Rover 416 Si Oxford (1999) #5
autoreview
Signalement
Uitvoering | 416 Si Oxford |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand laatst | 192.000 km |
ERVARINGEN
- 192.000 km
In 2003 was het tijd voor een andere auto we hebben even rond gekeken en zagen een Rover 416 Oxford staan. We waren gelijk verliefd en toen we de binnen kant zagen en er mee gereden hadden wisten we het gelijk, dit moest hem worden.
We hebben de Rover 2 jaar lang gehad en hebben er veel plezier aan beleefd maar ook veel pech gehad. Het was een hele fijne auto hij was snel stil en comfortabel. Hij lag best dicht bij de grond dus hadden we wel is ruzie met een drempeltje hier en daar die te hoog was en dan kwamen we weer met de trekhaak op de drempel. We hebben vele kilometers met de auto gereden en zijn er 2 keer mee naar Tsjechie heen gereden. De eerste keer dat we naar Tsjechie gingen met de auto konden we door dat de auto dus zo laag was niet bij het huisje komen omdat we contant met de bodem op de grond kwam en en we tegen een steile helling moesten maar geen vaart konden maken dus dan spinden de wielen en gingen wij achteruit in plaats van vooruit. Verder je kon wel makkelijk lange ritten in de auto zitten zonder ergens last van te krijgen het was een fijne reiswagen.
De auto liep op L.P.G. G3 en daar liep die heel erg goed op het scheelde in de kosten en de prestaties hadden niks te lijden onder de L.P.G. instalatie wat toch vaak word gezegd dat de prestaties er wel onder te lijden hebben. Het nadeel van de LPG installatie was wel dat je een gedeelte van de kofferruimte kwijt was, maar op zich kon er nog wel redelijk wat in de kofferbak in. De auto had heel erg veel houtinleg en had op het stuur en de versnellingspook knop was ook van houd dat stond wel heel erg netjes. We hadden er ook nog 15’lichtmetalen velgen onder zitten die stonden er wel mooi onder maar waren slecht schoon te houden.
de plus punten van de auto:
-luxe uitrusting
-goede prestaties
-sjiek interieur
-best ruim
de min punten van de auto:
-veel problemen
-L.P.G. tank neemt veel ruimte in beslag
-auto best laag
-heel veel problemen gehad
-kofferbak niet hoog genoeg (voor bijvoorbeeld een kinderwagen)
PROBLEMEN
- 192.000 km
We hebben heel wat problemen gehad met de Rover zoals:
-Moest heel nieuw blok in omdat hij te warm was geworden en dus stukken van de zuiger waren geknapt en de koppaking niet goed meer was en de kop niet goed meer was.
-de tempratuur meter bleef op bedrijfs tempratuur staan terweil het blok aan de kook raakte
-kop heel vaak moeten laten vlakken.
-airco werkte niet optimaal.
-lucht in de benzinetank en kon de auto niet meer op benzine lopen.
-dynamo kapot.
-heel vaak start problemen niet aan willen pakken.
-de verwarming van de bijrijders spiegel deed het niet meer.
-de elektrische verstelling van de bijrijders spiegel hield er mee op.
-auto sloeg af bij stoplicht en moesten hem verder drukken om hem weer aan te krijgen.
-de koplampen gingen vaak kapot.
-auto sloeg soms zo af terwijl we 120 op de snelweg reden.
-auto kon zo gaan stotteren en schokken onder het rijden en kon ook zo weer stoppen.
-slangetjes van de auto verkeerd om waardoor die nog maar een paar km/h kon rijden en de auto zo hard schokte dat je er een zere nek van over hield.
-glaasje van de mislampen geknapt.
-keer klapband gehad.
-deuren sloten soms slecht als je de deur dicht gooide.
-radio deed het slecht kon soms zo uit gaan of in eens heel zacht gaan.
-de auto heeft ons 3 keer laten staan op een parkeerplaats omdat die niet meer wou starten.
-een keer een backfire gehad daarna liep de auto niet op LPG en moest dat weer gemaakt worden.
Oftewel de auto heeft ons heel vaak in de steek gelaten.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.