Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Saab
  • 9-3 Cabriolet

Saab 9-3 Cabriolet Aero 2.0 Turbo (2003)

autoreview

1
Saab 9-3 Cabriolet Aero 2.0 Turbo (2003)
Saab 9-3 Cabriolet Aero 2.0 Turbo (2003)Saab 9-3 Cabriolet Aero 2.0 Turbo (2003)Saab 9-3 Cabriolet Aero 2.0 Turbo (2003)Saab 9-3 Cabriolet Aero 2.0 Turbo (2003)Saab 9-3 Cabriolet Aero 2.0 Turbo (2003)Saab 9-3 Cabriolet Aero 2.0 Turbo (2003)Saab 9-3 Cabriolet Aero 2.0 Turbo (2003)Saab 9-3 Cabriolet Aero 2.0 Turbo (2003)
Anoniem
  • Gebruikersreview
18 april 2005 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering9-3 Cabriolet Aero 2.0 Turbo
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf20.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 17 april 2005

Dé Saab 93 2.0 HPT AERO Cabriolet 2003

Turbo
Dat is het eerste woord wat in mij opkomt wanneer we het hebben over de Saab 93 2.0Turbo Aero 205 PK Cabriolet. Het is metaforisch te zeggen dat het een leeuw is die getemd moet worden door een leeuwentemmer die veel plezier heeft in zijn werk.
De krachtexplosie, die door de hogedruk-turbo boven de 4000 toeren vrij komt is geweldig. Aan het acceleratie vermogen lijkt geen einde te komen wanneer je een kick-down geeft boven de 120 km/h, kortom: Een geweldige ervaring!

De auto is uitgevoerd met traction control, echter is hier af en toe weinig van te merken. Middels het sportonderstel heeft de auto een prima wegligging. Dit ten opzichte van mijn andere Saab 93 Lpt S Luxury 2000, welke naar mijn gevoel veel overhelt in het echte bochtenwerk. ( Dit is ook meer een echte zakenauto voor echt comfort ).

Rijcomfort
Wat betreft het rijcomfort is weinig aan te merken, behalve dan dat de 17 inch Aero Velgen wel echte spoorzoekers zijn. Maar een Aero-rijder deinst hier niet voor terug.
Verder is de auto stugger in de vering, dit komt door het sportonderstel.
Bij hogere snelheden is het met de kap geopend heel goed te rijden. De stoelverwarming in combinatie met de normale verwarming resulteert in een prima comfort. Het windscherm achter de twee bestuurdersstoelen is wel een aanrader. De wind schiet door de hoge raamlijn ruimschoots over het hoofd, dit is bij andere cabrio’s wel anders. Daarbij komt dat met deze auto als zakelijke rijder ook nog rustig gereden kan worden.

Interieur
Het interieur is sportief te noemen. Het dashboard is uitgevoerd met een Carbon-look. Wat het interieur een sportief uiterlijk geeft. Het TURBO embleem in de stoelen maakt een zeer stoere indruk. De lendesteunen zijn ruim voldoende, ook voor de wat bredere mensen zijn ze geen sta in de weg en zorgen voor een fijne zit. De voorstoelen zijn elektrisch verstelbaar en zo goed af te stemmen op ieders wens, met geheugenfunctie.
De Geluidsinstallatie is zeer goed, de auto is uitgevoerd met 6 speakers, zodat ook tijdens het rijden met kap open op de autobaan nog muziek te horen is.

Exterieur
De voorspoilers onder de bumper zorgen ervoor dat de Aero in de achteruitkijkspiegel van andere auto’s een uitdagende indruk geeft. De achterspoiler op de kont zorgt ook voor een stoere look. Wel lijkt de Cabrio Aero van achter een beetje hoog op zijn poten te staan, wat hem weer klein maakt…..

Waarom “Oud Model” aangeschaft en niet het nieuwe model? Dit heeft in eerste instantie te maken met het motorgeluid. Het geluid van de nieuwe modellen vind ik persoonlijk niet mooi, die klinken als een opgevoerde grasmaaier. Dit in tegenstelling tot dit motorgeluid, waar een echte 2.0 liter gromt.

