AutoWeek 3 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 3 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Saab
  • 900 Coupé
5

autoreview

Saab 900 S 2.0i Coupé (1996) #2

Anoniem
  • Review
9 september 2007 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering900 S 2.0i Coupé
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf225.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 8 september 2007

Ik reed voorheen een Ford Escort en dat voelde als een koekblik. Een vriendin van me reed al geruime tijd Saab en was er zeer tevreden over. Dit deed mij besluiten om eens naar Saab te gaan kijken. Ik wilde persé een hatchback omdat dit mij zeer goed voldeed bij de Ford Escort.

Eerst ben ik op Autoweek My review gaan kijken naar de gebruikerservaringen van andere Saab bezitters. Ergens had ik verwacht dat Saab een obscuur merk was met obscure gebreken, maar uit de reviews bleek dat Saab best wel positief beoordeeld werd.

Dit is mijn huidige Saab die ik sinds 1 maand in mij bezit heb.
Het is een wereld van verschil met mijn archetype Ford Escort en ik ben er nu behoorlijk content mee. Tegelijkertijd ben ik een realist en weet dat er nog veel zaken aan vernieuwd moeten worden en dat is een prijzige aangelegenheid.

PROBLEMEN

  • 8 september 2007

Problemen:

- remschijven voorwielen waren krom ( heb ik afgelopen weekend vervangen )
- wielen zijn uitgebalanceerd en uitgelijnd.
- uitlaat is lek; wordt komende week vervangen ( 750 euro ex. de katalysator )
- Saab embleem motorkap was weg en pookknop was gescheurd. Deze heb ik vervangen met nieuwe onderdelen.
- Gaskabel moest behoorlijk ingekort worden.

Positief:
De zwarte lak ziet er zo fantastisch uit, dat je de auto echt geen 11 jaar zou geven.
Dit heb ik bij meer Saab 900’s aangetroffen. Ik hoop dat ze deze kwaliteit lak ook bij de nieuwe Saab modellen hebben doorgevoerd, want misschien wil ik volgend jaar een nieuwer type kopen.
Hij stuurt heel scherp en dat is bijzonder prettig.
Elektrische ramen en schuifdak werken uitstekend.
Het verbruik is gemiddeld 1:10 ( Euro 95 )
Voor de rest heb je het gevoel dat je in een solide auto rijdt... erg prettig.

*Update 17-09-2007*
Afgelopen zaterdag de uitlaat vervangen.
De vorige eigenaar had er blijkbaar geen rooie cent voor over, want die heeft een aantal delen met kunst en vliegwerk vervangen / gerepareerd ( amateuristisch )
Het flexibele deel hoorde absoluut niet onder een Saab thuis.
Ik heb de nieuwe uitlaat eerst met hittebestendige verf gespoten, zodat de roest een jaartje of 2 langer wegblijft. Daarna de uitlaat gemonteerd en de auto van de brug gehaald. Vervolgens hoorde ik tot mijn schrik dat de uitlaat nog lekker klonk als voorheen. Een tube uitlaatkit bood uitkomst: alle verbindingen met dat spul ingesmeerd en daarna zat het potdicht!

Onderwijl heb ik onderkant van de auto goed kunnen inspecteren en alleen wat oppervlakkige roest aangetroffen. Deze plekken heb ik met tectyl behandeld en daarmee is de auto ’winterklaar’.

*Update 08-10-2007*
Vorige week reed ik avonds op een snelweg in het zuiden des lands toen ineens al het verkeer naar een parkeerplaats gedirigeerd werd. Ik moest echt bovenop de rem staan om geen botsing te veroorzaken. Iedereen moest een blaastest ondergaan. Na deze ongegronde controle reed ik verder en hoorde onmiddelijk een ’piep’ die ik nog niet eerder gehoord had. De volgende dag met de auto naar een plaatselijke beun gereden en de Saab aldaar op de autobrug gezet. We constateerden dat de remblokjes continue contact maakten met de remschijf. Remklauw uit elkaar gehaald en eens goed schoongemaakt; een hoop roest! Ook de remschijf even goed behandeld en daarna weer in elkaar gezet en de piep was weg! Binnenkort ga ik de remschijven blokken vervangen.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Saab 900
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Cabrio 2.0 Turbo 16 Leer,16Inch,Cv,Electr.ramen Bj 1987 Apk 07-2021

