AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Rover 620 Di (1995) #3

autoreview

Rover 600-serie

Signalement

Uitvoering620 Di
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf1999
KM-stand bij aanschaf100.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De auto heb ik in 1999 gekocht als ex-lease auto. Aanvankelijk was ik nogal teleurgesteld in de kwalitiet gezien zijn leeftijd, behoorlijke olielekkage en roestsporen horen niet bij een auto van 4 jaar oud. Verder heb ik in het begin problemen gehad met de afdichting van de turbo smeerolieleiding op de oliepomp waar m.i. sprake is van een ontwerpfout. Ik wilde dan ook de auto na een half jaar al weer inruilen omdat ik bang was voor nog meer ellende maar moest ondanks de relatief lage aanschafprijs al behoorlijk inleveren dus heb ik de auto maar gehouden. Ik moet zeggen dat na deze valse start ik de auto steeds meer ben gaan waarderen. Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten, de onhoudskosten zijn laag en er is makkelijk zelf aan te sleutelen.
Betreft zijn rijgedrag de volgende opmerkingen: wegligging is redelijk, vering is vrij slap dwz wel comfortabel op de snelweg maar te slap voor het snellere werk. Stuurbekrachtiging is veel te sterk, er zit totaal geen gevoel in. Motor is koud behoorlijk rumoerig, warm is dit een stuk beter. Prestaties zijn goed voor een diesel uit die tijd, hij is redelijk snel en redelijk zuinig (1:15 gem, alleen snelweg 1:17). Het stoelcomfort is uitstekend.

PROBLEMEN

Ik heb vanaf de aanschaf alle reparaties zelf uitgevoerd, de auto is nog nooit naar de garage geweest.
-100.00km olielekkage oliepanpakking-->dit is een structureel probleem bij deze motoren en wordt opgelost door het gebruik van vloeibare pakking tussen de buitenste hoofdlagerkap te smeren en uiteraard de oliepanpakking te vervangen.
-100.000km lekkage turbosmeerolieleiding bij aansluiting op de oliepomp.Ik heb hier een constructieve aanpassing voor gemaakt.
-100.00km uitvallen kachelventilator-->koolborstel bleef hangen
-120.000km distributieriem
-174.000km einddemper
-240.000km distributieriem, getande riem brandstofpomp (1e maal!) en alle loop/spanrollen
-245.00km Voorste uitlaatdeel
-250.000km rubber hoes linker aandrijfas
-260.000km revisie startmotor
-265.000km schakelstang gescheurd-->gelast
Verder natuurlijk nog de bekende standaardzaken zoals remblokjes, filters etc.
Samenvattend denk ik dat de Honda invloed zeer belangrijk is geweest voor het positieve kwaliteitsoordeel.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren