Saab 9-3 Cabriolet Aero 2.0 Turbo (2003)

autoreview

Saab 9-3 Cabriolet
Saab 9-3 CabrioletSaab 9-3 CabrioletSaab 9-3 CabrioletSaab 9-3 CabrioletSaab 9-3 CabrioletSaab 9-3 CabrioletSaab 9-3 CabrioletSaab 9-3 Coupé - interieur

Signalement

Uitvoering9-3 Cabriolet Aero 2.0 Turbo
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf20.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Dé Saab 93 2.0 HPT AERO Cabriolet 2003

Turbo
Dat is het eerste woord wat in mij opkomt wanneer we het hebben over de Saab 93 2.0Turbo Aero 205 PK Cabriolet. Het is metaforisch te zeggen dat het een leeuw is die getemd moet worden door een leeuwentemmer die veel plezier heeft in zijn werk.
De krachtexplosie, die door de hogedruk-turbo boven de 4000 toeren vrij komt is geweldig. Aan het acceleratie vermogen lijkt geen einde te komen wanneer je een kick-down geeft boven de 120 km/h, kortom: Een geweldige ervaring!

De auto is uitgevoerd met traction control, echter is hier af en toe weinig van te merken. Middels het sportonderstel heeft de auto een prima wegligging. Dit ten opzichte van mijn andere Saab 93 Lpt S Luxury 2000, welke naar mijn gevoel veel overhelt in het echte bochtenwerk. ( Dit is ook meer een echte zakenauto voor echt comfort ).

Rijcomfort
Wat betreft het rijcomfort is weinig aan te merken, behalve dan dat de 17 inch Aero Velgen wel echte spoorzoekers zijn. Maar een Aero-rijder deinst hier niet voor terug.
Verder is de auto stugger in de vering, dit komt door het sportonderstel.
Bij hogere snelheden is het met de kap geopend heel goed te rijden. De stoelverwarming in combinatie met de normale verwarming resulteert in een prima comfort. Het windscherm achter de twee bestuurdersstoelen is wel een aanrader. De wind schiet door de hoge raamlijn ruimschoots over het hoofd, dit is bij andere cabrio’s wel anders. Daarbij komt dat met deze auto als zakelijke rijder ook nog rustig gereden kan worden.

Interieur
Het interieur is sportief te noemen. Het dashboard is uitgevoerd met een Carbon-look. Wat het interieur een sportief uiterlijk geeft. Het TURBO embleem in de stoelen maakt een zeer stoere indruk. De lendesteunen zijn ruim voldoende, ook voor de wat bredere mensen zijn ze geen sta in de weg en zorgen voor een fijne zit. De voorstoelen zijn elektrisch verstelbaar en zo goed af te stemmen op ieders wens, met geheugenfunctie.
De Geluidsinstallatie is zeer goed, de auto is uitgevoerd met 6 speakers, zodat ook tijdens het rijden met kap open op de autobaan nog muziek te horen is.

Exterieur
De voorspoilers onder de bumper zorgen ervoor dat de Aero in de achteruitkijkspiegel van andere auto’s een uitdagende indruk geeft. De achterspoiler op de kont zorgt ook voor een stoere look. Wel lijkt de Cabrio Aero van achter een beetje hoog op zijn poten te staan, wat hem weer klein maakt…..

Waarom “Oud Model” aangeschaft en niet het nieuwe model? Dit heeft in eerste instantie te maken met het motorgeluid. Het geluid van de nieuwe modellen vind ik persoonlijk niet mooi, die klinken als een opgevoerde grasmaaier. Dit in tegenstelling tot dit motorgeluid, waar een echte 2.0 liter gromt.

Kortom: Het is een fantastische auto, waarin je zowel voor zakelijk/ dagelijks gebruik ontspannen in kunt rijden als sportief in kunt rijden, waarbij veiligheid hoog in het vaandel staat.

PROBLEMEN

Er hebben zich geen problemen voorgedaan. Gelukkig!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.