AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Saab 900 S 2.0i Coupé (1994)
autoreview
2
Signalement
Uitvoering | 900 S 2.0i Coupé |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1994 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 62.500 km |
KM-stand laatst | 109.000 km |
Multi-riem en bovenste spanrol
- 109.000 km
Aan 109000 km, precies 1000 km voor het groot onderhoud, begaf de multi-riem en de bovenste spanrol. Een week ervoor, één van de vriespastilles in het motorblok kapot met koelvloeistofverlies tot gevolg.Tegelijk ook maar join de culasse (koppakking)vervangen. Kostenplaatje(geen Saabgarage): Nieuwe koppakking, alle vriespastilles vervangen, collectorpakking, nieuwe multi-riem en spanrol, smeren, koelvloeistof :900€
Heb Saab aangeschaft aan km-stand 62500, dit was eigenlijk eerste groot onderhoud en had tot nog toe geen andere defecten.
7,0
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Autotest
Saab 900 Coupé 2.0 (1996)
Nieuws
Nissan Qashqai e-Power: elektrisch rijden 'met bereik van een diesel'
Nieuws
Volvo EX60: elektrisch alternatief XC60 is eerste Volvo op nieuw platform
Nieuws
'BYD trapt op de rem, minder snel uitbreiden dan verwacht'
Nieuws