Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Linear (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 9-3 Cabriolet 2.0t Linear |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 21.500 km |
KM-stand laatst | 91.100 km |
ERVARINGEN
- 91.100 km
Auto is in het bezit van mijn vrouw. Na een wat mindere ervaring met het oude model gaan kijken naar het nieuwe model. De styling van het oude model sprak me erg aan, echter vielen me de rij-eigenschappen van het oude model erg tegen.
Deze auto gekocht met ’kop eraf’. De auto was op het moment van de aankoop 9 maanden oud. Omdat mijn vrouw erg weinig kilometers maakt leek me dit een prima optie. Meteen daarna de auto meegenomen naar een weekendje Belgie: Geweldig!
De auto is uitgevoerd in zwart metallic lak, zwart leer en aluminium afwerking op het dashboard. Verder alle opties aanwezig: electrisch dak, stoelverwarming, sportstoelen, 17’ velgen, automaat, tiptronic op het stuur, metallic lak, regensensor, automatische lichtschakeling, climate control, cd speler... het zit er allemaal op. Leuke gadget is het via afstandbediening te openen dak.
De nieuwe Saab Cabriolet is een enorme verbetering ten opzichte van het oude model. De wegligging is stukken beter, de auto stuurt lichter, remmen zijn krachtiger en bovendien is het zicht rondom sterk verbeterd. Ook is de gehele afwerking stukken beter, en van binnen rammelt niet meer. Ook de automaat doet veel beter zijn werk.
Vermogen is minder dan bij de vorige Saab, maar ik mis niks. De motor met 175PK is meer dan voldoende in een auto als deze. Mocht je meer vermogen willen, kan er altijd nog bijgechipt worden (1.8t, 2.0t, 2.0T allemaal dezelfde motor...).
UPDATE 28 Aug. 2008 / 91.100 km:
De auto bevalt nog steeds prima, en is in de zomermaanden vaak open bereden. De auto is voor een korte beurt bij BNL-Cars geweest. Deze service is absoluut aan te bevelen. De saab is nog in prima conditie. Het verbruik van de auto valt mij echter tegen. Zeker bij een wat sportievere rijstijl vliegt het verbruik omhoog. Gezien het rijgenot geen rede om de auto te verkopen. Op naar de 100.000 km.
PROBLEMEN
- 91.100 km
22.500: remmen piepen. Bleek een fabricage-fout te zijn in de bij aflevering nieuw gemonteerde remschijven. Is onder het genot van een bak koffie meteen gratis vervangen.
78.000: remmen piepen wederom. De auto is hiervoor een middag bij BNL-Cars teruggeweest en het probleem is wederom gratis verholpen, ondanks dat het garantietermijn al verlopen was. Klasse!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.