    Saab 900 Cabrio 2.0 Turbo 16 Leer,16Inch,Cv,Electr.ramen Bj 1987 Apk 07-2021

    • 1987
    • 360.944 km

    € 6.450

    2.0 Turbo SE Cabrio

    Saab 900 2.0 Turbo SE Cabrio

    • 1996
    • 292.148 km

    € 2.250

    Cabrio 2.0 Turbo SE LEDER / AIRCO / 125000 KM / 1999

    Saab 900 Cabrio 2.0 Turbo SE LEDER / AIRCO / 125000 KM / 1999

    • 1995
    • 125.949 km

    € 4.999

Meer Saab 900 occasions

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Saab 900 specificaties
  • Saab 900 occasions
  • Saab 900 video's
Advies en informatie
  • Saab 900 tests
  • Saab 900 gebruikersreviews
  • Saab 900 index
PREMIUM
Audi Cabriolet vs. Saab 900 Cabriolet - Occasion dubbeltest

Audi Cabriolet vs. Saab 900 Cabriolet - Occasion dubbeltest

Anders dan de deels ontmantelde verkeersvliegtuigen op het platform van Twente Airport hebben...

Lees meer
 

Saab 900 reviews

  • Review
    Saab 900 SE 2.5i V6 Coupé (1996)

    Saab 900 SE 2.5i V6 Coupé (1996)

    9
    • 26 december 2018
  • Review
    Saab 900 S 2.0i Coupé (1996)

    Saab 900 S 2.0i Coupé (1996)

    7
    • 24 oktober 2012
  • Review
    Saab 900 S 2.0i Turbo Coupé (1996)

    Saab 900 S 2.0i Turbo Coupé (1996)

    1
    • 14 mei 2011
  • Review
    Saab 900 S 2.0i Coupé (1994)

    Saab 900 S 2.0i Coupé (1994)

    2
    • 22 januari 2010
  • Review
    Saab 900 S 2.0i Coupé (1995)

    Saab 900 S 2.0i Coupé (1995)

    2
    • 12 december 2008
  • Review
    Saab 900 S 2.0i Coupé (1996) #2

    Saab 900 S 2.0i Coupé (1996) #2

    5
    • 8 september 2007
  • Review
    Saab 900 S 2.0i Coupé (1994)

    Saab 900 S 2.0i Coupé (1994)

    • 11 augustus 2007
meer reviews
Saab 900 2.0i-16 Forty – 1990 – +/- 715.000 km - Klokje Rond

Saab 900 2.0i-16 Forty – 1990 – +/- 715.000 km - Klokje Rond

Begin 2019 stond ook een Saab 900 centraal in Klokje Rond. Die zag er van de buitenkant nog...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • PREMIUM
    Audi Cabriolet vs. Saab 900 Cabriolet - Occasion dubbeltest

    Audi Cabriolet vs. Saab 900 Cabriolet -...

    • 8 december 2020
  • Review
    Saab 900 SE 2.0i Turbo Cabriolet (1996)

    Saab 900 SE 2.0i Turbo Cabriolet (1996)

    2
    • 11 juni 2020
  • Saab 900 2.0i-16 Forty – 1990 – +/- 715.000 km - Klokje Rond

    Saab 900 2.0i-16 Forty – 1990 – +/- 715.000...

    • 6 januari 2020
  • Review
    Saab 900i 16 (1991)

    Saab 900i 16 (1991)

    6
    • 3 januari 2020
  • Review
    Saab 900i 16 (1989)

    Saab 900i 16 (1989)

    4
    • 19 september 2019
  • Review
    Saab 900 SE 2.0i Cabriolet (1997)

    Saab 900 SE 2.0i Cabriolet (1997)

    3
    • 2 augustus 2019
  • Review
    Saab 900 Turbo 5 (1982)

    Saab 900 Turbo 5 (1982)

    4
    • 13 januari 2019
Merk
Merk
  • Review
    Saab 96 (1973)

    Saab 96 (1973)

    9
    • 11 januari 2021
  • Review
    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 150pk Vector (2006)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 150pk Vector...

    6
    • 2 januari 2021
  • PREMIUM
    Audi Cabriolet vs. Saab 900 Cabriolet - Occasion dubbeltest

    Audi Cabriolet vs. Saab 900 Cabriolet -...

    • 8 december 2020
  • Review
    Saab 9-5 Sport Sedan 2.3t Vector Sport (2007)

    Saab 9-5 Sport Sedan 2.3t Vector Sport...

    4
    • 18 november 2020
  • Review
    Saab 9-3 Coupé SE Aero 2.0 Turbo (1999)

    Saab 9-3 Coupé SE Aero 2.0 Turbo (1999)

    2
    • 30 september 2020
  • Autonieuws
    In het Wild: Saab 96 V4 De Luxe (1968)

    In het Wild: Saab 96 V4 De Luxe (1968)

    53
    • 12 augustus 2020
  • Review
    Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Norden Limited (2010)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Norden Limited...

    8
    • 11 juli 2020

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep