Saab 9-3 Coupé SE 2.0 t (1999)

autoreview

Saab 9-3 Coupé SE 2.0 t (1999)

Signalement

Uitvoering9-3 Coupé SE 2.0 t
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf225.700 km
KM-stand laatst267.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 267.000 km

Mijn tweede Saab

Na een 9-3 ('99) 2.0i nu eentje met turbo. De 2.0 met 154 pk sterke lpt-motor. De auto rijdt op G3 met onderbouwinstallatie. Super, met een iets verhoogde kofferbakvloer is er nog plenty ruimte over.

De auto is een SE met leer, dus alle opties aanwezig. En na tien jaar en 260.000 kilometer werken ze ook allemaal nog. Vorige eigenaar heeft dan ook niet bezuinigd op onderhoud, heel belangrijk bij een Saab. De koprevisie (1500 euro) is bijvoorbeeld al gedaan.

Ik ben van plan zeker een jaar (35.000 kilometer) met de auto te rijden. De eerste 10.000 zitten er al op. Echt een feest. De motor is behoorlijk vlot en dankzij het verlaagde onderstel stuurt de auto behoorlijk strak.

Verder is het een echte Saab. Lekkere stoelen (als je niet te groot bent), solide onderstel en krachtige remmen. Nadelen zijn er ook. De onderhoudskosten zijn niet mals. Saab is in onderhoud duurder dan Mercedes, volgens mij is alleen BMW duurder. Als je dus aan de beurt bent, dan ben je dat ook goed.

-> Styling
Voor mij is deze generatie 9-3 nog een echte Saab. Mooier zijn ze daarna niet meer gemaakt.

-> Opbergen
Opbergen is gewoon knudde. Buiten kleine deurvakken is er bijna geen opbergplek.

-> Comfort
Blijft wennen aan de raambediening in het midden. Verder super, zeker omdat je bij Saab alles naar eigen wens kunt instellen (zoals starttempratuur airco, etc).

-> Rijden
Heerlijk, stille auto -geen afrolgeluid-, echte kilometervreter. Beetje als Mercedes, mist de sportiviteit van merken als Alfa of BMW.

-> Motor
Als je een Saab koopt, neem een turbo. Ik smile er iedere dag door. En hiervoor (2.0i zonder turbo) was er echt vermogen te weinig.

-> Kofferruimte
Bijna 500 liter, need I say more?

PROBLEMEN

  • 267.000 km

-Stotteren op LPG (wordt nog naar gekeken)
-Schokbrekers vervangen


UPDATE

-Inmiddels met de auto naar de wintersport geweest. No problems at all. Behalve het verbruik dan. 1 op 6,6 (Gas, Autobahn), icm de 40 liter (netto) gastank rijd je van pomp naar pomp.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.