Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Saab
  • 9-3 Cabriolet

Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero (2004)

autoreview

2
Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero (2004)
Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero (2004)Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero (2004)Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero (2004)Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero (2004)Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero (2004)Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero (2004)Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero (2004)Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero (2004)
hellen
  • hellen6
  • Gebruikersreview
21 mei 2015 om 21:19
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf310.000 km
KM-stand laatst321.000 km
Lezerswaardering: 68%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gokje

  • 312.000 km
  • 21 mei 2015

Na 4 zeer goede seizoenen met het oudere model gereden te hebben besloten om een Aero aan te schaffen van het nieuwere model.
De vorige Saab was mij uitstekend bevallen ,bijna geen kosten.
Alleen een beurtje en wat slijtdelen en dat was het.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik de auto alleen in de lente/zomer bereed.Echt een hobby auto
Maar iets nieuws is altijd leuk dus op zoek gegaan naar een andere.
Het moest een automaat zijn ,Aero uitvoering zwart en 2 kleuren leer
Ik ben bij verschillende auto s wezen kijken en ervan overtuigd geraakt dat een importauto het niet moest worden.
Zelfs bij dealers wordt er gerommeld met KM standen.
Ik had mijzelf een budget van 15000 euro gegeven ,
Toen kwam deze op mijn pad.
MAAR 310000 KM!
Hij koste echter minder dan de helft van mijn budget en zag er prachtig uit,en precies zoals ik de auto wilde.
Alle opties EN Hirsch getuned.
Alle onderhouds beurten waren bij de Saab dealer uitgevoerd en alles werkte perfect.
Nog meer ben ik van de kwaliteit van Saab onder de indruk geraakt en nog meer ervan overtuigd dat het geen import auto moest worden.
Als je deze auto 150000 km terugdraaid moet je van goede huize komen om dit te zien.
Wat lage inruilprijs voor mijn oude Saab , maar de marge lag niet hoog op de Aero.
Het gaat er toch om wat je moet bijbetalen.
En mensen aan de deur had ik geen zin in.
Dus de deal gesloten en de Aero meegenomen.
Wat een wagen en ongeloofelijk veel kracht.Zeer sil zijdezacht schakelen ,onvoorstelbaar met deze kmstand
Er zijn echt nog niet veel paarden naar het slachthuis.
Over de onderhoudskosten kan ik nog niets zeggen na 1000km maar ik verwacht geen vreemde dingen.
De dealer opgebeld waar hij in onderhoud was geweest en die bevestigde dat de auto altijd zonder op kosten te letten perfect was bij gehouden.
De remmerij was pas nog helemaal gereviseerd.
Het benzine verbruik valt mee 1 op 10,5'
Ik pas de review aan op het einde van het cabrioseizoen

No problem

  • 318.000 km
  • 27 augustus 2015

Na 7000 km rijd de Saab nog steeds perfect.
Alles blijft goed functioneren en er hebben zich 0 problemen gemeld.
Het benzine verbruik valt erg mee,gem 1 op 11,8.
Als ik het gas intrapt lukt1 op 7 ook...
Het cabrio seizoen loopt op zijn laatste benen.
over een paar weken wordt de saab weer geschorst.
Het enige wat ik veranderd heb aan de saab zijn de banden.
Er zaten goedkope banden(Meriva) onder.
Dit waren de winter banden.Ik dacht laat maar zitten want ik rij over het algemeen rustig.
Dat is dus geen goed plan.De traction control greep in als ik 100 km per uur reed en snel wilde inhalen.
Het grote vermogen kunnen de banden niet aan en gaan zelfs het deze snelheid doorslippen.
Er zit nu vredestein onder , prima hoge snelheids banden voor 125 euro incl montage per stuk.
Ik heb 230 km p/u gereden en de auto hield keurig het goede spoor zonder trillingen.
Over het algemeen ben ik een auto snel zat.
Deze niet.
Uiterst comfortabel, betrouwbaar en duurzaam.
Ik kan alleen maar zeggen:zoek je een mooie goede en zeer betaalbare cabriolet koop er snel 1 voordat ze uitverkocht zijn.
Tip: GEEN import ,beter een Nederlandse met een hogere km stand goed onderhouden dan een Saab waarvan je eigenlijk niet weet hoeveel er werkelijk op staat.
De gebruikers sporen van mijn auto zijn bij deze km stand minimaal,dus als je er 1 vind met 150000 km zal hij als nieuw moetn zijn.

nieuw seizoen

  • 318.000 km
  • 10 april 2016

Na 7 maanden stil gestaan te hebben accu erin en starten.
de startmotor draaide 1 maal rond en de auto liep direct als een naaimachine.
Wat een kwaliteit.
De garage die ik gebruik is niet echt een box.
Het is een grote schuur waar veel wilde katten rond lopen.Om het dak te beschermen heb ik een laken met punaises gemaakt die ik op het dak leg.
Anders is het de perfecte hangmat voor deze diertjes.
Maar ze lopen en slapen wel op de lak.De auto zag er niet uit.Het leek wel of hij 10 jaar had stil gestaan.
even wassen en poetsen was het devies.
Een afspraak gemaakt bij mijn vaste garage voor de apk en rijden maar weer.
Mijn garage heeft de auto na een korte inspectie afgemeld.
Er was niets waar er op aan te merken viel.
De APK meester was onder de indruk dat een auto met zo een km stand in deze conditie kon zijn.
Dit weekend touren, heerlijk.
Verder eigenlijk geen bijzonderheden.
Er gaat deze week nieuwe Castrol syntetic oil in filters en dan maar weer kijken hoe de Saab zich houd dit seizoen.