Kortom: Het is een fantastische auto, waarin je zowel voor zakelijk/ dagelijks gebruik ontspannen in kunt rijden als sportief in kunt rijden, waarbij veiligheid hoog in het vaandel staat.

PROBLEMEN

  • 17 april 2005

Er hebben zich geen problemen voorgedaan. Gelukkig!

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Saab 9-3? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Saab 9-3
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t Linear Airco, Cruise Control, Trekhaak, NAP

    Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t Linear Airco, Cruise Control, Trekhaak, NAP

    • 2003
    • 299.621 km

    € 944

    Saab 9-3 Cabrio 2.0t Anniversary

    Saab 9-3 Cabrio 2.0t Anniversary

    • 2003
    • 372.123 km

    € 2.950

    Saab 9-3 2.0t | Airco | Cruise control | 15´´ Velgen | Dealeronderhouden

    Saab 9-3 2.0t | Airco | Cruise control | 15´´ Velgen | Dealeronderhouden

    • 2000
    • 184.405 km

    € 2.950

Meer Saab 9-3 occasions

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Saab 9-3 specificaties
  • Saab 9-3 occasions
  • Saab 9-3 video's
Advies en informatie
  • Saab 9-3 tests
  • Saab 9-3 gebruikersreviews
  • Saab 9-3 index
PREMIUM
Audi Cabriolet vs. Saab 900 Cabriolet - Occasion dubbeltest

Audi Cabriolet vs. Saab 900 Cabriolet - Occasion dubbeltest

Anders dan de deels ontmantelde verkeersvliegtuigen op het platform van Twente Airport hebben...

Lees meer
 

Saab 9-3 reviews

  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition (2003)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition...

    1
    • 5 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 t (1999)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 t (1999)

    4
    • 25 april 2020
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 t Anniversary (2003)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 t Anniversary...

    4
    • 24 maart 2020
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet SE Aero 2.0 Turbo (2000)

    Saab 9-3 Cabriolet SE Aero 2.0 Turbo (2000)

    3
    • 1 juni 2019
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 t Anniversary (2003)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 t Anniversary...

    6
    • 14 januari 2019
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 (1999)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 (1999)

    3
    • 26 januari 2018
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo (2001)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo (2001)

    2
    • 13 mei 2017
meer reviews
Klokje Rond - Saab 9-3 cabriolet

Klokje Rond - Saab 9-3 cabriolet

52

Het huidige Saab mag dan aan een zijden draadje hangen, liefhebbers van het merk zijn er nog...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition (2003)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition...

    1
    • 5 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    7
    • 6 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 120pk Linear (2010)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 120pk Linear...

    3
    • 31 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Coupé 2.0 t Euro Edition (2002)

    Saab 9-3 Coupé 2.0 t Euro Edition (2002)

    • 18 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    2
    • 26 februari 2021
  • Saab 9-3 Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch - Op de Rollenbank

    Saab 9-3 Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch...

    • 4 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 150pk Vector (2006)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 150pk Vector...

    7
    • 2 januari 2021
Merk
Merk
  • Achtergrond
    Een Tesla-accu voor een Saab Sonett: verder leven als EV

    Een Tesla-accu voor een Saab Sonett: verder...

    60
    • 17 april 2022
  • Saab 9000 Turbo 16 - Op de Rollenbank

    Saab 9000 Turbo 16 - Op de Rollenbank

    49
    • 6 april 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition (2003)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition...

    1
    • 5 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Sport Estate 2.3 Turbo Aero (2006)

    Saab 9-5 Sport Estate 2.3 Turbo Aero (2006)

    5
    • 3 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2004)

    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2004)

    1
    • 29 januari 2022
  • Nieuws
    Saab staat weer te koop

    Saab staat weer te koop

    27
    • 19 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 2.3 t Linear (2001)

    Saab 9-5 2.3 t Linear (2001)

    2
    • 14 oktober 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden