Rover 75 2.0 V6 Club (2001)

autoreview

Rover 75
Rover 75Rover 75Rover 75Rover 75Rover 75Rover 75Rover 75 - interieur

Signalement

Uitvoering75 2.0 V6 Club
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2001
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De rover 75 2.0 v6 was een auto die mij bijzonder aantrekkelijk leek. Ik heb de auto dan ook gekocht na een proefritje van een minuut of 20. De eerste 40.000 km\'s heeft de auto mij nooit in de steek gelaten en was het relaxed cruisen. Het enige gemis was wat kracht onderin het toerenbereik. Bij de 50.000 km\'s begon de auto wat pronlemen te geven: een kapotte zuigerring, een demper die er steeds afviel, en de bestuurdersstoel bleef in een stand haken. Nadat deze dingen gemaakt werden door de dealer heb ik een tijdje zorgeloos kunnen rondrijden. Bij 81000 begaf mijn koppeling het en moest ik naar de dealer om deze te laten maken. Ik belde de lokale rover-dealer op en zei gaven mij het bericht dat rover failliet was gegaan en dat ze waren overgestapt op Hyundai. Ze konden hem nog wel maken maar het zou een tijdje duren om aan nieuwe koppelingsplaten te komen. Na 4 weken(!) eindelijk mijn auto terug gekregen, hij schakelde erg licht en als ik de koppeling op liet komen gaf hij ineens wat toeren. Dus ik weer terug naar de dealer, maar deze zei dat hij niks voor me kon betekenen aangezien hij geen rover-dealer meer was. Ik ben er maar gewoon mee doorgereden maar even later kon in mijn distributieriem gaan vervangen, deze grap kostte mij 1550,- en een ritje van 130 km naar Leeuwarden. Ik had inmiddels schoon genoeg van dit zinkende schip en ging weer kijken naar een 3-serie (mijn vorige auto) bij 93000 werd de vrees van elke autobezitter werkelijkheid: een kapotte koppakking... ik heb hem laten maken (4500 euro) en hem meteen van de hand gedaan. Nu rijd ik weer in een heerlijke bmw waar ik al 120.000 km\'s probleemloos mee rijd. (afgezien van een defecte spiegel)

PROBLEMEN

- kapotte demper
- gebroken zuigerring
- bestuurdersstoel rails defect
- kapotte katalysator
- asbak ging niet meer open
- strips laten los
- distr. riem
- kromme klep
- gebroken koppelingsplaten
- gebrek aan rover-dealer
- koppakking kapot

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.