Aan de beurt

  • 318.000 km
  • 24 april 2016

Nadat de auto weer APK gekeurd was kwam ik er achter dat de airco niet meer werkte.
De auto naar de vak garage gebracht en direct een grote beurt erbij.
Ik wilde ook de koelvloeistof,remvloeistof en alle filters die in de auto zitten vervangen hebben,ik wil de auto in concours staat houden.
Ook alle kleine parkeer deukjes eruit laten lepelen.
Bij elkaar een kleine 2000 euro.
De auto staat er echter weer prachtig bij.
En is nu klaar voor het nieuwe seizoen.
Nu het weer nog

Afscheid

  • 321.000 km
  • 17 juli 2016

Aan alle goede dingen komen een eind.
Ik wilde al heel lang een Porsche bezitten.En die heb ik gekocht
Ik kan maar in 1 auto tegelijk rijden en 2 van deze dure jongens in de belasting verzekering vond ik te gek.
Ik heb de Saab verkocht aan een collega.
Doe ik normaal nooit omdat ik altijd angst heb iets te verkopen wat misschien stuk gaat.
Ik heb echter zoveel vertrouwen in deze auto dat ik het gedaan heb met de afspraak dat ik er nooit op aangekeken wordt.
k heb een Boxter S gekocht, een totaal andere auto.
Ik moet er ook flink aan wennen.
De Saab was zo heerljk comfortabel..Zuiniger en groter.
Plus dat het onderhoud veel goedkoper is.
Ik wens mijn college nog veel veilige kilometers met deze fantastische auto

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Saab 9-3? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Saab 9-3
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Business Automaat Youngtimer

    Saab 9-3 Sport Estate 1.8t Business Automaat Youngtimer

    • 2007
    • 104.082 km

    € 10.950

    Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t Vector |PDC|Clima|17"|

    Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t Vector |PDC|Clima|17"|

    • 2003
    • 211.942 km

    € 2.950

    Saab 9-3 Cabrio 1.8t Vector | NL-auto | Youngtimer! | Stoelverwarming | Climate control | Trekhaak |

    Saab 9-3 Cabrio 1.8t Vector | NL-auto | Youngtimer! | Stoelverwarming | Climate control | Trekhaak |

    • 2005
    • 179.914 km

    € 11.450

Meer Saab 9-3 occasions

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Saab 9-3 specificaties
  • Saab 9-3 occasions
  • Saab 9-3 video's
Advies en informatie
  • Saab 9-3 tests
  • Saab 9-3 gebruikersreviews
  • Saab 9-3 index
PREMIUM
Audi Cabriolet vs. Saab 900 Cabriolet - Occasion dubbeltest

Audi Cabriolet vs. Saab 900 Cabriolet - Occasion dubbeltest

Anders dan de deels ontmantelde verkeersvliegtuigen op het platform van Twente Airport hebben...

Lees meer
 

Saab 9-3 reviews

  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2007)

    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2007)

    2
    • 3 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Vector (2007)

    Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Vector (2007)

    2
    • 14 juni 2020
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2004)

    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2004)

    4
    • 12 november 2018
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero (2004)

    Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero (2004)

    2
    • 21 mei 2015
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector (2004)

    Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector (2004)

    1
    • 30 maart 2014
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero (2005)

    Saab 9-3 Cabriolet 2.0 Turbo Aero (2005)

    1
    • 18 juni 2011
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector (2004)

    Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector (2004)

    3
    • 29 september 2010
meer reviews
Saab 9-3 Cabriolet Aero 2.0 Turbo – 2000 – 382.680 km - Klokje Rond

Saab 9-3 Cabriolet Aero 2.0 Turbo – 2000 – 382.680 km - Klokje Rond

Jip van Smeerdijk werkt als vliegtuigmonteur en staat op het punt om zijn vliegbrevet te halen....

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Saab 9-3 Cabriolet Aero 2.0 Turbo – 2000 – 382.680 km - Klokje Rond

    Saab 9-3 Cabriolet Aero 2.0 Turbo – 2000...

    • 15 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2007)

    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2007)

    2
    • 3 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition (2003)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition...

    1
    • 5 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    8
    • 6 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 120pk Linear (2010)

    Saab 9-3 Sport Estate 1.9 TiD 120pk Linear...

    3
    • 31 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Coupé 2.0 t Euro Edition (2002)

    Saab 9-3 Coupé 2.0 t Euro Edition (2002)

    • 18 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2008)

    2
    • 26 februari 2021
Merk
Merk
  • Saab 9-3 Cabriolet Aero 2.0 Turbo – 2000 – 382.680 km - Klokje Rond

    Saab 9-3 Cabriolet Aero 2.0 Turbo – 2000...

    • 15 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2007)

    Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Vector (2007)

    2
    • 3 augustus 2022
  • Achtergrond
    Een Tesla-accu voor een Saab Sonett: verder leven als EV

    Een Tesla-accu voor een Saab Sonett: verder...

    60
    • 17 april 2022
  • Saab 9000 Turbo 16 - Op de Rollenbank

    Saab 9000 Turbo 16 - Op de Rollenbank

    49
    • 6 april 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition (2003)

    Saab 9-3 Cabriolet SE 2.0 Turbo Sport Edition...

    1
    • 5 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Sport Estate 2.3 Turbo Aero (2006)

    Saab 9-5 Sport Estate 2.3 Turbo Aero (2006)

    5
    • 3 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2004)

    Saab 9-5 Estate 2.3 Turbo Aero (2004)

    1
    • 29 januari 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden