De remlichten deden het niet, is gerepareerd. Stuurbekrachtiging vloeistof en koelvloeistof heb ik eenmaal bijgevuld, enstige lekkage is niet te ontdekken. Dashboard-verlichting en binnen-verlichting doen het niet, maakt me niets uit. De eerste pot van de twee potten die dit uitlaat systeem heeft is niet in orde: lekt niet maar resulteert in een flinke brom. Maakt me ook niets uit.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.